Gode råd til søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2017

Anonym trådstarter

Har den skønneste lille pige på 1 år. Hun er mild, glad, snakkende, rigtig putte pige og ekstrem nem på stort set alle punkter 

Når hun bliver puttet om dagen, falder hun i søvn i løbet af max 10 min., men når hun skal puttes til nat, er det en helt anden sag.. 

Der kan snildt gå op til 1 1/2 time, eller mere, før end hun overgíver sig til søvnen  

Nogle dage har hun sovet en lille lur mellem 16-17, og har derefter ikke ville sove, når det var puttetid kl 19.. Heller ikke selv om at hun var træt.. 

Så har jeg prøvet at hun ikke fik lov til at sove den lur, for tænkte, at det måske var pga den.. Men heller ingen effekt har det.

Tag foreksempel i dag.. Hun har ikke sovet siden de vækkede hende i vuggestuen til frugt kl 14.30.. Men alligevel nu her 1 1/2 time efter puttetid, sover hun stadigvæk ikke.. Hvilket vil sige, at hun har nu været vågen i 6 timer  Hun var træt og pylret da vi puttede, og hun puttede sig også i sin dyne. 5 min efter havde hun glemt alt om det, og så har den bare kørt lige siden 

Hun smider sutten, rejser sig op i sengen, græder fordi hun er træt, bliver lagt ned, får sutten og bliver puttet, og hun putter sig igen.. 1 min efter starter hun forfra, og så`en kører det konstant  

Dette gør hun lige meget om hun får lov til at sove den sene lur eller ej..

Nogle der har nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

Anonym

Hvordan putter I? Og bliver I hos hende, når hun er puttet?

Vi har også en på et år, og han bliver puttet med en godnathistorie i stuen efterfulgt at sang i sengen. Så siger vi godnat og går ud. Vores erfaring er, at hvis vi bliver hos ham, tror han, vi skal lege og ligger og pludrer og rejser sig op.

Han kan nogle gange godt klynke lidt, men så længe det bare er lidt klynk/pludren, går vi ikke ind til ham. Oftest er det kun et enkelt klynk, når vi går ud (græder han, går vi selvfølgelig ind og trøster).

Vores nevø på 2 1/2 bliver til gengæld puttet, og så bliver hans forældre hos ham, indtil han sover. Det gør, at det snildt kan tage 1 1/2-2 timer, før han sover.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.