Hvilken paraplyklapvogn vil I anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
6 svar
5 synes godt om
8. maj 2017

MiniMe2005

Vi er på udkig efter en paraplyklapvogn som alternativ til vores store Emmaljunga klapvogn. Men jeg synes, det er svært at finde ud af, hvilken vi skal vælge, da de minder meget om hinanden...

Vi har lidt krav, som den gerne skulle kunne opfylde:

• Nem at slå sammen (gerne med en hånd)

• Nem at få vores søn ind og ud af
  • Have kaleche
  • kunne lægges ned
  • god kurv/net under vognen
  • Ikke tre-hjulet
  • koste max 1000 kr

Har I nogle gode bud og erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2017

tossen93

Chicco liteway

Anmeld Citér

8. maj 2017

(august)

Vi har haft denne i model i 6 år og den holder til 3. barn som skal bruge den et års tid endnu. Den fylder rigtig lidt og er nem at have med på rejser. Vi har brugt den med voksipose i om vinteren. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. maj 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Chicco Liteway. Den fylder intet.

Anmeld Citér

8. maj 2017

Lenchick

Hvis den skal holde længe og være god til at køre med, er der ingen vej udenom en Maclaren Techno XT. Den er godkendt til 25 kg i USA, den vejer intet og er bare så meget bedre at køre med, end en Chicco Liteway (vi solgte vores efter den første ferie).

Det vigtigste er, at Maclaren har en god affjedring på alle 4 hjul og er drøm at køre med. Chicco er stiv og ukomfortabel for barnet.

Maclaren er dyr, ca. 2200, men der er mange brugte i super stand.

Min veninde rejste bogstaveligt talt jorden rund med deres og den fungerer endnu efter 6 år og 2 børn, selvom den er noget ramponeret at se på.

Anmeld Citér

9. maj 2017

MiniMe2005

Lenchick skriver:

Hvis den skal holde længe og være god til at køre med, er der ingen vej udenom en Maclaren Techno XT. Den er godkendt til 25 kg i USA, den vejer intet og er bare så meget bedre at køre med, end en Chicco Liteway (vi solgte vores efter den første ferie).

Det vigtigste er, at Maclaren har en god affjedring på alle 4 hjul og er drøm at køre med. Chicco er stiv og ukomfortabel for barnet.

Maclaren er dyr, ca. 2200, men der er mange brugte i super stand.

Min veninde rejste bogstaveligt talt jorden rund med deres og den fungerer endnu efter 6 år og 2 børn, selvom den er noget ramponeret at se på.

Den behøver som sådan ikke være så robust igen, for vi har som sagt en god, solid klapvogn. Det er mere til små ture rundt i byen (bor i København), så vi er mindre afhængige af, at der for eksempel er plads i bussen. Vi er lidt trætte af, at der snildt kan køre to-tre busser forbi, fordi der ikke er plads. Så det er mere til ture i diverse parker eller zoologisk have end rejser verden rundt :-)

Anmeld Citér

9. maj 2017

CBbaby

Vi er på udkig efter en paraplyklapvogn som alternativ til vores store Emmaljunga klapvogn. Men jeg synes, det er svært at finde ud af, hvilken vi skal vælge, da de minder meget om hinanden...

Vi har lidt krav, som den gerne skulle kunne opfylde:

• Nem at slå sammen (gerne med en hånd)

• Nem at få vores søn ind og ud af
  • Have kaleche
  • kunne lægges ned
  • god kurv/net under vognen
  • Ikke tre-hjulet
  • koste max 1000 kr

Har I nogle gode bud og erfaringer? 

Hvis I kan lide Yoyo-modellen. (Den som kan komme med i et fly og slåes sammen med en hånd). Så har jeg en del billigere alternativer, som kan det samme. OG har fodskammel på!

Babytrold/trille/moweo/carena/recaro har lavet flere modeller, som ligger til en udsalgspris på ca 1200kr... 

Vi har den fra babytrold (Kan købes på coop). Vi købte dog en ekstra pude, som gør den lidt blødere at ligge i. Vores datter har sovet 3 timers lure i den på rejser...Den har en ret god affjedring, synes jeg - og der er kaleche. 

Den har vi har haft MED oppe i et fly! Den vejer ca 6 kg. Og den har en bøjle, som man kan slå ned, så der er fodstøtte, når barnlægges ned i fuld hvilestilling. Så er der skulderem, så den kan bæres og tages med over skulderen i toget.

Se her: https://www.youtube.com/watch?v=MDAfK1By0jo 

Den hedder Babytrold skagen/TRrille skagen (samme producent)

Så er der moweo fra jollyroom - den er VENDBAR og kan tages med i en kabine!; 
http://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogne/klapvogne/moweo-compact-fly-klapvogn-gra-solv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.