Bedste områder med baby i Århus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juni 2017

MinBabyO

Profilbillede for MinBabyO

Hej alle

Min mand og jeg skal flytte fra Odense til Århus, da min mand har fået en job der. Det krævede lidt overvejelser, men i det vores datter kun er fire år, tænker vi, at det er et fint tidspunkt i det hun ikke er så knyttet til folk i området, som hun ellers vil, når hun bliver ældre. At finde den perfekte base er derfor tidspunktet nu.

Mit spørgsmål er så, hvor i Århus I kan anbefale os at lede efter en bolig? Det skal helst være et sted, der er ”børnevenligt” og som vil være et godt sted for vores datter. Samtidigt ser vi os helst bo et sted, hvor der sker lidt, og som ikke er for væk i forhold til centrum.

Vi kontaktede en boligadvokat i Århus, som skal hjælpe os med det praktiske, men vi mangler stadig at finde drømmeboligen, som vi kan se os selv bo i mange år fra nu af.

��

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. juni 2017

tarkoflen

Profilbillede for tarkoflen
Nu med den lækreste lille baby :)

Kongsvang og Viby er skønne områder, men rigtig dyre, så det kommer også an på økonomien, hvis vi snakker lejlighed er langenæs, Frederiksbjerg og trøjborg fine områder. Alle ligger forholdsvis tæt på skov og strand  

hvis l vil lidt længere ud er tranbjerg, stavtrup, Hasselager, Højbjerg, lystrup også gode og børnevenlige områder

håber det gav lidt områder at kigge på  

god boligjagt

Anmeld Citér

1. juni 2017

karisima

Profilbillede for karisima

Øgaderne er vidunderlige og 5 min gang fra Strøget. Mange institutioner, fantastisk legeplads (Børnenes Jord) med dyr (fungerer som hele kvarterets mødested/have). Mange "fastboende" så det er en lille landsby i byen hvor man kender sine naboer. Jeg håber at blive gammel her 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Ena

Profilbillede for Ena

Vi bor i Riisvangen i det nordlige Aarhus. Her er skønt. Tæt på altid dejlige Trøjborg, Risskov Skov og strand og cykelafstand til centrum. Stavtrup og gammel Brabrand er også dejlige steder,, hvorfra der kan cykles til Centrum 

Anmeld Citér

5. juli 2017

Mick

Hej 

Der er jo så mange utrolig dejlige områder i Århus. Det sker rigtig meget i det forskellige områder, priserne svinger også meget alt efter hvad område man kommer til. Men jeg vil da komme med et par bud. 

Vi bor selv meget tæt på Trøjborg og elsker det virkeligt. men her kommer et par gode bud. 

Trøjborg og Riisvangen. 

Vi er her i Århus nord. Man er tæt på skoven, stranden og masser af indkøbs muligheder, bla stor center nord og veri centeret. Der er også et fornuftigt udvalg af skoler, børnehaver og vuggestuer. Nå ja og så er der da også en biograf på selve Trøjborg. 

Priseren på hus er i den forholdsvise dyre ende. 3-5 mio

Brabrand / Gl Brabrand 

Brabrand er en bydel i kæmpe forandring. der er blevet rykket blokke ned i selve Gellerup parken, og man er ved at genopfinde stedet. Så det ingen for en år rækker gerne skulle blive "hipt" igen. 

Tæt på selve Gellerup parken finde man en bolig kvartere med nogle helt fantastiske og unikke huse. Man føler næsten at man er i "Hollywoord" det er et helt unik område, inde i et skov område, godt gemt af vejen. Priserne er ca 15.000-20.000 pr m2 

Man kan også søge længere ned til gammel Brabrand, mindre "ghetto" og mere hr og fru græsplæne. Lækkert og dyrt område tæt på Brabrand søen. 
Der er rigtig mange indkøbs muligheder i Brabrand og vi er ca 13 km fra Århus C.

Åbyhøj 

Ca 5-7 km fra Århus c. lækkert og forholdvis dyrt Villa kvarter, masser af huse, og gode indkøbs muligheder, samt skoler, gymnasier og Kolonihaver. 

Det var 3 forholdsvis gode bud i Århus området. 

Vi blogger om legepladser og andre familie ting, derfor kommer vi lidt rundt omkring i byen. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.