Hvordan holdes baby beskæftiget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.756 visninger
12 svar
8 synes godt om
10. maj 2017

Anonym trådstarter

Hvordan holder i jeres baby beskæftiget i deres vågne timer? Min datter er 3 mdr, og må ærligt indrømme i og med dagen skrider frem keder jeg mig mere og mere! Jeg nyder faktisk lidt når hun sover i løbet af dagen, så jeg kan nyde mig tid  Vi bruger tid på puslepladsen hvor hun har en uro hun er meget begejstret for, og ellers synger og snakker jeg med hende i et væk! vi leger også lidt med hendes legetøj hvor hun er begyndt at gribe fat. Men ja jeg har nok svært ved at skulle finde på nyt, og det er ikke altid hun bare vil sidde stille på mig, så er hun med rundt på armen og tømme opvaskemaskine og andet husarbejde, men det er begrænset hvad man kan med trunten på armen  bæresele er ikke længere et hit... Og ja så babysvømning en gang om ugen....Men sorry to say..Keder mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvordan holder i jeres baby beskæftiget i deres vågne timer? Min datter er 3 mdr, og må ærligt indrømme i og med dagen skrider frem keder jeg mig mere og mere! Jeg nyder faktisk lidt når hun sover i løbet af dagen, så jeg kan nyde mig tid  Vi bruger tid på puslepladsen hvor hun har en uro hun er meget begejstret for, og ellers synger og snakker jeg med hende i et væk! vi leger også lidt med hendes legetøj hvor hun er begyndt at gribe fat. Men ja jeg har nok svært ved at skulle finde på nyt, og det er ikke altid hun bare vil sidde stille på mig, så er hun med rundt på armen og tømme opvaskemaskine og andet husarbejde, men det er begrænset hvad man kan med trunten på armen  bæresele er ikke længere et hit... Og ja så babysvømning en gang om ugen....Men sorry to say..Keder mig 

Babysalme

babyrytmik(ved ikke hvad aldersgrænsen er ) 

mødes med andre

mødregruppe

Læse bøger

Høre musik/danse

Legegrupper

Og hun kan vel også ligge lidt alene på et legetæppe. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Jegkiggerpåfugle

da min den ældste var tre mdr der sov han, spiste han, og fik skiftet ble efter behov og så lå han på sofaen med mig og så tv sammen med mig eller lå på gulvet med sit legetøj. Vi havde mødregruppe hveranden onsdag og babysvømning om mandagen med babyfar. Ellers lavede vi ikke en skid og han har absolut ikke taget skade ikke at have været aktiveret HELE tiden. Da den næste kom og han blev tre lå han på gulvet eller i liften i sofaen og kiggede på storebror legede eller så tv og han gik ikke til babysvømning grundet flere ting, vi havde dog en mødregruppe hver torsdag. Den mindste har heller ikke taget skade

Anmeld Citér

10. maj 2017

Pinkypie

Jegkiggerpåfugle skriver:

da min den ældste var tre mdr der sov han, spiste han, og fik skiftet ble efter behov og så lå han på sofaen med mig og så tv sammen med mig eller lå på gulvet med sit legetøj. Vi havde mødregruppe hveranden onsdag og babysvømning om mandagen med babyfar. Ellers lavede vi ikke en skid og han har absolut ikke taget skade ikke at have været aktiveret HELE tiden. Da den næste kom og han blev tre lå han på gulvet eller i liften i sofaen og kiggede på storebror legede eller så tv og han gik ikke til babysvømning grundet flere ting, vi havde dog en mødregruppe hver torsdag. Den mindste har heller ikke taget skade

Tror ogsåmere det var trådstarter der synes det bliver for ensformigt, og keder sig��

Sådan forstår jeg ihvertfald indlægget����

Anmeld Citér

10. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hun siger da ikke noget om at datteren tager skade. Hun spørg hvordan I underholdte jeres babyer? Altså hvad I lavede med dem? 

Hun synes nok det bliver lidt kedeligt at lave det samme hver dag. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

lineog4

jeg tror du skal vende den og spørge dig selv hvad der kan holde dog beskæftiget. For jo ens liv vender 180 grader, at komme ud af døren kan tage dobbelt så lang tid og bare et bad kan virke som at bestige Mount Everest. Men selvom der stunder der er kedelige så skal der helst være flest der ikke. 

Da jeg var førstegangsmor, gik en stor del af min tid på at nyde, kigge og være forelsket i min trold. Men der skulle da selvsagt andet indhold ind, vi gik til babysvømning og mødtes ofte med mødregruppen mindst en gang om ugen, fandt noget babysang så vist mest var for min skyld og sp kunne jeg vandre i byen. Og en gang om måneden var der babybiograf. Men der var også Line tid forstået på den måde at hun jo godt kunne ligge lidt selv mens jeg sad ved siden af med en bog. 

Da jeg var flergangsmor var der tusind flere ting og kedsomhed var aldrig et issue - ja faktisk misundte jeg dem der kedede sig 

Anmeld Citér

10. maj 2017

migxher

Nu er mit 2. Barn 6 måneder så der er nok at lave når man har 2

Men ved den første der var vi meget ude, gik ture, mødtes med andre med børn, babysvømning, baby salmesang osv. Et par gange var jeg også i baby bio. Det har jeg godt kunne denne gang men nu har jeg jo også storebror på 2 hjemme så det er ikke rigtig muligt.

Og så lavet jeg også praktiske ting i hjemmet.

Anmeld Citér

10. maj 2017

Jullesnulle

Altså jeg var da sjældent hjemme flere dage i træk. Pusletaske og så afsted ud på tur i skoven eller på shopping eller sågar museum. Man kan meget som også stimulere baby. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Tror ogsåmere det var trådstarter der synes det bliver for ensformigt, og keder sig��

Sådan forstår jeg ihvertfald indlægget����

Det var det nemlig, og føler jo lidt at man skal gå og hygge sig med baby, hvilket jeg jo også gør, men ja oplever desværre lidt at jeg keder mig 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Jeg er nu også ret sikker på hun ikke tager skade  hun er en glad pige, det er nok mere mig som keder mig lidt, føler jo jeg skal underholde/lege med hende i hendes vågne timer, og det er nok der den bliver ensformig for mig. Jeg går i mødregruppe 1 gang i ugen, og det er helt FANTASTISK!! 

Og ja så tror jeg da jeg skal have købt mig et aktivitettæppe, lige nu har hun kun sengen i stuen jeg kan lægge hende fra mig i, men når bamserne ikke lige svare tilbage bliver damen fornærmet  så der skal nok lidt andre ting til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.