Syge mennesker!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg er igang med at lave et oplæg om engelsk subkultur. Jeg skal skrive om Skinheads og har brugt det meste af aftenen med at google og læse hjemmesider. Det har virkelig givet mig kvalme +o( Ikke de sider som handler om RIGTIGE skinheads (de er bare en smule forskruet)......men om de mennesker, som har fordrejet hvad det handler om og lavet til ny-nazist crap. Jeg sad og læste en artikel på siden for skinheads i california og FY FOR FANDEN!!!!!!! Hvordan kan man have sådanne holdninger, sådan et livssyn???? Hvordan kan man opdrage sine børn til at nære et sådant had til mennesker???? Hvordan kan man omtale et andet menneske som "stinking camel fucker" på baggrund af hudfarve? Siderne er fulde af hagekors og hyldest til Hitler (som åbenbart snart har fødselsdag), Himmler og andre nazister. Jeg kan slet ikke forholde mig til deres udtalelser, for de ligger så langt fra mine værdier. Tilgengæld kunne jeg godt tænke mig at høre hvad Hitler selv ville mene om dem. Om han mener de er på rette vej, eller om de har bevæget sig for langt væk fra hans samfundsbilled. Bare lidt tanker fra en træt studerende :'( Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2008

Nan

Hej Jeanne

Jeg kan varmt anbefale en bog der hedder "Puttin on the style - youth subcultures in Britain" - den er fra omkring 1985 og er udgivet på Gyldendals forlag. Jeg har den selv på reolen.

Heri beskrives skinheads kulturens opståen i England og de forskellinge "mobs" gangs - som feks Collinwood og om skinhead piger "birds", Paki bashing, fodbold, nazisme og OI! Osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.