Budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.867 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2017

Anonym trådstarter

Er der nogle der kunne tænke sig at dele deres budget, da jeg synes vi bruger lidt.mange penge på udgifter. Vi er to personer ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogle der kunne tænke sig at dele deres budget, da jeg synes vi bruger lidt.mange penge på udgifter. Vi er to personer ����

Netop budget er enormt individuelt og svært at sammenligne.

Husleje er fx svær at regulere, 15000 kr månedligt viæ være meget billigt nogle steder og helt urimeligt højt andre steder.

Du kan fokusere på telefonregning, elforbrug, forsikringer osv, der er mulighed for at regulere.

Anmeld Citér

21. maj 2017

Anonym

Hvad bruger I penge på tænker jeg også er vigtigt? Og hvad har I til jer selv hver måned når alt er betalt? Mener der siges at 3500 pr person er det gennemsnitlige. 

Anmeld Citér

21. maj 2017

Anonym

Jeg kan prøve nu er vi godt nok 2 voksne og 1 baby på 10 uger. Vi bor i esbjerg. Vi er to studerende og får tilskud ved siden af. Min kæreste har også et fritidsjob hvor han får lidt hver måned. Vi har et stramt budget men det er det der hører med når man nu har valgt at have bil. 

- Husleje: 3500 inkl. aconto og afbetaling på indskudslån og vask. Her er boligstøtten trukket fra. Ellers ville det være 5700. 

- madkonto: 3100,- dette er inklusiv erstatning til baby, bleer, skumklude og husholdning såsom eks. rengøring og shampoo. (Inden vi fik baby havde vi 2000 til mad) 

- bilkonto: 1300. Inklusiv opsparing til reparationer, benzin og vægtafgift 

- el: 420,-

- internet og streaming 500,-

- eget forbrug: vi får hver 1800,- om måneden. 

- offentlig transport: 600 da min kæreste læser i en anden by. 

- baby: pt overføres der 200,- til babytøj og andre udgifter evt. Medicin hvis hun skal have det. vi har arvet en helt masse tøj, så det er ikke nødvendigt at købe endnu. 

- forsikringer: 950. Dette er for indbo, 3 ulykkes og bilforsikring med kasko og vejhjælp. 

Vi har købt en klapvogn for sidste gangs børnepenge så derfor indgår de ikke i budgettet. Det gør de næste gang der kommer, så kommer der lidt mere luft rundt omkring. Det var vidst det. Herhjemme er der sport i at leve billigt ift. Mad. Jeg laver madplaner for 4-5 dage ad gangen og handler ofte ind for omkring 200-250 til de dage. 

Anmeld Citér

21. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi sætter 23.500 kr over på budget hver måned. Så er der ca i gennemsnit 20.000 kr tilbage til mad, ferier, gaver og fornøjelser. 

Ca. 3500 til mad (vi er 2 voksne og 1 barn)

på budget bruger vi ca: 

ca 8000 kr / mdr til biler, rep og forsikringer

2000 i børnehave

1000 på forsikringer 

8000 på hus

1700 på internet, tv, streaming og tlf

og andre småbeløb.. 

Anmeld Citér

21. maj 2017

Guldlok88

Husleje med vand/varme og vask: 6400 (uden boligsikring:900 kr)

El: 800

Tv/tlf/internet Ca 1000

Min søns skole 300

Forsikring 700

Div 300

Så har jeg lige fået bil, så skal lige have styr på hvad der skal gives i forsikring osv.. Benzin er Ca 2-250 om måneden.. 

Vi bor min søn og jeg, og vi har Ca 3000, når alle faste udgifter er betalt  

Anmeld Citér

21. maj 2017

Zelinasmor

2 voksne, 2 børn på 5år og en på 5 måneder. Bor i lejebolig

Husleje - 12.680kr

vand og varme - 1355kr

strøm - 550kr

licens - 212kr

forsikringer - 900kr (4 ulykkes, indbo, bil, livsforsikring og udvidet elektronik)

tv, mobil og internet - 1500 (inkl afdrag på tlf'er)

fagforenig og a-kasse - 1150kr

gæld - 5600kr

fitness - 300kr

institution - 600kr (2700kr om lidt pga vuggestue)

diesel og broafgift (vi kører til Jylland mindst en gang i måneden fra København) - 1500kr

mad og husholdning (inkl Modermælkserstatning og bleer) - 4000kr

diverse (frisør, tøj, cafe osv) - 1500kr

opsparing til gaver og vedligehold af bil - 1000kr

Min mand har fuldtidsjob og jeg er studerende.

Jeg synes vores budget er fint. Dog ville det være rart med lidt mere til madbudget og diverse. Men da jeg studere er pengene bare ikke større.  Så har du lidt at sammenligne med.

Anmeld Citér

22. maj 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Zelinasmor skriver:

2 voksne, 2 børn på 5år og en på 5 måneder. Bor i lejebolig

Husleje - 12.680kr

vand og varme - 1355kr

strøm - 550kr

licens - 212kr

forsikringer - 900kr (4 ulykkes, indbo, bil, livsforsikring og udvidet elektronik)

tv, mobil og internet - 1500 (inkl afdrag på tlf'er)

fagforenig og a-kasse - 1150kr

gæld - 5600kr

fitness - 300kr

institution - 600kr (2700kr om lidt pga vuggestue)

diesel og broafgift (vi kører til Jylland mindst en gang i måneden fra København) - 1500kr

mad og husholdning (inkl Modermælkserstatning og bleer) - 4000kr

diverse (frisør, tøj, cafe osv) - 1500kr

opsparing til gaver og vedligehold af bil - 1000kr

Min mand har fuldtidsjob og jeg er studerende.

Jeg synes vores budget er fint. Dog ville det være rart med lidt mere til madbudget og diverse. Men da jeg studere er pengene bare ikke større.  Så har du lidt at sammenligne med.

Fedt at se, at nogen virkelig har styr på budgettet, herunder forsikringer, a-kasse/fagforening og endda licens! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.