Frustret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
5 svar
5 synes godt om
7. juni 2017

Mille1210

Hej! 

Søger lidt erfaring/hjælp eller gode råd. 

Sagen er den at jeg har fået min datter på 2 år i en vuggestue/børnehave fra 2-6 år. Vi har været henne og besøge den og får af vide af en af pædagogerne at de store børn og små børn aldrig er ude på sammen tid, for jeg synes det var lidt voldsomt at blande de store børn på 4-6 år sammen med de små børn 2-4 år sammen. Men da jeg så er derover for at køre hende ind, oplever jeg at alle børne er ude sammen, legepladsen er hverken delt op eller noget, så de kan rende frit rundt. Jeg synes det er lidt voldsomt at alle de store børn især drenge skal gå sammen med de små, og der tænker jeg selvfølgelig på min datter som kun er 2 år. De store drenge er oppe og slås og tager ikke hensyn til de små børn, det gjorde de ihvertfald ikke da vi var der og efter pædagogerne havde sagt de skulle. Jeg føler mig en lille smule frusteret og knust over at sende min datter afsted og har ikke lyst til det. Der var ingen til at tage imod hende og gjorde så hun følte sig velkommen, jeg måtte gå med hende hele tiden og kunne se hun var utryg ved situationen og søgte mig ret meget.. jeg har tænkt mig at tage fat i lederen, men hvor meget kan hun mon gøre? Skal jeg få rykket min datter til et andet sted?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Mullemee

Det lyder bestemt ikke hensigtsmæssigt. Det jeg lige reagerer på er, at der ikke var nogle til at tage imod din datter. Det er ikke i orden. Jeg tror nu nok, at hun hurtigt skal vænne sig til at være sammen med dem på 6 år. Især de store piger er som regel gode til at tage sig af de små piger, så det tror jeg ikke, du skal være så nervøs for. Jeg ville dog nævne overfor personalet, at det er vigtigt for dig, at der er mindst en (gerne to) voksne, som hun er tryg ved - og som du også er tryg ved, så du har nemmere ved at aflevere hende. For hun kan mærke det, hvis du er usikker, og så bliver hun det også selv. Spørg evt om de kører mentor ordning i børnehaven? Det gør de i min datters børnehave. Der har min datter, som lige er fyldt 3 og netop startet i børnehave, fået tildelt 2 store piger og en stor dreng, som skal hjælpe hende med tingene, så dagen bliver nemmere. Det er virkelig en god ide, og alle lærer noget af det.

Håber der kommer styr på det, så I begge bliver glade for børnehaven. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

MiniMe2005

Jeg ville nu også være mere bekymret for det, at der ikke er nogen til at tage imod. Det ville jeg ikke være tryg ved.

Min søn på 1 år går i en integreret institution, og der er alle børnene på legepladsen på en gang, og det er jeg helt tryg med. Men forskellen her er jo så også, at der er masser af pædagoger med ude, og de er opmærksomme. De sidder typisk i grupper rundt om og laver forskellige aktiviteter (leger i sandkasse, planter blomster, maler mm), og jeg tror også, at det er med til, at pædagogerne har et bedre overblik. Vi er i hvert fald helt trygge ved at lade vores lille søn være der sammen med de store på fem-seks år... 

Jeg ville nok finde ud af, om jeg havde fanget dem på en dårlig dag, eller om det er standard og træffe en beslutning ud fra det.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Bananaalice

Jeg har arbejdet i integreret vuggestue i en kort periode og det var simpelthen fantastisk på legepladsen, men legepladsen var altså også stor nok til at de store var ved rutchebanerne, og de mindre bare var ved sandkasserne, eller blev lagt til at sove til middag hvis de var helt små. Det var lidt forskelligt alt efter vejr selvfølgelig, men det var virkelig ikke et problem, de 3-6 årige tog fint hensyn til de mindste, det er jo dejligt for dem der ikke har søskende at de alligevel får kontakt med andre aldersgrupper  

Anmeld Citér

8. juni 2017

Bananaalice

Ret vildt at du egentligt havde en forventning om at hun IKKE søgte dig, når du trods alt 1) var der, 2) hun ikke kender andre. Så er det lidt klart hun jo søger dig Kender mange der kører børn ind i daginstitution ved netop at være der en time hverdag med sit eget barn, lige leger med nogle af tingene, viser der er okay at være, og så tager pædagogerne mere og mere over. Det synes jeg du skal prøve en uges tid eller mere, og så fortælle pædagogerne nu må de gerne tage mere og mere over.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Bebe89

I min drengs vuggestue er de også nogle gange på legepladsen med de større børnehavebørn. Det ser jeg nu ikke som et problem. Dog er det et problem at du ikke føler at der var nogle voksne til at tage imod jer. Det må du spørge ind til næste gang I kommer  men ja, så længe du er der, kan du nok godt forvente at hun vil være i nærheden af dig meget af tiden. Især her i opstarten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.