NF-scanning - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Nymor

Kære alle

Alt gik godt hos lægen i går, og min livmoderhals har det fint, så mine pletblødninger var bare udrensning/wanna-be-mens eller lignende. PYHA!

Jeg var inde på nakkefold.dk i dag for at checke tider for en NF. Jeg skrev min sidste mens første dag, altså d. 17. august, og da kom den med datoer, der ligger fra d. 17. november og frem. Altså - jeg troede, at man kunne få NF fra 11. uge? Den 17. november er jeg jo 13 uger henne?

Min "irritation" går lidt på, at vi har tænkt os at sige det når vi har hele familien samlet på min fødselsdag, som vi holder d. 14. november - og hvis vi ikke inden da har NF på plads, ved jeg ikke rigtig, om vi tør sige noget alligevel.

Er der nogen, der kan gøre mig klogere?

Kh mig  ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Dictes mor

Det er meget normalt, man plejer at ligge nf-scanningen mellem 11-13 uge i graviditeten. Det er selvfølgelig lidt surt, at du skal vente helt til uge 13, men så kan du glæde dig over, at du kan se mere end i uge 11, fordi den lille er blevet større.
Jeg ved, at det er svært at skulle vente, og under en graviditet finder man virkelig ud af, hvad tålmodighed er, det kan være noget så svært at vente, jeg kender alt til det!

Anmeld

8. oktober 2009

Valle81

Hejsa

Det er rigtigt at man kan lave den fra uge 11 og til og med 13+6 mener jeg det er:0)

Var selv indkaldt da jeg var 11+5,blev scannet og sendt hjem med besked om at komme når jeg var 13+0. Hun synes ikke den var stor nok til at lave NF scanning, da hun synes den skulle være lidt større for at kunne lave et meget mere præcist resultat.

Vi fik en perfekt NF scanning:0)

Så jo senere jo bedre:0)

Christina
17+3

Anmeld

8. oktober 2009

Halbschön

Nymor skriver:

Kære alle

Alt gik godt hos lægen i går, og min livmoderhals har det fint, så mine pletblødninger var bare udrensning/wanna-be-mens eller lignende. PYHA!

Jeg var inde på nakkefold.dk i dag for at checke tider for en NF. Jeg skrev min sidste mens første dag, altså d. 17. august, og da kom den med datoer, der ligger fra d. 17. november og frem. Altså - jeg troede, at man kunne få NF fra 11. uge? Den 17. november er jeg jo 13 uger henne?

Min "irritation" går lidt på, at vi har tænkt os at sige det når vi har hele familien samlet på min fødselsdag, som vi holder d. 14. november - og hvis vi ikke inden da har NF på plads, ved jeg ikke rigtig, om vi tør sige noget alligevel.

Er der nogen, der kan gøre mig klogere?

Kh mig  ;o)

Hej

De kan ligge den indtil 13+6. Jeg var selv 13+3, da jeg skulle til NF... Troede jeg.. For da hun satte scanneren på mavsen var jeg 17+4 i stedet

Så du må nok desværre væbne dig med tålmodighed..

Held og lykke med det hele..

Knus Renée, 40+6.

Anmeld

8. oktober 2009

Dictes mor

Renée88 skriver:

Hej

De kan ligge den indtil 13+6. Jeg var selv 13+3, da jeg skulle til NF... Troede jeg.. For da hun satte scanneren på mavsen var jeg 17+4 i stedet

Så du må nok desværre væbne dig med tålmodighed..

Held og lykke med det hele..

Knus Renée, 40+6.

wow hvordan kan det lade sig gøre at du var så mget længere henne, hvor vildt!

Anmeld

8. oktober 2009

Halbschön

Majastina skriver:

wow hvordan kan det lade sig gøre at du var så mget længere henne, hvor vildt!

Jamen for det første var min graviditet slet ikke planlagt... Jeg var på p-piller og havde lige mødt min kæreste ( vi havde 11 mdrs dag igår, og jeg tuller rundt højgravid ) og da vi så skulle beregne terminen gjorde vi det ud fra min sidste mens, som var i januar... men den mens jeg havde der har åbenbart været en snyde mens, så det var den i december vi skulle regne med...

Knus Renée, 40+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.