op ned metoden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
7 svar
5 synes godt om
28. maj 2017

brevkassen-37115

Hej har en søn på 13 måneder, som jeg rigtig godt kunne tænke mig faldt i søvn i sin seng selv. Vi er først kommet igang nu, da vi har haft en masse øre problemer så han er vantil og blive lagt i armene. Nu har han fået dræn og mor her er klar til kamp men har nogle spørgsmål ang. metoden. 

Vi prøvede første gang her til aften, og vi lavet vores fast putte ritual ( har vi haft længe ) og jeg lagde ham så i sengen og sagde godnat og gik ud. Der gik ikke længe før han begyndte og brokke sig, så jeg gik ind til ham også smilede han og begyndte og snakke så jeg lagde ham ned igen og gik ud. Og han begyndte og brokke sig meget hurtig igen og tænkte jeg først går ind igen når han rigtig græder. og der gik ikke 3 minutter så græd han. Så jeg tog ham op lodret og så begyndte han eller og snakke og pege på ting inde på hans værelse. så jeg lagde ham ned og han skreg og begyndte og græde før han ramte sengen. det gjorde vi 5 gange og til sidst var han totalt utrøstelig og kunne slet ikke få ham til og slappe af så jeg lagde ham i armene og det hjælp lidt og han lukkede øjne lidt efter og da jeg kunne mærke han slappede helt af lagde jeg ham i sengen og han begyndte og græde igen, men jeg rokkede ham lidt frem og tilbage på numsen og han faldt i søvn .

Bliver det bedre dag for dag eller gjorde jeg noget forkert.

Tænker bare at han var så ked af det, og så utrøstelig

Håber i kan hjælpe med nogle af jeres erfaring eller gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2017

Bb2015

For os gik der første dag 30 minutter, næste dag 10 og tredje dag lagde han sig til at sove af sig selv. Jeg var ikke i stand til at høre ham græde og ikke gøre noget, så min mand tog tørnen.

Vi havde også problemer med at han kun faldt i søvn ved at vi gik med ham i armene i 45 minutter og min ryg kunne ikke længere, så vi prøvede den metode efter en veninde anbefalede at prøve den. Det vigtigste er jo at minde barnet om at man er lige inde ved siden af og nok skal være der igen når de vågner 

Det medførte også den første nat, han har sovet igennem (de er ikke mange, men nogle fik vi da efter vi startede metoden). 

Men ja, det bliver bedre! 

Anmeld Citér

28. maj 2017

Soonmom

Altså hvis han bare brokker sig når du er gået ville jeg ikke gå tilbage, for så ødelægger du mere end du gavner (efter min mening, der er sikkert mange der er uenige). 

Jeg siger ikke at han skal græde sig (ulykkelig) i søvn, men han må godt brokke sig. Vigtigt at kunne høre forskel på hvornår det er brok og hvornår det er gråd 

Anmeld Citér

28. maj 2017

brevkassen-37115

Michfich skriver:

For os gik der første dag 30 minutter, næste dag 10 og tredje dag lagde han sig til at sove af sig selv. Jeg var ikke i stand til at høre ham græde og ikke gøre noget, så min mand tog tørnen.

Vi havde også problemer med at han kun faldt i søvn ved at vi gik med ham i armene i 45 minutter og min ryg kunne ikke længere, så vi prøvede den metode efter en veninde anbefalede at prøve den. Det vigtigste er jo at minde barnet om at man er lige inde ved siden af og nok skal være der igen når de vågner 

Det medførte også den første nat, han har sovet igennem (de er ikke mange, men nogle fik vi da efter vi startede metoden). 

Men ja, det bliver bedre! 

Okay så jeg skal stadig gå ud og ind, ligesom jeg gjorde her til aften ? Og det gør ikke noget han næsten falder i søvn i armene ?

Anmeld Citér

28. maj 2017

brevkassen-37115

Soonmom skriver:

Altså hvis han bare brokker sig når du er gået ville jeg ikke gå tilbage, for så ødelægger du mere end du gavner (efter min mening, der er sikkert mange der er uenige). 

Jeg siger ikke at han skal græde sig (ulykkelig) i søvn, men han må godt brokke sig. Vigtigt at kunne høre forskel på hvornår det er brok og hvornår det er gråd 

kan nemt hører forskel. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Bb2015

brevkassen-37115 skriver:

Okay så jeg skal stadig gå ud og ind, ligesom jeg gjorde her til aften ? Og det gør ikke noget han næsten falder i søvn i armene ?

Jeg tror det er en god idé, hvis du fortsætter som i går 

Jeg kan ikke helt sige om du gør noget rigtigt eller forkert, men synes da at han skal trøstes hvis han er helt ulykkelig. Men det bedste vil nok være at se om du kan gå ud igen så han falder i søvn af sig selv. Men tænker da du har gjort det fint, men prøv at lægge ham og sig at du kommer igen i morgen og er lige inde ved siden af og så gå. Også selvom han er lidt ked af det - du kommer jo ind igen om lidt. Men det er svært at sige, for børn er jo forskellige og hvis han er helt utrøstelig så er det jo svært. Man må gerne tage dem op til trøst når det er helt slemt selvfølgelig, men prøv at lade være med at gå derind før han er ked af det, og så skal du se om du kan putte ham og snakke stille og roligt til ham og så gå. 

Det er noget af det sværeste at gå fra dem, men held og lykke ihvertfald 

Anmeld Citér

29. maj 2017

brevkassen-37115

YES ! Allerede fremskridt . 

Han faldt i søvn i sengen her til aften efter 40 min , dog sad jeg ved siden af men stadig  

Anmeld Citér

29. maj 2017

CBbaby

Vi gør følgende:

1. Vi putter og taler om dagen og læser historie. 

2. Jeg fortæller, at jeg synger 2 sange også stiller jeg mig i døren. (Så synger jeg)

3. Jeg stiller mig i døren. Og bliver der, indtil jeg siger, at jeg går i køkkenet. 

4. DØREN er åben og hun kan høre os hele tiden. 

Hun har AlDRIg fået liv at græde. - brokke sig, ja. Men så svarer jeg hende og fortæller, at jeg stadig er her i døren osv. Så slapper hun af. 

Jeg kunne ikke lide at sove med døren lukket! 

Bare et fif. Børn behøver ikke sove med døren lukket. (Vi lukker den, når hun sover helt efter ca 10 min) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.