Hvad får en kontorassistent udbetalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Hvorfor er det et problem, at jeg har lavet to tråde? Du er ikke tvunget til hverken at læse eller besvare trådene.

Jeg ønsker information om lønnen, da det er nogle uddannelser, jeg overvejer at tage.

Kender ikke lønnen på de pågældende erhverv, men jeg tænker, du kan finde den information hos de fagforeninger, som de er repræsenteret af - pædagoger er i FOA og kontorassistent i HK. Derudover løn efter skat giver ikke mening. Jeg kan optælle dig min mand og jeg har en difference på vores månedsløn på cirka 10000kr før skat, men vi får udbetalt cirka det samme dels pga fradrag(kørsels) og dels pga forskellig indbetaling til pension.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

Anonym

nielsen80 skriver:

Kender ikke lønnen på de pågældende erhverv, men jeg tænker, du kan finde den information hos de fagforeninger, som de er repræsenteret af - pædagoger er i FOA og kontorassistent i HK. Derudover løn efter skat giver ikke mening. Jeg kan optælle dig min mand og jeg har en difference på vores månedsløn på cirka 10000kr før skat, men vi får udbetalt cirka det samme dels pga fradrag(kørsels) og dels pga forskellig indbetaling til pension.

Pædagoger er nu ikke i FOA.... de er (som udgangspunkt) i BUPL eller SL :-) 

Anmeld Citér

25. maj 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Pædagoger er nu ikke i FOA.... de er (som udgangspunkt) i BUPL eller SL :-) 

Hahaha ja selvfølgelig sorry!

Ved ikke lige hvor FOA kom fra Men pointen er nu stadig at fagforeninger kan informere om løn m.m for deres medlemmer.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

UG.dk her finder du ud af hvad løn er på de forskellige uddannelser held og lykke

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg har siddet i tre forskellige kontorstillinger, der har lønnen været meget forskellig. 

Det første sted fik jeg ca. 12.000 udbetalt, andet sted steg jeg til 18.000 og sidste sted, der var for en stor privat virksomhed, fik jeg 27.000 udbetalt, men der lavede jeg også andre ting end kontorarbejde og det var andre kvalifikationer der gav mig jobbet og ikke kontorerfsringen.

Et kontorjob er jo et vidt begreb og der er så mange forskellige ting man kan lave på et kontor, så lønnen er også vidt forskellig. Den kan også sagtens være regionsbestemt.

Hvis du vælger uddannelse på grund af fremtidsøkonomi, så ender du med en uddannelsen du ikke kan bruge, fordi du kører død i det. Du er istedet nødt til at se på hvad du kunne forestille dig at lave resten af dit liv. Kontorassistent og pædagog er to meget forskellige uddannelser.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Pinkypie

Nu ved jeg, at du umiddelbart kun spurgte om lønnen, men som andre herinde har skrevet, kan man ikke umiddelbart give en specifik besvarelse, på det spørgsmål, da det afhænger af rigtige mange faktorer.

Vil lige nævne, at jeg synes du overvejer 2(måske flere) meget forskellige fag, og det er selvfølgelig fint nok at være i tvivl, men at vælge udelukkende pga. Løn niveau, ville jeg fraråde...

Måske du sku tage en snak,med en studievejleder/lign?�� 

Held og lykke��

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvis man er kontorassistent, er det da et meget nemt spørgsmål at svare på.

Jeg ved, at det kommer an på ens fradrag mv., men jeg vil gerne høre, hvad folk får udbetalt.

Hvorfor er det lige du har oprettet et hav af forskellige tråde med hvad folk med forskellige uddannelser får udbetalt? Det er jo en meget privat ting, for det første, og for det andet virker det som en noget underlig måde at "vælge" uddannelse på, og ærlig talt lidt spam-agtig...?

Anmeld Citér

26. maj 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Jeg har siddet i tre forskellige kontorstillinger, der har lønnen været meget forskellig. 

Det første sted fik jeg ca. 12.000 udbetalt, andet sted steg jeg til 18.000 og sidste sted, der var for en stor privat virksomhed, fik jeg 27.000 udbetalt, men der lavede jeg også andre ting end kontorarbejde og det var andre kvalifikationer der gav mig jobbet og ikke kontorerfsringen.

Et kontorjob er jo et vidt begreb og der er så mange forskellige ting man kan lave på et kontor, så lønnen er også vidt forskellig. Den kan også sagtens være regionsbestemt.

Hvis du vælger uddannelse på grund af fremtidsøkonomi, så ender du med en uddannelsen du ikke kan bruge, fordi du kører død i det. Du er istedet nødt til at se på hvad du kunne forestille dig at lave resten af dit liv. Kontorassistent og pædagog er to meget forskellige uddannelser.

Enig, lønnen afhænger af et hav af ting, så den information kan du ikke bruge til så meget. Og din fremtidige job tilfredshed afhænger IKKE af hvor mange penge du tjener, det afhænger af om jobbet matcher din personlighed og evner, samt selvfølgelig om du får en god arbejdsplads & søde kolleger.

Som pædagog skal du jo elske at arbejde med mennesker, og kunne holde ud at være sammen med andre dagen lang. Have en passion for at lære fra dig og hjælpe børn/unge med deres udvikling. Det er nok ofte et "hands-on" job hvor du er i konstant bevægelse (forestiller jeg mig).

Kontorjobs kan jo være alt fra A-Z, nogle indeholder meget kontakt og man skal være meget service orienteret (have lyst til at hjælpe og evt kunne springe fra opgave til opgave), andre sidder du for dig selv og fordyber dig i dine opgaver. Kontor er typisk stillesiddende foran en computer.

Så at du overhovedet overvejer begge områder tyder på at du ikke kender ret meget til dig selv, og hvad du trives med. På nettet kan du tage diverse tests der kan indikere hvilket område der vil passe godt til dig. 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvorfor er det lige du har oprettet et hav af forskellige tråde med hvad folk med forskellige uddannelser får udbetalt? Det er jo en meget privat ting, for det første, og for det andet virker det som en noget underlig måde at "vælge" uddannelse på, og ærlig talt lidt spam-agtig...?

To tråde. Jeg er enig i, det er en underlig forespørgsel, og det har TS nu fået at vide i mange omgange - og forsøgt at forklare. Men et hav ligefrem? 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som sagt er der ingen, der er tvunget til hverken at læse eller besvare trådene.

Ja, løn er en privat ting, men der er jo mulighed for at svare privat.

Folk vælger uddannelse på forskellige grundlag, og i mit tilfælde spiller lønnen en stor rolle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.