Barsel, SU-klip og SU-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.760 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2017

Anonym trådstarter

Det er jo en jungle! 

Jeg skal på barsel fra aug mdr, og har valgt at bruge mine fødselsklip over 12 mdr.

Jeg har læst og læst, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg kan supplere op med SU-lån under barsel på en videregående uddannelse? SU's hjemmeside er noget rod, og SU-vejlederen på min skole kunne ikke give mig svar. 

Nogen der kan hjælpe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2017

Anonym trådstarter

18. maj 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Så dit svar er nej?

"Du kan ikke få de to former for støtte samtidigt."

svaret er nej desværre! 

Anmeld Citér

18. maj 2017

NCB89

Jeg vil ud fra dette link vurdere at du sagtens kan få lån

http://www.su.dk/su/saerlig-stoette-til-foraeldre-handicappede-mv/foraeldre/du-faar-barn-under-uddannelsen/du-faar-barn-paa-en-videregaaende-uddannelse/udbetaling-af-ekstra-su/

Anmeld Citér

18. maj 2017

Sprit25

NCB89 skriver:

Jeg vil ud fra dette link vurdere at du sagtens kan få lån

http://www.su.dk/su/saerlig-stoette-til-foraeldre-handicappede-mv/foraeldre/du-faar-barn-under-uddannelsen/du-faar-barn-paa-en-videregaaende-uddannelse/udbetaling-af-ekstra-su/

Jeg mindes jeg fik lån samtidig med barselsklip

Anmeld Citér

18. maj 2017

Fremad

Du kan godt tag Su lån, men du får ikke som forsøger mens du er på barsel/får klip....

Og det er lige meget om du er forsøger i forvejen...

Du får Su klip som er en alm Su sats, og kan så få alm lån i mens.... Er du enlig og forsøger på Su, skal du være obs på at du også kun får en alm Su uden forsøger under barsel 

Anmeld Citér

18. maj 2017

NCB89

Astoria skriver:

"Du kan ikke få de to former for støtte samtidigt."

svaret er nej desværre! 

Lånet er jo netop bare et lån

Anmeld Citér

18. maj 2017

ErDetSnartNU

Jeg fik SU-lån uden problemer under barsel. Man kan ikke få lån under orlov, men barsel gælder ikke som orlov i den forstand, så det er intet problem. SUs hjemmeside forklarer det ikke super klart, så jeg var også henne og tjekke ved studenterservice. 

Anmeld Citér

18. maj 2017

NCB89

ErDetSnartNU skriver:

Jeg fik SU-lån uden problemer under barsel. Man kan ikke få lån under orlov, men barsel gælder ikke som orlov i den forstand, så det er intet problem. SUs hjemmeside forklarer det ikke super klart, så jeg var også henne og tjekke ved studenterservice. 

Ved du som om man kan få set fulde lån, altså de der ca. 4500,-?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.