SU og arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
4 svar
2 synes godt om
16. maj 2017

Anonym trådstarter

God aften herinde. Jeg sidder og leger med vores budget og er faldet over nået jeg ikke synes at kunne finde svar på. Håber i kan give mig en hjælpende hånd.

1- Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt forsøgertillægget frafalder når min mand er kommet i fuldtidsjob ved siden af hans studie- altså den sats man får når begge er studerende? 

2- Kan han stadig få udbetalt dobbelt SU under barsel i de 3 mdr. og dermed være studieaktiv, selvom han har fået job?

Mvh. en forvirret mor, der venter guldklump nr.2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Thea14

Har I overhovedet tjekket op på om han ikke med et fuldtidsjob tjener for meget til overhovedet st få SU?? Der er jo en grænse for hvor meget man nå tjene ved siden af uden at skulle betale SU tilbage. - Det ville være surt for jer hvis I pludselig skulle finde penge i budgettet til at betale staten tilbage fordi indkomsten blev for høj.

Har man alm. Studiejob ved siden af studie, således at man ikke tjener mere end man må, så bliver der ikke ændrer ved SU reglerne omkring barsel. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Har I overhovedet tjekket op på om han ikke med et fuldtidsjob tjener for meget til overhovedet st få SU?? Der er jo en grænse for hvor meget man nå tjene ved siden af uden at skulle betale SU tilbage. - Det ville være surt for jer hvis I pludselig skulle finde penge i budgettet til at betale staten tilbage fordi indkomsten blev for høj.

Har man alm. Studiejob ved siden af studie, således at man ikke tjener mere end man må, så bliver der ikke ændrer ved SU reglerne omkring barsel. 

Ja jeg er ikke dum, jeg har styr på den del af det, men kan ikke finde hoved og hale i de ting jeg har spurgt om. Han er færdig til december og vi har derfor lavet en beregning på hans fribeløb og det er ikke i nærheden af hvad han må tjene. 

- Jeg ville bare vide om vores ret til forsørger tillæg forsvandt, når han var startet i job 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja jeg er ikke dum, jeg har styr på den del af det, men kan ikke finde hoved og hale i de ting jeg har spurgt om. Han er færdig til december og vi har derfor lavet en beregning på hans fribeløb og det er ikke i nærheden af hvad han må tjene. 

- Jeg ville bare vide om vores ret til forsørger tillæg forsvandt, når han var startet i job 

Sikke et svar, jeg undrede mig faktisk også over at du skrev fuldtidsjob, så forstår godt at der blev spurgt ind til om i vidste at der var en grænse. Er det et meget lavt lønnet job ?

Anmeld Citér

18. maj 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Sikke et svar, jeg undrede mig faktisk også over at du skrev fuldtidsjob, så forstår godt at der blev spurgt ind til om i vidste at der var en grænse. Er det et meget lavt lønnet job ?

Han er fast månedslønnet, med en løn der sagtens kunne være bedre, men som er god at have ved siden af hans su. Han er først startede her i denne måned og forventer ikke at skulle være på su ret meget længere end til december. Til september kommer barn nr. 2 og dermed forhøjes hans fribeløb endnu en gang. 
- Det var det første jeg undersøgte da han blev tilbudt arbejde, og nar brugt su.dk's egen beregner, og konstateret at han ikke når at tjene 181xxx fra nu og til december... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.