Omsorgs og ansvarerklæring hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. maj 2017

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hejsa. Jeg er lige blevet far og i den forbindelse skal vi have registreret fælles forældremyndighed med en omsorgs og ansvarserklæring da vi ikke er gift. 

Det gjorde jeg allerede 4 måneder før baby blev født på borger.dk - nu er jeg bare i tvivl om der er mere der skal gøres. Har nogle papirer hvori der står at den underskrevne erklæring skal sendes til statsforvaltningen - andre steder står der den skal afleveres til sognet/kommunen?

Så er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Rixus skriver:

Hejsa. Jeg er lige blevet far og i den forbindelse skal vi have registreret fælles forældremyndighed med en omsorgs og ansvarserklæring da vi ikke er gift. 

Det gjorde jeg allerede 4 måneder før baby blev født på borger.dk - nu er jeg bare i tvivl om der er mere der skal gøres. Har nogle papirer hvori der står at den underskrevne erklæring skal sendes til statsforvaltningen - andre steder står der den skal afleveres til sognet/kommunen?

Så er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre

Altså vi udfyldte den bare sammen, efter jeg havde født, på borger.dk og så var der ikke mere med det. Vidste ikke at man kan gøre det før barnet er født. - Skal man ikke bruge barnets personnummer?

Derudover; tillykke med den lille!

Anmeld Citér

15. maj 2017

Rockertand

Altså vi udfyldte den bare sammen, efter jeg havde født, på borger.dk og så var der ikke mere med det. Vidste ikke at man kan gøre det før barnet er født. - Skal man ikke bruge barnets personnummer?

Derudover; tillykke med den lille!

Vi har gjort det et stykke tid efter md. Hvis der skulle ske noget med faderen, så er faderskabet erkendt. Man skriver bare på, hvornår termin er.

Anmeld Citér

15. maj 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Rockertand skriver:

Vi har gjort det et stykke tid efter md. Hvis der skulle ske noget med faderen, så er faderskabet erkendt. Man skriver bare på, hvornår termin er.

Smart, det anede jeg ikke at man kunne! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.