anyone - stor nakkefold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ
Lunae skriver:

Jeg har to veninder, som begge oplevede at deres drenge havde en meget tyk nakkefold. Den ene havde en på 4,7

Begge fik de tilbudt en biopsi, som viste at de ventede sig sunde og raske drenge. I dag er de 2 år og helt normale. Så det betyder ikke nødvendigvis noget. 

Hvad er din risikovurdering?

Puha - det er altså virkelig en forskrækkelse! Min risiko hedder 1/211. Men som jeg lige skrev, viste det sig igår jeg har en streptokok bakterie i halsen og får nu penicillin, og synes at have læst, at hvis moren er syg, kan det påvirke størrelsen på nakkefolden??? 

Jeg er bare så nervøs altså.... ��

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. maj 2017

HvidSne

Profilbillede for HvidSne

Jeg søgte lidt på nettet og faldt over det her fra sundhedslex.dk:

"Herudover gælder, at omkring 9 ud af 10 fostre med en nakkefold på mellem 2,5 mm og 3,5 mm er helt normale (dvs. uden nogle former for syndromer eller kromosomfejl)."

Jeg kender ikke siden så godt, men det lyder da meget positivt?

Anmeld Citér

20. maj 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ
HvidSne skriver:

Jeg søgte lidt på nettet og faldt over det her fra sundhedslex.dk:

"Herudover gælder, at omkring 9 ud af 10 fostre med en nakkefold på mellem 2,5 mm og 3,5 mm er helt normale (dvs. uden nogle former for syndromer eller kromosomfejl)."

Jeg kender ikke siden så godt, men det lyder da meget positivt?

Ja, det lød da ret positivt! �� åh altså hvor jeg bare håber den lille fis har det godt. Den tog jeg altså total røven på os, da der pludselig var en positiv test i marts ��så nu håber vi bare den er ok og fortsat bare er en lille 'drillepind' ❤️

Anmeld Citér

20. maj 2017

Anonym

Hej du, 

Det med nakkefolden har jeg ikke prøvet, men var til scanning i går (NF på 2,3), men blodprøven gjorde jeg fik en risikovurdering på 1:234, så kender godt til de følelser du har lige nu. 

Skal til samtale på tirsdag omkring det videre forløb de kan tilbyde tripletest, moderkagebiopsi eller fostervandsprøve. Er godt nok grådlabil i de her dage - havde en Missed abortion i efteråret, så jeg synes virkelig det er op ad bakke at lave en lillebrøster... 

Anmeld Citér

20. maj 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Hej du, 

Det med nakkefolden har jeg ikke prøvet, men var til scanning i går (NF på 2,3), men blodprøven gjorde jeg fik en risikovurdering på 1:234, så kender godt til de følelser du har lige nu. 

Skal til samtale på tirsdag omkring det videre forløb de kan tilbyde tripletest, moderkagebiopsi eller fostervandsprøve. Er godt nok grådlabil i de her dage - havde en Missed abortion i efteråret, så jeg synes virkelig det er op ad bakke at lave en lillebrøster... 

Åh det gør mig ondt på dine vegne. Det er frygtelig smertefuldt og gå og vente og ikke vide om man skal glæde sig eller frygte �� du må gerne skrive privat hvis vi på nogen måde kan støtte hinanden i den ubærlige ventetid ��

Anmeld Citér

20. maj 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Åh det gør mig ondt på dine vegne. Det er frygtelig smertefuldt og gå og vente og ikke vide om man skal glæde sig eller frygte �� du må gerne skrive privat hvis vi på nogen måde kan støtte hinanden i den ubærlige ventetid ��

Jeg havde en missed abortion sommeren 2012 - eller et vindæg var det egentlig. Så frygten for det kan jeg også genkende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.