Mor11 skriver:
Undskyld. Jeg ved godt det er følsomt og det ikke er spørgsmålet. Men. Der var intet næring i? Tog han ikke på af det eller? Jeg har altid hørt at det er en skrøne at mælken kan mangle næring, at der var noget man slyngede ud i gamle dage hvis man ikke forstod hvorfor amningen ikke kørte..
Det er faktisk muligt at have massere af mælk men intet næring i det. - måske at man en gang for hurtigt konstaterede det, men der betyder altså ikke at der ikke er muligt.
Jeg havde selv masser af mælk til min datter, hun blev bare aldrig mæt og tømte mine bryster fuldstændig ved hver amning og skreg stadig på mad. Der må have været lidt næring, for hun var frisk nok, men vægten steg ikke, hun kunne max klare 20 min. Væk fra brysterne og hun fik gulsot der blev værre og værre.
Vi startede med at supplere med lidt erstatning (ikke givet i flaske) for at give mine bryster en chance for at producere noget mælk og få hendes gulsot under kontrol. Det var imponerende hvor lidt der skulle til for at holde hende mæt i et par timer og det var en stor lettelse for mig. Efter 14 dages kamp opgav jeg simpelthen og gik helt over til flaske og erstatning.
Jeg venter nu lillebror og har været meget i tvivl om jeg skulle forsøge mig med amningen igen. Men jeg har besluttet mig for at det for mig ikke er kampen værd. Det tog mig rigtig lang tid at få moderbåndet til min datter, fordi alt var en stor kamp. Så lillebror får flaske fra starten...
Anmeld
Citér