Ja jeg må jo også erkende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.673 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

82Miraklet

at jeg har en depression.. Selv om det er meget svært for mig at acceptere..

Jeg prøver at holde facaden som jeg altid har gjort... Jeg har været i behandling siden august 2005 hvor jeg blev indlagt på psykiatrisk skadestue efter at have gået rundt på en togstation og haft lyst til at springe...
Derefter har jeg været i 2 forskellige former for gruppeterapi og da jeg blev gravid trappede jeg ud af dette... Efter jeg havde født og tiden derefter fik jeg det igen rigtigt dårligt og har nu været på Cipralex i snart 1 år !!! De hjælper mig lidt, men har bestemt stadig mine svære og hårde dage. Men hvor er jeg dog bare glad for at Naija kom midt i det hele og gav mig et lille Pust !!

Knus til jer alle

maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2008

Pia Monsrud

Hej maria.
Jeg lider desværre også af en dep. som sidder rigtig godt fast på mig.
Et råd min psykolog gav mig for et par år siden og som har gjordt at jeg er kommet så langt som jeg er(kan ikke gå unden piller, men får jeg piller har jeg helt klart flest gode dage) du bliver nødt til at acceptere din sygdom/tilstand være åben over for andre med det, altså ikke bare holde facade, snak med folk om det hvis de er nysgerige og selv spørger til det. Jeg troede jeg blev nødt til at holde facaden oppe for ikke at folk skulle syntes dårligt om mig, men da jeg begyndte at snakke åbent og lave lidt pjat med det (plejer at sige at jeg har en 30 sporet motorvej der oppe og bruge udtryk som trafikkaos-motorstop-myldretid-eller den gode- glidende trafik) viste det sig jo faktisk at folk ikke syntes dårligt om mig, og har jeg det dårligt er folk opmærksome på det, forstående hvis jeg melder afbud igen for 10 gang.
Og Maria der er flere end du tror der er på piller, de snakker bare ikke om det, fordi det er tabu....... indtil du begynder at tale om det, for så tør de også.:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.