Stærkt nedsat sædkvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2017

Imaong

Hej er lidt nysgerrig vi prøvede at blive gravide naturligt i tre år med to bio i uge 5. Derefter blev vi udredt hvor det viste sig min mand har stærkt nedsat sædkvalitet. Vi kom så direkte til icsi behandling og venter nummer to begge igennem behandling. Og hvis vi vil ha nummer tre skal det komme naturligt vi vil ikk betale og er lykkelige for de to vi ender med. 

Men ville så høre er der nogen af jer der er blevet gravide naturligt grundet nedsat sædkvalitet og hvor mange år tog det :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

Imaong

Imaong skriver:

Hej er lidt nysgerrig vi prøvede at blive gravide naturligt i tre år med to bio i uge 5. Derefter blev vi udredt hvor det viste sig min mand har stærkt nedsat sædkvalitet. Vi kom så direkte til icsi behandling og venter nummer to begge igennem behandling. Og hvis vi vil ha nummer tre skal det komme naturligt vi vil ikk betale og er lykkelige for de to vi ender med. 

Men ville så høre er der nogen af jer der er blevet gravide naturligt grundet nedsat sædkvalitet og hvor mange år tog det :-) 

Slet ingen 

Anmeld Citér

25. maj 2017

(august)

Hej

vi røg også direkte i icsi pga meget nedsat sædkvalitet. 

Vi fik vores første gennem icsi, blev så naturligt gravid 8mdr efter fødslen med nr 2. 

Da vi så havde haft to et lille stykke tid, ca 1,5år, blev vi enige om at prøve igen naturligt for at se om vi kunne få nr 3 og der gik kun 3 mdr fra vi startede til jeg blev gravid igen. 

Håber det bedste for jer. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Anonym

Imaong skriver:

Slet ingen 

Vi havde forsøgt halvandet år uden held. 

Jeg har to børn fra tidligere, som jeg let blev gravid med dengang. Men det var jo en del år siden og jeg var noget yngre den gang.

Vi forsøgte os kun med regelmæssig sex. Ingen ægløsningstests m.m.

Jeg har en kort(25-26 dage) cyklus som er meget regelmæssig. Så efter et års tid, begyndte vi godt nok at tænke på om det var min kærestes sædkvalitet der ikke var så god. 

Vi trak den yderligere et halvt og da der intet var sket, kontaktede vi en fertilitetsklinik med henblik på udredning og eventuel behandling. Her blev vi bekræftiget i, at min kærestes sædkvalitet var stærkt nedsat og de ikke ville tilbyde andet end ICSI, da de mente alt andet ville være spildte chancer. 

Så vi kastede os ud i et forsøg med ICSI. Jeg fik lagt et flot æg tilbage og skulle teste 14 dage efter, som desværre var negativ og efterfølgende kom min menstruation. 

Klinikken anbefalede at "springe" en måned over, før vi forsøgte os med et fryseforsøg. Men det nåede vi ikke, da vi meget uventet og overraskende blev gravide naturligt i denne pause. 

Så det kan jo ske. Vi forstår stadig ikke rigtigt at det kunne ske, men vi har set det fineste lille liv derinde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.