Legetøj som styrker barnets motorik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. maj 2017

Louise-bæk84

Heeeej!

Min skønne datter Maja fylder allerede 2 år i starten af juli, og hendes far og jeg er i gang med at kigge efter en gave  

Maja's børnelæge har fortalt os, hvor vigtigt det er, at barnets motorik bliver udviklet i en tidlig alder, og derfor kigger vi efter legetøj/udstyr som kan hjælpe med dette.

Jeg har kigget lidt på nettet, men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter

Jeg er stødt på et motorikbræt som virker meget sjovt, men som sagt er jeg meget i tvivl.

Håber i kan hjælpe

- Louise

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

helle85

Heeeej!

Min skønne datter Maja fylder allerede 2 år i starten af juli, og hendes far og jeg er i gang med at kigge efter en gave  

Maja's børnelæge har fortalt os, hvor vigtigt det er, at barnets motorik bliver udviklet i en tidlig alder, og derfor kigger vi efter legetøj/udstyr som kan hjælpe med dette.

Jeg er stødt på et motorikbræt  som virker meget sjovt, men som sagt er jeg meget i tvivl.

Håber i kan hjælpe

- Louise

Jeg kender ikke til den du linker til men jeg ved at Bobles er rigtig gode, da man kan bruge dem på forskellige måder. 

En tumletop der snurre børnene rund i og det styrker balancen.

En løbe cykel 

Trampolin og hoppeborg

En stor badebold 

Det er lige det jeg kan komme i tanke om men det er til at styre grov motorikken, balance osv.

Men nå i er ude og gå tur gør det også meget hvis de kravler over store sten eller forsøger at gå på line osv.

Anmeld Citér

24. maj 2017

L-mor

Jeg kan anbefale bobles tumledyr. Det er min søn glad for. Han laver baner af dem eller bruger dem som taburet til at stå på eller sidde på.

Men han er også superglad for at løbe rundt med en tennisbold i stuen eller en 'fodbold' udenfor. Det giver mange bevægelser op og ned (samle op, kaste i gulvet) kigge ind under sofaen, op i sofaen, osv. Min mor gav ham tre tennisbolde i flotte farver. 

Og så smider jeg madrassen fra hans gamle tremmeseng på stuegulvet ind imellem. Så slår vi kolbøtter og tumler.

Anmeld Citér

24. maj 2017

AnoMom

Heeeej!

Jeg er stødt på et motorikbræt , som virker meget sjovt, men som sagt er jeg meget i tvivl.

Håber i kan hjælpe

- Louise

Bobles legetøj. Det er rigtig godt for motorikken.  

og så lege hvor hun vendes på hovedet. Lyder underligt. Men fik at vide af sp at det var vigtig leg for motorikken

Anmeld Citér

24. maj 2017

Soonmom

Gynger - alle slags sansegynge, dækgynge alm gynge osv 

Bobles

Bolde forskellige størrelser, vægt, blød/hård osv 

Madrasser til at slå kolbøtter osv på 

Ribbe (hvis i har plads/mulighed for sådan en) 

Trampolin 

Løbecykel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.