Jeg er så træt af bivirkninger fra hormoner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.777 visninger
9 svar
2 synes godt om
24. maj 2017

Louisevilhababy

Hej alle skønne damer 

Har i det som mig?? 

jeg blir simpelthen nødt til at vælte ud med frustrationerne omkring de her bivirkninger fra ægløsnings sprøjten .. det er simpelthen ulideligt lige nu, fik den fredag aften og ja har stadig kvalme fra formiddag til aften, sløret syn nogengange og eller føler mig dopet nærmest ... hævet mave efter kl 12  jeg er ikke en der normalt brokker mig men jeg synes da jeg er ret stærk og overbærende og positiv, men denne gang synes jeg bare det er værre end de andre gange.. det har bare st virker denne gang!!!! 

hvad er jeres erfaringer og hvor vilde er jere bivirkninger? 

Jeg kan lige kort sige vi har været i hjælp siden oktober, med et par måneders pause ind imellem - prøverne viser ingen problemer med fertelitet så vi har prøvet én insemination og ellers en masse gange med ægløsnings sprøjte og hjemme forsøg  (lutinus også)

på forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

FrøMor

Louisevilhababy skriver:

Hej alle skønne damer 

Har i det som mig?? 

jeg blir simpelthen nødt til at vælte ud med frustrationerne omkring de her bivirkninger fra ægløsnings sprøjten .. det er simpelthen ulideligt lige nu, fik den fredag aften og ja har stadig kvalme fra formiddag til aften, sløret syn nogengange og eller føler mig dopet nærmest ... hævet mave efter kl 12  jeg er ikke en der normalt brokker mig men jeg synes da jeg er ret stærk og overbærende og positiv, men denne gang synes jeg bare det er værre end de andre gange.. det har bare st virker denne gang!!!! 

hvad er jeres erfaringer og hvor vilde er jere bivirkninger? 

Jeg kan lige kort sige vi har været i hjælp siden oktober, med et par måneders pause ind imellem - prøverne viser ingen problemer med fertelitet så vi har prøvet én insemination og ellers en masse gange med ægløsnings sprøjte og hjemme forsøg  (lutinus også)

på forhånd tak 

Jeg har også mange slemme bivirkninger.  

Vi har også været igang siden Oktober. Vi har prøvet 3 IUI forsøg uden hormoner og kun ægløsningssprøjten. Af ægløsningssprøjten fik jeg en lille smule kvalme og så en rigtig slem hovedpine hver gang. Min mave bliver også oppustet/hævet og jeg får hedeslag mange gang.. Jeg får ikke slør for øjnene men jeg bliver ret ør i hovedet.

Nu er vi igang med 3 forsøg med hormoner og der har bivirkningerne været endnu værre. Slemme kramper, stik og jag samt alle de tidligere bivirkninger dobbelt op. Min krop har ikke følt som sig selv, og der er nærmest den ene bivirkning efter den anden. Føler med dig 

Jeg har ingen problemer med fertilitet, men det tager alligevel sin tid at blive gravid. Jeg har fået gennemskyllet mine æggestokke og det viste også god passage. 

Held og lykke med jeres forsøg denne gang  

Anmeld Citér

25. maj 2017

Louisevilhababy

MommyX2 skriver:

Jeg har også mange slemme bivirkninger.  

Vi har også været igang siden Oktober. Vi har prøvet 3 IUI forsøg uden hormoner og kun ægløsningssprøjten. Af ægløsningssprøjten fik jeg en lille smule kvalme og så en rigtig slem hovedpine hver gang. Min mave bliver også oppustet/hævet og jeg får hedeslag mange gang.. Jeg får ikke slør for øjnene men jeg bliver ret ør i hovedet.

Nu er vi igang med 3 forsøg med hormoner og der har bivirkningerne været endnu værre. Slemme kramper, stik og jag samt alle de tidligere bivirkninger dobbelt op. Min krop har ikke følt som sig selv, og der er nærmest den ene bivirkning efter den anden. Føler med dig 

Jeg har ingen problemer med fertilitet, men det tager alligevel sin tid at blive gravid. Jeg har fået gennemskyllet mine æggestokke og det viste også god passage. 

