Anonym skriver:
Jeg har siddet i tre forskellige kontorstillinger, der har lønnen været meget forskellig.
Det første sted fik jeg ca. 12.000 udbetalt, andet sted steg jeg til 18.000 og sidste sted, der var for en stor privat virksomhed, fik jeg 27.000 udbetalt, men der lavede jeg også andre ting end kontorarbejde og det var andre kvalifikationer der gav mig jobbet og ikke kontorerfsringen.
Et kontorjob er jo et vidt begreb og der er så mange forskellige ting man kan lave på et kontor, så lønnen er også vidt forskellig. Den kan også sagtens være regionsbestemt.
Hvis du vælger uddannelse på grund af fremtidsøkonomi, så ender du med en uddannelsen du ikke kan bruge, fordi du kører død i det. Du er istedet nødt til at se på hvad du kunne forestille dig at lave resten af dit liv. Kontorassistent og pædagog er to meget forskellige uddannelser.
Enig, lønnen afhænger af et hav af ting, så den information kan du ikke bruge til så meget. Og din fremtidige job tilfredshed afhænger IKKE af hvor mange penge du tjener, det afhænger af om jobbet matcher din personlighed og evner, samt selvfølgelig om du får en god arbejdsplads & søde kolleger.
Som pædagog skal du jo elske at arbejde med mennesker, og kunne holde ud at være sammen med andre dagen lang. Have en passion for at lære fra dig og hjælpe børn/unge med deres udvikling. Det er nok ofte et "hands-on" job hvor du er i konstant bevægelse (forestiller jeg mig).
Kontorjobs kan jo være alt fra A-Z, nogle indeholder meget kontakt og man skal være meget service orienteret (have lyst til at hjælpe og evt kunne springe fra opgave til opgave), andre sidder du for dig selv og fordyber dig i dine opgaver. Kontor er typisk stillesiddende foran en computer.
Så at du overhovedet overvejer begge områder tyder på at du ikke kender ret meget til dig selv, og hvad du trives med. På nettet kan du tage diverse tests der kan indikere hvilket område der vil passe godt til dig.