Hej 
Jeg er mor til en pige på 10 mdr., vi ammer stadig, men nu har jeg tænkt mig at stoppe.
Hun har lige siden hun blev født været meeeeget afhængig af mors bryst/mælk.
Vi begyndte at give hende lidt grød da hun var 4mdr, men det ville hun ikke have.. men vi blev ved, og først da hun var omkring 8mdr gammel, ville hun spise. (har kun ammet, ikke givet flaske)!
Så nu spiser hun, men vil ikke have anden mælk en min - uanset hvilket mærke det er og hvad det skal drikkes af, hun vil KUN have brystet.
Hun går i seng mellem 19.30-20.00 hver aften, og falder kun i søvn hvis hun har brystet i munden. Efter hun er faldet i søvn vågner hun flere gange, bare for at tjekke om jeg er til stede... så jeg kan ikke tage ud efter kl 20, far kan desværre ikke bruges på det punkt.
Nu skal jeg snart til at starte på uddannelse og vil gerne have lidt ''frihed'' før jeg starter, i og med at jeg vil gerne have muligheden for at være ude et par timer, hvor far kan passe hende. Derfor vil vi gerne stoppe med at amme.
Er der noget man kan gøre for at hun mister interessen for brystet? Har hørt at man kan tage en pille for at stoppe mælkeproduktionen, men kan jeg det, når hun ikke vil have noget andet at drikke? HVAD GØR JEG?
dog vil jeg lige nævne, at det har været en fantastisk tid og er glad for at jeg har kunnet amme så længe <3
Anmeld
Citér