Held og lykke med jeres forsøg denne gang  

Vi kunne jo være tvillinger  Ja synes at bivirkningerne forværres for gang til gang ...det har bare at virke denne gang  Vi fejler heller ikke noget min mand har to i forvejen og alle tal osv er som det skal være ....  

det handler også for mig, mest om at det skal påvirker mit humør og dag, og det er jo så halvdelen af ens cyklus hvor man ikke føler sig på toppen ... Jeg har det normalt rigtig godt fra ægløsning og til et par dage før mens skal komme, du ved højt humør og god energi ...men ikke med de her B....' S  

jeg ved jeg er skabt til at få børn, jeg har siden min lillebror blev født, da jeg var 7 år, vist at det var en af mine kald her i livet .. jeg elsker min bonus børn men jeg vil også gerne prøve 

Planen for os er at starte på de hormoner som man skal tage hver dag, sammen med ægløsnings sprøjten og lutinus også, hvis denne her gang ikke virker (men det gør den!!!!) .... stikkes hver dag haha, det skal nok blive et godt forløb hen over sommer med ferier og festivaler 

skriv gerne hvis der sker noget i din situation - jeg synes det er rart med en der også er nogle ting igennem... jeg gider ikke høre på "når du mindst venter det" udtrykket fra andre 

Håber for jer den er der for jer meget snart!!

kram 

Anmeld Citér

28. maj 2017

Mas

Jeg  har også døjet med mange bivirkninger fra ægløsningssprøjten gennem de første tre IUI'er. I denne cyklus har jeg undladt at spise sukker. Altså raffineret sukker. Jeg tog ægløsningssprøjte for 8 dage siden og blev insemineret for 6 dage siden. I dag kom jeg til at tænke på, at jeg slet ingen bivirkninger har haft denne gang. Hænger det sammen? Det ved jeg ikke. Men det er en befrielse, at slippe for alle slags (graviditetsagtige-) bivirkninger i venteperioden - især, hvis det heller ikke lykkes denne gang. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Louisevilhababy

Mas skriver:

Jeg  har også døjet med mange bivirkninger fra ægløsningssprøjten gennem de første tre IUI'er. I denne cyklus har jeg undladt at spise sukker. Altså raffineret sukker. Jeg tog ægløsningssprøjte for 8 dage siden og blev insemineret for 6 dage siden. I dag kom jeg til at tænke på, at jeg slet ingen bivirkninger har haft denne gang. Hænger det sammen? Det ved jeg ikke. Men det er en befrielse, at slippe for alle slags (graviditetsagtige-) bivirkninger i venteperioden - især, hvis det heller ikke lykkes denne gang. 

Det giver mening - Jeg har selv undersøgt omkring mad og hormoner og hvad man selv naturligt kan gøre, fordi jeg havde så mange smerter ved mens og ja rigtig meget menstruation også, næsten hver cyklus! Faktisk så sidste måned prøvede jeg st spise 2-3 avocadoer om ugen, og min mens var nærmest som den var for ca 5 år siden, altså 4 dage med kun moderat blødning og kun kortvarige smerter, som i hvert fald var noget bedre end de tidligere cyklusser  

denne måned har jeg så ladet være igen, altså slet ingen avocadoer ... ja det lyder måske fjollet, men jeg har læst mig til at de kan være med til at stabilisere en kvindes hormoner.. endnu mere sigende så tager en avokado 9 måneder om at modne Og hvad angår sukker, så ja har også læst om det, i det hele taget hurtige kulhydrater som brød, pasta ris og ren sukker ... slik og kage  

Som bonus info har jeg ikke taget p-piller eller lignende hormoner i 8 år  

Jeg tænker helt sikkert jeg spiser avokado næste måned igen, hvis altså det ikke lige skulle virke denne gang ...  

Anmeld Citér

29. maj 2017

enlillefamilie

Tror jeg er en af de heldige der ikke har de store bivirkninger - i hvert fald er de ikke værre en at jeg klare en normal hverdag.. 

Men jeg synes helt klart det værste er alle de symptomer på graviditet man får, alle de signaler kroppen giver en, og man ved bare at man ikke kan regne en skid med nogen af dem (eller det er i hvert fald klogest at lade vær)..

Det synes jeg gør de 14 dage, hvor man venter på blodprøven og ved at man har et befrugtet æg i kroppen SINDSYG lange - i sær de sidste 4-5 dage - synes faktisk den første uge gør fint..  

