Pigmentfejl der ligner solbriller:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2017

Anonym trådstarter

For en måned siden fik jeg et par hvide solbriller  (pigmentpletter) som virkelig ligner solbriller også med en hvid strang over næsenog nej jeg går aldrig  med solbriller og  har kun taget sol 4 gange under graviditeten og har haft dækket mit ansigt + solcreme  fordi jeg i forvejen får overskæg af sol i ansigtet. Det kom efter jeg begyndte at bruge Mascha vang selvbruner, men ved ikke om det er den der har gjort det eller om det er pga. Graviditet. 38+5 idag

Er der nogen der har prøvet at få pigmentpletter i graviteten og gik de væk igen?  

Kan man få det fjernet?

Ved ikke og jeg skal gå til læge med det for har en mega dårlig læge som aldrig tager mig seriøst så går næsten aldrig til læge

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

Tante15

Mine pigmentpletter er falmet med tiden, men desværre kommer de tilbage, ikke i samme omfang, men det er helt sikkert, at jeg får dem, hvis jeg har været i solen uden solcreme. Jeg bruger høj solfaktor i dag, og går aldrig udenfor døren, hvis jeg ikke har taget solcreme på og har sågar en hat, som jeg benytter, når jeg sidder i solen.

Jeg fortryder i dag, at jeg ikke altid har gjort det, da jeg i de yngre dage ikke brugte så høj solfaktor, men det kan jeg desværre ikke gøre noget ved nu. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Ena

Anonym skriver:

For en måned siden fik jeg et par hvide solbriller  (pigmentpletter) som virkelig ligner solbriller også med en hvid strang over næsenog nej jeg går aldrig  med solbriller og  har kun taget sol 4 gange under graviditeten og har haft dækket mit ansigt + solcreme  fordi jeg i forvejen får overskæg af sol i ansigtet. Det kom efter jeg begyndte at bruge Mascha vang selvbruner, men ved ikke om det er den der har gjort det eller om det er pga. Graviditet. 38+5 idag

Er der nogen der har prøvet at få pigmentpletter i graviteten og gik de væk igen?  

Kan man få det fjernet?

Ved ikke og jeg skal gå til læge med det for har en mega dårlig læge som aldrig tager mig seriøst så går næsten aldrig til læge

Jeg fik engang pigmentpletter i panden efter en ferie. Tre-fire frugtsyrebehanslinger på kosmetologskolen tog dem. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Mamalou

Jeg fik pigmentforandringer under første graviditet og det forsvandt uden behandling. Under nuværende graviditet er der også kommet lidt. Hvis ikke det forsvinder så er der flere behandlingsmåder både creme og ved kosmetolog. Pas på med solen

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Det er noget med at pigmentering ved sol eller for meget sol ændres og man får "pletter," pga af de hormonelle(østrogen) forandringer der sker i kroppen ved graviditet, hvilket typisk vises i ansigtet.

Anmeld Citér

10. juni 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Kan man få det fjernet?

Ohh yes!

Så ud på præcis samme måde i forbindelse med graviditet

Hold ud - det fortager sig efter tid. Det er dine hormoner, der gakker ud...

Anmeld Citér

11. juni 2017

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Mine pigmentpletter er falmet med tiden, men desværre kommer de tilbage, ikke i samme omfang, men det er helt sikkert, at jeg får dem, hvis jeg har været i solen uden solcreme. Jeg bruger høj solfaktor i dag, og går aldrig udenfor døren, hvis jeg ikke har taget solcreme på og har sågar en hat, som jeg benytter, når jeg sidder i solen.

Jeg fortryder i dag, at jeg ikke altid har gjort det, da jeg i de yngre dage ikke brugte så høj solfaktor, men det kan jeg desværre ikke gøre noget ved nu. 

De pigmentfejl jeg havde i forvejen tror jeg desværre kun jeg kan takke min far for. Han gemt altid at give mig solcreme på som barn når vi har været på ferie. Var altid solskoldet og fyld med bobler på skulderen, næse/kinder, øre og bryst hver gang jeg havde været på ferie med min far   og min mor var stik tosset på ham. 

Anmeld Citér

11. juni 2017

Anonym trådstarter

Momselomse skriver:

Ohh yes!

Så ud på præcis samme måde i forbindelse med graviditet

Hold ud - det fortager sig efter tid. Det er dine hormoner, der gakker ud...

Ej havde du også solbriller?  

Anmeld Citér

11. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er noget med at pigmentering ved sol eller for meget sol ændres og man får "pletter," pga af de hormonelle(østrogen) forandringer der sker i kroppen ved graviditet, hvilket typisk vises i ansigtet.

Så håber jeg virkelig mit går væk efter jeg har født. Har da heldigvis ikke fået strækmærker endnu, men de havde nok været nemmere at leve med. For lige nu ligner jeg en gravid superhelt hvis ikke jeg har makeup på, mangler bare en kabe.

Anmeld Citér

11. juni 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Ej havde du også solbriller?  

Jep

Det så simpelthen så latterligt ud, og ALLE kommenterede at det ' det jo lignede solbriller'

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.