Lasagne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
7 svar
5 synes godt om
6. maj 2017

Annemette07

Profilbillede for Annemette07

Hvad er opskriften på den lasagne i synes er bedst? ☺️ Jeg trænger til at prøve en ny opskrift end den vi plejer ☺️ Skriv også gerne hvor lang tid det tager at lave. Overvejer at prøve en af de lasagner hvor det skal simre, men er det så meget bedre? ☺️

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her kommer jeg lidt af hvert i, afhængig af hva der er i køleskabet.

Jeg blender løg, hvidløg, peberfrugt, gullerøder osv. Svitser det på panden, med kødet. Så endten flået tomater eller en tomatsovs, basilikum, oregano og hva der ellers lige er af urter. 

Starter med kødsovsen i bunden af fadet, 2 lag plader, sovs, 2 lag plader, becamelsovs og revet ost ovenpå.

Vi har også tit spinat i! Vh Stine 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Aspek

Profilbillede for Aspek

Jeg bruger opskriften fra valdemars ro. Gerne stå op simre længe. Lækker opskrift����

Anmeld Citér

6. maj 2017

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Kender du også den der irriterende rest pastasovs som er tilovers men ikke nok til er måltid? Den fryser jeg ned og når det er tid til lassange tager jeg rester op og lader det tø. Når jeg så skal lave lassange så blender jeg resterne med løg og kommer det i kødsovsen. 

Men jeg har ikke nogen opskrift da jeg mest laver mad på husmoder mål og lassange variere jeg i en uendelighed med hvad end grønsager jeg har hjemme og med ovennævnte pastasovs 

Anmeld Citér

6. maj 2017

karisima

Profilbillede for karisima

Jeg tømmer grøntsagsskuffen for trætte grøntsager (putter dog altid mange gulerødder i) og så putter jeg 1 liter mælk i sovsen og lader det stå og simre i mindst en time 

Anmeld Citér

7. maj 2017

DortheL

Baronessens kyllingelasagne. Jeg putter også feta i den. Den smager fantastisk �� 

Anmeld Citér

7. maj 2017

tarkoflen

Ja det kan godt betale sig at lade sovsen simre

jeg laver altid en kæmpe portion  bolognaise ad gangen og fryser det ned i passende portioner. Grundbasen består altid af løg, hvidløg, gulerødder og pastinak/persillerod alt ryger i foodprocessoren og hakkes fint. Hvis grøntsagsskuffen byder på slatne grøntsager ryger de med. Så steger jeg det hele af sammen med kødet, tilsætter tomatpure og krydderier og steger det med, har vi en rest vin kommer det i gryden ellers balsamico, når det er godt fordampet ryger der flåede tomater og noget boullion i og så står det gerne et par timer og simre. Og så er det bare at lave lasagnen eller mousakka ud af det. Den samme base bliver også brugt til chili con carne, taco og tortillas, derfor laver jeg altid meget og jeg bruger næsten lige så mange grøntsager som kød. 

Anmeld Citér

7. maj 2017

Cirkus1900

Profilbillede for Cirkus1900

Put en pikant ost i- det giver en creme og lækker smag.  Det gør jeg altid i vores kødsovs og Lasange

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.