Kan man selv kurere sin egen spiseforstyrrelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2017

Anonym trådstarter

Kan man uden professionel hjælp hjælpe sig selv ud af en spiseforstyrrelse?? 

I min efterskoletid havde jeg en spiseforstyrrelse hvor jeg intet spiste men når jeg skulle hjem på weekend så spiste jeg alt muligt usundt og når jeg så kom på skolen igen så stoppede jeg med at spise igen. 

Det skal lige siges at inden jeg begyndte på efterskole der begyndte jeg at motionere ret meget samt næsten intet spiste....så det begyndte inden jeg skulle på efterskole.

Det begyndte efter at min dengang kæreste sagde at jeg havde en rund mave. 

Efter at jeg droppede efterskolen og begyndte i en anden skole fik jeg det bedre og begyndte at spise normalt igen. Idag er der intet at se eller bemærke at jeg havde en form for spiseforstyrrelse.

Men hvordan kunne jeg "kurrere" mig selv?? Eller var det slet ingen spiseforstyrrelse som jeg havde?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2017

januar16

Gik din ekskæreste på samme efterskole?

I så fald kunne det tænkes at din opførsel omhandlede ham, og at du kompenserede i weekenden og spise kalorier for hele ugen. I den alder har man det jo med at være usikker og andres kommentarer rammer meget hårdt.

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym

Det er svært at udtale sig, når der ikke er flere informationer. Men umiddelbart: nej, der er ikke om en spiseforstyrrelse som sådan. Det er måske forstadiet til en. 

En spiseforstyrrelse er også præget af følger som angst, depression, selvskadende adfærd - og psykotiske episoder os . Og det er disse, som man ikke kan kurere alene. Spiseforstyrrelser er et symptom på en dybdeliggende årsag, som man ikke kan behandles af en selv. Så sele spiseforstyrrelsen er et "middel" til en behandling af noget andet - en slags forsvarsmekanisme til at få kontrol over noget, når man ikke kan kontrollere et eller andet i sit liv. Så som angst... 

Din beskrivelse lyder mere som en teenagepige, som eksperimenterer med sig selv, sin selvforståelse og sin omverden. Men det kunne sagtens have udviklet sig til en spiseforstyrrelse efter år osv. 

Men nej - umiddelbart lyder det ikke til, at du havde symptomer på Eks. Angst... 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Gik din ekskæreste på samme efterskole?

I så fald kunne det tænkes at din opførsel omhandlede ham, og at du kompenserede i weekenden og spise kalorier for hele ugen. I den alder har man det jo med at være usikker og andres kommentarer rammer meget hårdt.

Nej. Han var 5 år ældre end mig så vi gik ikke på efterskole sammen.

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er svært at udtale sig, når der ikke er flere informationer. Men umiddelbart: nej, der er ikke om en spiseforstyrrelse som sådan. Det er måske forstadiet til en. 

En spiseforstyrrelse er også præget af følger som angst, depression, selvskadende adfærd - og psykotiske episoder os . Og det er disse, som man ikke kan kurere alene. Spiseforstyrrelser er et symptom på en dybdeliggende årsag, som man ikke kan behandles af en selv. Så sele spiseforstyrrelsen er et "middel" til en behandling af noget andet - en slags forsvarsmekanisme til at få kontrol over noget, når man ikke kan kontrollere et eller andet i sit liv. Så som angst... 

Din beskrivelse lyder mere som en teenagepige, som eksperimenterer med sig selv, sin selvforståelse og sin omverden. Men det kunne sagtens have udviklet sig til en spiseforstyrrelse efter år osv. 

Men nej - umiddelbart lyder det ikke til, at du havde symptomer på Eks. Angst... 

Ok. Tak for svar. Jeg var måske bare en usikker ung pige som blev påvirket ret hurtigt. Hvilket jeg iøvrigt stadig er...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.