Anmeld Citér

29. maj 2017

Mas

Louisevilhababy skriver:

Det giver mening - Jeg har selv undersøgt omkring mad og hormoner og hvad man selv naturligt kan gøre, fordi jeg havde så mange smerter ved mens og ja rigtig meget menstruation også, næsten hver cyklus! Faktisk så sidste måned prøvede jeg st spise 2-3 avocadoer om ugen, og min mens var nærmest som den var for ca 5 år siden, altså 4 dage med kun moderat blødning og kun kortvarige smerter, som i hvert fald var noget bedre end de tidligere cyklusser  

denne måned har jeg så ladet være igen, altså slet ingen avocadoer ... ja det lyder måske fjollet, men jeg har læst mig til at de kan være med til at stabilisere en kvindes hormoner.. endnu mere sigende så tager en avokado 9 måneder om at modne Og hvad angår sukker, så ja har også læst om det, i det hele taget hurtige kulhydrater som brød, pasta ris og ren sukker ... slik og kage  

Som bonus info har jeg ikke taget p-piller eller lignende hormoner i 8 år  

Jeg tænker helt sikkert jeg spiser avokado næste måned igen, hvis altså det ikke lige skulle virke denne gang ...  

Avokado har jeg ikke hørt om i den forbindelse, men jeg har også spist utrolig mange avokadoer den sidste tid. Så måske har de også en finger med i spillet? ;-) 

Hvornår kan du teste?

Anmeld Citér

29. maj 2017

Louisevilhababy

enlillefamilie skriver:

Tror jeg er en af de heldige der ikke har de store bivirkninger - i hvert fald er de ikke værre en at jeg klare en normal hverdag.. 

Men jeg synes helt klart det værste er alle de symptomer på graviditet man får, alle de signaler kroppen giver en, og man ved bare at man ikke kan regne en skid med nogen af dem (eller det er i hvert fald klogest at lade vær)..

Det synes jeg gør de 14 dage, hvor man venter på blodprøven og ved at man har et befrugtet æg i kroppen SINDSYG lange - i sær de sidste 4-5 dage - synes faktisk den første uge gør fint..  

Ja det er jo også lidt lignende graviditets symptomer hvad angår bivirkninger, kvalmen især og ja murren i underlivet osv Det med ventetiden er så irriterende ... denne her gang har jeg fra start været utålmodig, det har ikke været sådan hver gang synes jeg ... vi må jo bare se om det hr båret frugt 

Vi har ikke prøvet det med et begrugtet æg endnu, men jeg kan forestille mig det jo gær endnu mere ved én, når man ved at ægget faktisk er befrugtet 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Louisevilhababy

Mas skriver:

Avokado har jeg ikke hørt om i den forbindelse, men jeg har også spist utrolig mange avokadoer den sidste tid. Så måske har de også en finger med i spillet? ;-) 

Hvornår kan du teste?

Så måske er det, det der gør det - man skal huske at mad er kemi, altså her tænker jeg ikke om det er sprøjtet eller ej, øko eller ikke, men mere den virkning mad har på kroppens balance osv - ret spændene faktisk  

jeg har vel officielt test dag fredag, hvis ikke mens er kommet, den siger jeg er 3 + 3 hvis der er en lille bebs 

Anmeld Citér

29. maj 2017

enlillefamilie

Louisevilhababy skriver:

Ja det er jo også lidt lignende graviditets symptomer hvad angår bivirkninger, kvalmen især og ja murren i underlivet osv Det med ventetiden er så irriterende ... denne her gang har jeg fra start været utålmodig, det har ikke været sådan hver gang synes jeg ... vi må jo bare se om det hr båret frugt 

Vi har ikke prøvet det med et begrugtet æg endnu, men jeg kan forestille mig det jo gær endnu mere ved én, når man ved at ægget faktisk er befrugtet 

Ja det er jo også bivirkninger, jeg mente nu også mere graden af bivirkninger - lidt lige som at 2 gravid får jo heller ikke nødvendigvis begge kvalme eller den samme grad af.. - nu har jeg en veninde der er gravid, og kan fortælle om nogen af de samme ting som jeg oplever, forskellen er bare hun ved hvorfor - jeg ved ikke om det er graviditet eller medicin..

Vi er ivf behandling, så ægget er altså befrugtet, og nej det gør det bestemt ikke nemmere, fordi man ved at der er noget derind der kan udvikle sig, og det gør også at man hele tiden naturligvis tænker og viser hensyn - hensyn ingen andre der var 2+5 ville tænke fordi de ville ikke vide de var gravid, men når man har den viden vil man jo heller ikke tage dumme valg..

Jeg synes ventetiden er ulidelig, og når på et tidspunkt til, at endelig bare at vil have et svar for så har man noget at forholde sig til.. jeg er dog ikke typen der hjenmetester før blodprøve af flere årsager men blandt andet at jeg skal igennem blodprøve ligegyldig hvad en hjenmetest siger- og en hjenmetest kan jo endelig vise prositiv og blodprøve kan jo så vise et lavt hcg - det følelsesmæssige helvede vil jeg ikke igennem..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.