Bange for at frygten overgår viljen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.242 visninger
10 svar
11 synes godt om
16. maj 2017

Anonym trådstarter

Hej i skønne mødre. 

Her sidder jeg lidt og søger nogle som måske har en solskins historie de vil dele.

Sagen er den at jeg inderligt ønsker at amme lillebror når han en gang kommer til verden her om et par måneder. Ved den første ville jeg så gerne amme, på trod af at jrg vitterligt ikke har noget den lille kan sutte på. Mælken løb fint til på 2 dagen, og han suttede fint- meen på trods af afsindig meget mælk, var der ingen næring i og han blev derfor ikke mæt hos mig.jeg fortsatte med at hygge amme inden flaske i små 3 uger  før han bestemt ikke  gad det mere, i håb om at der på et tidspunkt ville komme noget næring i. 

Så mit spørgsmål er om der er nogen der har prøvet noget lignende og oplevet problemfri amning ved nr.2? ��

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Undskyld. Jeg ved godt det er følsomt og det ikke er spørgsmålet. Men. Der var intet næring i? Tog han ikke på af det eller? Jeg har altid hørt at det er en skrøne at mælken kan mangle næring, at der var noget man slyngede ud i gamle dage hvis man ikke forstod hvorfor amningen ikke kørte..

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Undskyld. Jeg ved godt det er følsomt og det ikke er spørgsmålet. Men. Der var intet næring i? Tog han ikke på af det eller? Jeg har altid hørt at det er en skrøne at mælken kan mangle næring, at der var noget man slyngede ud i gamle dage hvis man ikke forstod hvorfor amningen ikke kørte..

Han blev slap og livløs for os på trods af rigtig mange timers amning. Lægerne på sygehuset gav ham erstatning om wupti så levede han op igen. Han kunne ligge 3-4 timer og stadig tage 30 ml flaske. Det var eksperternes konklusion at der intet næring var at hente i mælken

Anmeld Citér

16. maj 2017

Jullesnulle

Mor11 skriver:

Kender faktisk to hvor der har været massere af mælk, men barnet ikke tog på og var vild sulten .de endte også med flaske og en glad dreng. Han havde nærmest  sultet

Anmeld Citér

16. maj 2017

migxher

Jeg tænker at du kan have godt af at snakke dit første forløb igennem med en ammevejleder og få nogle tips og gode råd til næste gang

Forældre og fødsel har vejledere man kan ringe til, ellers kan det være de tilbyder det i din kommune. 

Som udgangspunkt vil der altid være nok næring i mælken, der kan derimod være nogle fysiologiske problemer hos enten barn eller mor der spænder ben for at barnet ikke får det den skal have, forkert sutteteknik, stram tungebåndet, overproduktion osv. Igen noget en ammevejleder kan hjælpe med.

Jeg vil også anbefale dig ammenets facebook gruppe. De har åben for vejledning hver mandag.

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg tænker at du kan have godt af at snakke dit første forløb igennem med en ammevejleder og få nogle tips og gode råd til næste gang

Forældre og fødsel har vejledere man kan ringe til, ellers kan det være de tilbyder det i din kommune. 

Som udgangspunkt vil der altid være nok næring i mælken, der kan derimod være nogle fysiologiske problemer hos enten barn eller mor der spænder ben for at barnet ikke får det den skal have, forkert sutteteknik, stram tungebåndet, overproduktion osv. Igen noget en ammevejleder kan hjælpe med.

Jeg vil også anbefale dig ammenets facebook gruppe. De har åben for vejledning hver mandag.

Jeg snakkede med rigtig mange vejleder igennem rste amning. Jeg fik af vide at jeg hverken overproducerede, at han havde en super sutteteknink og ikke for stramt tungebånd. Det var både sp, læger, ammevejledere og  der fortalte at der det bare ikke var noget at komme efter. 

Jeg er af samme årsag mest interesseret i at høre private mødre om deres solskins historier ��

Anmeld Citér

16. maj 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Han blev slap og livløs for os på trods af rigtig mange timers amning. Lægerne på sygehuset gav ham erstatning om wupti så levede han op igen. Han kunne ligge 3-4 timer og stadig tage 30 ml flaske. Det var eksperternes konklusion at der intet næring var at hente i mælken

Vildt! Jeg mindes bare diverse amme"eksperter" sige det var en skrøne dengang jeg selv ammede. Det virker jo også umiddelbart mystisk hvordan kroppen kan sammensætte mælken forkert, når den godt kan producere mælken.

Anmeld Citér

18. maj 2017

anonym12

Kom ind på fb "ammenetværk 0-2 år." Der er mange mødre der kan hjælpe og ellers synes jeg bestemt også du skal forsge at snakke med en ammevejleder om sidste forløb, de er uddannede og ved RIGTIG meget om amning. Meget mere end læger, SP´er og jordmødre. De kan også være en hjælp når den nye baby kommer. For det lyder godt nok som om der har været noget galt. Godt i reagerede.

Anmeld Citér

18. maj 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi var fuldstændig det samme igennem med nr. 1. Vi prøvede alt og han ville ikke tage på. Vi endte med, at han fik flaske og så fik vi en dreng som var glad og tilfreds.

Da vi skulle have nr. 2 var jeg meget bekymret. Jeg fortalte hospitalet om det og da jeg skulle føde sagde jeg det også. Jeg fik ekstra overnatning og meget hjælp til amningen. Jeg havde gjort op med mig selv på forhånd, at kunne jeg var det fint og kunne jeg ikke var det også fint. Vores datter er blevet ammet fuldt ud i 4 måneder uden problemer.

Anmeld Citér

18. maj 2017

Thea14

Mor11 skriver:

Det er faktisk muligt at have massere af mælk men intet næring i det. - måske at man en gang for hurtigt konstaterede det, men der betyder altså ikke at der ikke er muligt.

Jeg havde selv masser af mælk til min datter, hun blev bare aldrig mæt og tømte mine bryster fuldstændig ved hver amning og skreg stadig på mad. Der må have været lidt næring, for hun var frisk nok, men vægten steg ikke, hun kunne max klare 20 min. Væk fra brysterne og hun fik gulsot der blev værre og værre. 

Vi startede med at supplere med lidt erstatning (ikke givet i flaske) for at give mine bryster en chance for at producere noget mælk og få hendes gulsot under kontrol. Det var imponerende hvor lidt der skulle til for at holde hende mæt i et par timer og det var en stor lettelse for mig. Efter 14 dages kamp opgav jeg simpelthen og gik helt over til flaske og erstatning.

Jeg venter nu lillebror og har været meget i tvivl om jeg skulle forsøge mig med amningen igen. Men jeg har besluttet mig for at det for mig ikke er kampen værd. Det tog mig rigtig lang tid at få moderbåndet til min datter, fordi alt var en stor kamp. Så lillebror får flaske fra starten...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.