2 x bryllup eller vente

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
5 svar
6 synes godt om
14. maj 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg købte hus for et lille halvt års tid siden. En veninde der er jurist har gennemgået vores papier (vi havde også en advokat) og på baggrund af vores planer om børn inden for en nærmere fremtid, syntes hun det vil være uforsvarligt ikke at være gift mht. hvis en går bort osv. 

Vi vil ikke have mulighed for at kunne spare op til det bryllup vi drømmer om med de ting vi gerne vil have skal indgå før om et år eller halvandet og til den tid håber vi jeg enten er gravid eller vi står med en lille bebs. Jeg er måske lidt kræsen, men vil helst ikke være hverken gravid eller stå med en lille baby til brylluppet. Så problemet er nu om vi skal vente med med bryllup til om 2-3 år, spare op og få vores drømmebryllup eller holde et mindre bryllup inden for det næste år, kun med forældre, bedsteforældre og søskende på rådhuset og ud at spise (tænker ca. 6000-7000 med mad og ringe) og så holde en velsignelse med det store bryllup om nogle år og altså blive gift 2 gange, hvis man kan sige det sådan? 

Puha er simpelthen sådan i tvivl og vi kan ikke rigtigt blive enige om hvad vi skal gøre 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. maj 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

vi blev gift på rådhuset da vores søn var ti måneder kun med vores forældre til stede, med picnic ved vandet og lækker mad på kro om aftenen.. to år senere blev vi velsignet i kirken med hele familien og venner, fest på gods, hestevogn og brudevals under åben himmel.. det var helt perfekt for os at gøre det sådan....

Anmeld Citér

14. maj 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Da vi forlovede os var planen at gå på rådhuset og bare holde det for de nærmeste (eller ingen, var også oppe at vende). Senere ville vi så holde drømmebrylluppet. 

Da vi fremlagde planen for svigerforældrene, samtidig med offentliggørelsen af forlovelsen, blev planerne dog ændrer. Svigermor kunne ikke forstå at vi ikke stadig kunne holde fest selvom vi gik på rådhuset og jeg havde svært ved at få hende til at forstå at det jo var festen der kostede og ikke kirken - og jeg ville ikke holde en halv fest. Samme aften hev min svigerfar mig til side og bad mig planlægge mit bryllup som jeg ville have det, så skulle han nok finde ud af resten.

Vi blev derfor gift halvanden år senere, i kirken og med stor fest. Men kun fordi svigerfar trådte til og betalte størstedelen.

Jeg syntes det er helt fint at starte med en mindre begivenhed for så at gemme drømmen nogle år, og få skabt økonomien til det. Som du selv er inde på, så handler det jo også om at sikre hinanden og eventuelle børn, i tilfælde af at der sker en af jer noget.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Aspek

Profilbillede for Aspek

Kunne I ikke vælge en helt anden løsning - at få skrevet testamente så der er helt styr på alt i tilfælde af. I kan sikres lige så godt som gifte, hvis det gøres rigtigt. Så kan I spare op til Jeres drømmebryllup og holde når det passer Jer

Anmeld Citér

15. maj 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Aspek skriver:

Kunne I ikke vælge en helt anden løsning - at få skrevet testamente så der er helt styr på alt i tilfælde af. I kan sikres lige så godt som gifte, hvis det gøres rigtigt. Så kan I spare op til Jeres drømmebryllup og holde når det passer Jer

Det er en meget vedholdende misforståelse - du kan aldrig sikre dig lige så godt ved testamente som ved giftermål, men testamente hjælper dog.

Anmeld Citér

15. maj 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar   Et eller andet sted kan jeg mærke at jeg super gerne vil giftes snart og det ville være svært for mig at skulle vente flere år. Jeg vil så gerne have samme efternavn og at både vi og vores kommende børn fra starten hedder det samme. Stod jeg i samme situation som Thea14 og havde familie der ville betale havde jeg også sprunget til med det samme   

Min praktiske kæreste tænker at det måske er lidt fjollet at betale for et bryllup to gange, men er samtidigt med på at vi sagtens kan finde pengene til det lille bryllup hvis det er det vi får lyst til. Han har dog også forslået at vi i al hemmelighed tager på rådhuset en eftermiddag og at ingen behøver at vide det før senere, men den er jeg SLET ikke med på! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.