har ikke nogen bøger, men jeg har en jeg selv skrev til min 4 årige, jeg ved ikke om du kan bruge den, men du må gerne , den er bygget op om dialogisk læsning 
Karl er en frisk dreng på 4 år,
Karl har en mor og en far og 4 bedste forældre.
Karl har nemlig både en morfar, mormor, farfar og farmor, har du også 4 bedste forældre?
Karls mormor har det ikke så godt, mor fortæller at mormor er gammel og blevet syg.
Karl bliver bekymret, karl var forkølet i sidste uge, er det ligesom mormor?
Nej fortæller mor, der er mange måder at være syg på, når Karl er syg, skal han have te med honning og må se tegnefilm hele dagen.
Mormor er syg på en måde man ikke bliver rask af igen.
Det er oktober måned, så bladene falder ned som de gør i efteråret. mor beder Karl hente et blad fra haven.
Karl finder et flot blad med gul farve, rød farve og meget lidt brun, har du du set blade ligesom det før?
Mor fortæller at bladet er ligesom mormors sygdom, lige nu er der kun lidt brun på bladet, men med tiden vil hele bladet blive brun og bladet vil forsvinde i jorden.
Karl bliver rigtig bange, vil mormor blive brun og forsvinde? ligesom bladet?
På en måde sige mor, men det er ikke farligt, når mennesker bliver gamle, så dør de, og når man dør er man her ikke mere.
hvor er mormor så henne spørg Karl?
Mor fortæller at hun tror mormor får sin helt egen stjerne når hun dør, så kan hun sidde helt deroppe, hvor man kun kan nå med rum raketter og kigge på ned på Karl.
Det er en fjollet tanke syntes karl, mormor der sidder der på en stjerne, det jo bare en helt lille prik . Ved du hvordan stjerner ser ud?
Mor fortæller at stjerner er så langt væk at de ser små ud, ligesom hvis man kigger på fugle langt væk eller træer. men i virkeligheden er de rigtig store.
Karl syntes mormor er heldig, først får hun seje farver som bladet og så får hun sin helt egen stjerne! men Karl kommer til at savne mormor når hun er død.
Det forstår mor godt, så hun lover karl at når mormor er væk så vil de vinke op til hende på hendes stjerne, og den er nem at finde for det er den der lyser aller mest.