Soleksem eller andet udslæt? Med billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.569 visninger
6 svar
2 synes godt om
6. juni 2017

hekran

Min søn på 9 har i en uges tid haft røde plamager på sine lår. Har dyrker meget sport, så jeg tænkte, om det kunne være varme/sol, der gør det, men det er mest på hans lår og også lidt ned ad læggen. Han går mest i shorts for tiden, men de dækker hans lår.

Han siger, at det klør lidt og det blusser op, når jeg har smurt fed creme på. Kan I genkende, hvad søren det er for noget?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Mutti84

Synes det ligner nællefeber... ville kontakte lægen i morgen og lade dem se på det

Anmeld Citér

6. juni 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter har set sådan ud en gang, det viste sig at det var solcremen hun ikke kunne tåle.

Anmeld Citér

6. juni 2017

hekran

Meyer skriver:

Min datter har set sådan ud en gang, det viste sig at det var solcremen hun ikke kunne tåle.

Det kunne selvfølgelig overvejes. Fik hun det kun de påsmurte steder? Han får nemlig ikke solcreme på låret.

Anmeld Citér

6. juni 2017

hekran

Mutti84 skriver:

Synes det ligner nællefeber... ville kontakte lægen i morgen og lade dem se på det

Det er sikkert også et fint bud. Jeg holder lige øje med, hvordan det går med udslættet de næste par dage.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
hekran skriver:

Det kunne selvfølgelig overvejes. Fik hun det kun de påsmurte steder? Han får nemlig ikke solcreme på låret.

Ja, så når han ikke bliver smurt på benene, så er det nok ikke det.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Flomama

Sådan ser mine ben ud når jeg har været i solen og mine ben er varme. 

Hvis keg køler og venter 10 minutter går det væk. 

Mit har en anden farve men jeg er også meget brun. Hvis jeg var lys som din dreng er jeg sikker på mit også ville bære rødt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.