Råd til valg af kaninbur m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. maj 2017

Michalala

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe med lidt råd ifbm. anskaffelse af kanin.

Jeg er så heldig at have fået hus med have til, så nu skal vi endelig have kanin. Og min datter glæder sig meget

Men... så er det lige jeg får en masse spørgsmål.

1. Kan en kanin godt stå uden for hele året? Også uden noget særligt tag over hovedet (udover det der er på kaninburet).

2. Jeg har kigget lidt på kaninbure og kan ikke rigtig finde ud af om det er smartest med et bur i to etager, hvor kaninen kan nippe græs m.m. Eller om det bedre med et på ben (måske stadig i to etager)? 

Mine tanker går på, om det bliver for koldt for kaninen om vinteren, hvis det kan gå direkte på jorden. Herudover vil det ikke blive et bur jeg flytter rundt på, så det er heller ikke sikkert der vil være specielt meget græs at nippe. Og det der tråd i bunden, virker også så ubehageligt at skulle gå på.

Jeg tænker vi skal have en løbegård, som den kan komme ud i. 

3. Jeg har overvejet selv at lave et bur. Det kan dog ikke blive helt vildt meget større end dem man køber, da haven ikke er så stor. Noget særligt jeg skal tænke på, hvis jeg selv skal lave det?

Har I gode erfaringer at dele ud af, modtaget jeg meget gerne råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2017

Aristocats

Der skal være tråd i bunden i alle bure som kaniner kommer ud i på jorden. Grunden til dette er at de kan grave sig ud, hvis ikke der er tråd. 

Kaniner har bedst af at være udenfor, så de kan godt stå ude hele året. De må bare ikke få for meget træk eller direkte regn. Umiddelbart kan de godt bare nøjes med taget fra buret, men hvis det sner om vinteren ville jeg nok overveje at sætte dem ind under et garagetag eller halvtag 

Jeg ville vælge et bur hvor kaninen selv kan gå ud, dog er det meget vigtigt at dette ikke bliver brugt som generel løbegård, da det udendørs-stykke der hører med til de kaninbure er alt for lidt plads til at kaniner kan bevæge sig det de har brug for. Der skal være en anden større løbegård, som helst skal være så stor som muligt. En god indikator er, at de generelt skal være i stand til at løbe og hoppe rundt et stykke  Husk endelig at der også skal være tråd i bunden af løbegården. Ellers risikerer du en kanin der stikker af. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Michalala

Aristocats skriver:

Der skal være tråd i bunden i alle bure som kaniner kommer ud i på jorden. Grunden til dette er at de kan grave sig ud, hvis ikke der er tråd. 

Kaniner har bedst af at være udenfor, så de kan godt stå ude hele året. De må bare ikke få for meget træk eller direkte regn. Umiddelbart kan de godt bare nøjes med taget fra buret, men hvis det sner om vinteren ville jeg nok overveje at sætte dem ind under et garagetag eller halvtag 

Jeg ville vælge et bur hvor kaninen selv kan gå ud, dog er det meget vigtigt at dette ikke bliver brugt som generel løbegård, da det udendørs-stykke der hører med til de kaninbure er alt for lidt plads til at kaniner kan bevæge sig det de har brug for. Der skal være en anden større løbegård, som helst skal være så stor som muligt. En god indikator er, at de generelt skal være i stand til at løbe og hoppe rundt et stykke  Husk endelig at der også skal være tråd i bunden af løbegården. Ellers risikerer du en kanin der stikker af. 

Tusind tak for dit svar. Det er et virkelig godt råd med tråd i bunden. Og dejligt, at det ikke er noget problem, at kaninen står ude hele året. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.