Jeg kan prøve
nu er vi godt nok 2 voksne og 1 baby på 10 uger. Vi bor i esbjerg. Vi er to studerende og får tilskud ved siden af. Min kæreste har også et fritidsjob hvor han får lidt hver måned. Vi har et stramt budget men det er det der hører med når man nu har valgt at have bil.
- Husleje: 3500 inkl. aconto og afbetaling på indskudslån og vask. Her er boligstøtten trukket fra. Ellers ville det være 5700.
- madkonto: 3100,- dette er inklusiv erstatning til baby, bleer, skumklude og husholdning såsom eks. rengøring og shampoo. (Inden vi fik baby havde vi 2000 til mad)
- bilkonto: 1300. Inklusiv opsparing til reparationer, benzin og vægtafgift
- el: 420,-
- internet og streaming 500,-
- eget forbrug: vi får hver 1800,- om måneden.
- offentlig transport: 600 da min kæreste læser i en anden by.
- baby: pt overføres der 200,- til babytøj og andre udgifter evt. Medicin hvis hun skal have det. vi har arvet en helt masse tøj, så det er ikke nødvendigt at købe endnu.
- forsikringer: 950. Dette er for indbo, 3 ulykkes og bilforsikring med kasko og vejhjælp.
Vi har købt en klapvogn for sidste gangs børnepenge så derfor indgår de ikke i budgettet. Det gør de næste gang der kommer, så kommer der lidt mere luft rundt omkring. Det var vidst det. Herhjemme er der sport i at leve billigt ift. Mad. Jeg laver madplaner for 4-5 dage ad gangen og handler ofte ind for omkring 200-250 til de dage. 
Anmeld
Citér