Da vi forlovede os var planen at gå på rådhuset og bare holde det for de nærmeste (eller ingen, var også oppe at vende). Senere ville vi så holde drømmebrylluppet.
Da vi fremlagde planen for svigerforældrene, samtidig med offentliggørelsen af forlovelsen, blev planerne dog ændrer. Svigermor kunne ikke forstå at vi ikke stadig kunne holde fest selvom vi gik på rådhuset og jeg havde svært ved at få hende til at forstå at det jo var festen der kostede og ikke kirken - og jeg ville ikke holde en halv fest. Samme aften hev min svigerfar mig til side og bad mig planlægge mit bryllup som jeg ville have det, så skulle han nok finde ud af resten.
Vi blev derfor gift halvanden år senere, i kirken og med stor fest. Men kun fordi svigerfar trådte til og betalte størstedelen.
Jeg syntes det er helt fint at starte med en mindre begivenhed for så at gemme drømmen nogle år, og få skabt økonomien til det. Som du selv er inde på, så handler det jo også om at sikre hinanden og eventuelle børn, i tilfælde af at der sker en af jer noget.
Anmeld
Citér