Eksperthjælp: Skal jeg få et barn alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
1 svar
1 synes godt om
1. juni 2017

Gitte Sander

Hejsa....
Dette er sikkert ikke første gang i har fået dette spørgsmål. Men her kommer det alligevel.
Jeg er 35 (bliver 36 i år) og er lige kommet ud af et forhold da ham jeg var sammen med kom i tanke om at han alligevel ikke vil have flere børn. Jeg har ingen og han har en datter på 7. Jeg har altid ønsket mig en stor børneflok men har ikke fundet ham jeg skulle have dem med. Og da jeg troede at min ex var ham jeg skulle være sammen med resten af mine dage, er jeg naturligvis meget skuffet. Men overvejer så at få et barn selv. Det var ikke drømmen men tænker at min alder taget i betragtning at det måske er min løsning, så "uret" kan komme lidt i ro....

Håber i kan give mig et godt råd? Skal jeg vente på at tiden måske render ud eller bare springe ud i det of finde manden bagefter??

Venlig Hilsen
Mom to be...:-)

Gittes svar

Hej "Mom to be",

Dit spørgsmål er blevet flyttet over til mig. Men jeg ved da heller ikke om jeg har et godt svar. Det er en stor og meget personlig beslutning at beslutte at få et barn alene. I sidste ende kommer det vel an på hvor klar du er til at tage slæbet med at have et barn alene. I den forbindelse kan det være afgørende hvor meget support du i øvrigt har fra familie og sociale netværk. Men selvfølgelig også hvor du står i forhold til arbejde, økonomi og bolig.

Der er ingen grund til helt at tabe modet, der er jo alligevel nogle år at løbe på stadig. Ved godt, at de ikke hænger på træerne, på samme måde som da du var først i tyverne, men jeg har da mødt mange mænd, der stod i samme alder med samme ønske, så hvorfor ikke begynde at date med nogle af dem? En anden mulighed er jo at undersøge sider som Regnbuebørn.dk, hvor man kan møde andre i en lignende situation og måske høre om andres erfaringer.

Du er jo fri nu til både at undersøge både dating-markedet og undersøge hvordan det eventuelt kunne se ud, hvis du fik barn alene eller med en "kendt far". Min erfaring er, at hvis du undersøger mere i både den ene og den anden retning, og stikker tæerne ud i vandet forskellige steder, at det efterhånden bliver tydeligere for dig, hvilken vej du ønsker at gå. Når du spørger, er det jo fordi du stadig er i tvivl om hvad der er den helt rigtige beslutning for dig. Det tager jo også tid at komme sig over det brudte forhold, du lige er kommet ud af, så mon ikke også det på den måde er for tidligt at træffe beslutningen lige nu.

Det var lidt tanker herfra, held og lykke med det :-)

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Der findes vist decideret dating sider for folk der ønsker børn. Kunne måske være en mulighed? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+