Amning/mave/gråd.!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
6 svar
7 synes godt om
21. maj 2017

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hejsa.

Vi har 13 dage gamle Otto som pludselig er begyndt at ville ammes oftere end i starten.

Han startede ud med amning hver 3-4 time cirka men er pludseligt begyndt at ville ammes hver 1-3 time + han virker til at have fået ondt i maven.

Han presser og presser ofte, så han bliver helt rød i hovedet imens han trækker benene op under sig. Vi tænker at det er mavepine pga. luft i maven og at han måske vil die oftere for at lindre smerterne. Men mavepinen giver en MASSE gråd og grå hår herhjemme..

Vi massere pt hans mave, bøvser ham af igen og igen under amning, cykler med hans ben og lignende men det har ikke den vilde effekt. Jo han bøvser, prutter og kommer af med afføring men det virker som om han stadig har mavekneb.

Er det ok at han bare fortsætter med at die så ofte som han gør nu - eller forværrer det bare maveknebene? I så fald hvordan får vi det så bremset?

Og har i andre råd til gråd, ondt i maven og hyppig amning?

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Lad ham bare blive ammet. Evt læs om fri amning der er et appetitspring omkring 3 ugers alderen. Am løs

Anmeld Citér

21. maj 2017

Millemor1

An endelig løs! Det er fuldstændig normalt at så lille en baby vil ammes ofte. Mælken bliver fordøjet lynhurtigt, og der kan jo ikke være meget i den lille mavesæk. 

de fleste babyer døjer med mavekneb i et vis omfang, og så længe du kun ammer får han hverken forstoppelse eller andet "alvorligt" vi havde gavn af zoneterapi, da min søn var lille som hjalp hans små tarme lidt på vej

Anmeld Citér

21. maj 2017

Baby2017

Hejsa.

Vi har 13 dage gamle Otto som pludselig er begyndt at ville ammes oftere end i starten.

Han startede ud med amning hver 3-4 time cirka men er pludseligt begyndt at ville ammes hver 1-3 time + han virker til at have fået ondt i maven.

Han presser og presser ofte, så han bliver helt rød i hovedet imens han trækker benene op under sig. Vi tænker at det er mavepine pga. luft i maven og at han måske vil die oftere for at lindre smerterne. Men mavepinen giver en MASSE gråd og grå hår herhjemme..

Vi massere pt hans mave, bøvser ham af igen og igen under amning, cykler med hans ben og lignende men det har ikke den vilde effekt. Jo han bøvser, prutter og kommer af med afføring men det virker som om han stadig har mavekneb.

Er det ok at han bare fortsætter med at die så ofte som han gør nu - eller forværrer det bare maveknebene? I så fald hvordan får vi det så bremset?

Og har i andre råd til gråd, ondt i maven og hyppig amning?

På forhånd tak.

Som de andre skriver, bare am løs! 

Mht. Mavekneb så er zoneterapi virkelig godt og ellers ville jeg snakke med sundhedsplejerske 

Anmeld Citér

21. maj 2017

Rixus

Profilbillede for Rixus

Tak for svar alle sammen. 

Synes bare jeg har hørt at hyppige amninger=mere luft i maven som så giver flere mavekneb og at vi dermed kommer i en ond cirkel?

Anmeld Citér

21. maj 2017

MiniMe2005

Am løs! Det er et appetitspring og vigtigt i forhold til mængden af mælk. Du kan næsten ikke amme et barn for meget.

Og gå på Ammenet.dk og find deres wiki. Den er en lifesaver! 

Og drop alt, hvad I har måtte høre om, at baby skal ammes hver tredje-fjerde time, det holder ikke en meter (med mindre baby selv vælger det).

Men virkelig, brug et par timer på at suge al den information til jer, som I kan på Ammenet. Det reddede min amning, da det var ved at gå i hårdknude, da min søn var tre måneder. Jeg endte med at amme ham, til han blev et år :-)

Anmeld Citér

22. maj 2017

Mullemee

Ellers kontakt din sundhedsplejerske. De er søde til at komme ud og evt se om baby ligger rigtigt til på brystet eller om der kommer luft med ind. Da mine unger var små, kunne man få nogle sukkervandsdråber på apoteket, som kunne afhjælpe mavekneb. Jeg tror ikke, man kan få det mere, men måske er der noget andet i samme stil. Spørg evt din sundhedsplejerske. 

Pøj pøj med den lille. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.