Er det virkelig nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
7 svar
8 synes godt om
5. maj 2017

NupaSofia

Jeg skal ikke have en sen abort. Men jeg tænker ind i mellem på det med, at en kvinde SKAL føde sit døde barn, hvis hun er længere end 12 uger og det har tit fået mig til at tænke på, om det virkelig er nødvendigt? Altså hvis man nu får en abort af andre årsager end at der er noget i vejen med barnet og egentlig bare gerne vil have det overstået? Er der sket så meget med barnets udvikling og størrelse fra uge 12 til 13, så man ikke kan lave en kirurgisk abort? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. maj 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
NupaSofia skriver:

Jeg skal ikke have en sen abort. Men jeg tænker ind i mellem på det med, at en kvinde SKAL føde sit døde barn, hvis hun er længere end 12 uger og det har tit fået mig til at tænke på, om det virkelig er nødvendigt? Altså hvis man nu får en abort af andre årsager end at der er noget i vejen med barnet og egentlig bare gerne vil have det overstået? Er der sket så meget med barnets udvikling og størrelse fra uge 12 til 13, så man ikke kan lave en kirurgisk abort? 

Jeg ved det ikke, da jeg ikke selv har været inde i det. Men kan ikke forestille mig at en kvinde er nødt til at gennemgå noget så forfærdeligt som at føde et dødt barn, medmindre det virkelig er nødvendigt...

Anmeld Citér

6. maj 2017

Snoopy77

Profilbillede for Snoopy77

12 uger er jo grænsen hvis der ikke er noget galt med fosteret? 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

1. Du kan slet ikke få abort efter uge 12 uden grundlag 

2. Jeg har fået Ks og min søn gik bort, det  er den værste smerte at leve med sådan et ar

3. Man kan ikke udskrabe et menneske 

Anmeld Citér

6. maj 2017

NupaSofia

Flomama skriver:

1. Du kan slet ikke få abort efter uge 12 uden grundlag 

2. Jeg har fået Ks og min søn gik bort, det  er den værste smerte at leve med sådan et ar

3. Man kan ikke udskrabe et menneske 

Tak for dit svar. Jeg havde slet ikke tænkt på kejsersnit ar, men bare på at det er frygtelig forfærdeligt at blive nødt til at føde et barn, der ikke kan leve. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Jeg har ladet mig fortælle, at udstyret (altså diameteren på suget) passer til et foster i 12 uge - derfor passer større fostre ikke ind. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Mortil2piger18

Profilbillede for Mortil2piger18

Jeg fik en senabort 20+5 da min datter havde fået en tumor som hun ikke ville kunne overleve, hun skulle fødes, en ting er at på det tidspunkt var hun så stor at kirurgisk/medicinsk ikke er en mulighed, hun var 27 cm lang fra hoved til tå. En anden ting er at de ikke laver kejsersnit for din egen krops skyld, pga ar både udvendigt og indvendigt og ift komplikationer ved næste graviditet. Medmindre der virkelig opstår en grund for at de vælger kejsersnit. Men ja som andre skriver skal der også være grundlag for en sen abort, det skal søges hos et råd

jeg fødte selv min datter og ja det var forfærdeligt! Men jeg set tilbage i bakspejlet er jeg nok glad for at jeg ikke har nogle ar fra det (andet end på sjælden) som kan minde mig om at jeg ikke har min datter hos mig 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
NupaSofia skriver:

Der er den fysiske del - men det vigtigste er den psykiske, og derfor skal kvinden føde selv, det er vigtigt, at hun kommer igennem processen, hormonpåvirkningen, selv bringer barnet til verden og ser og holder barnet. 

Jeg har arbejdet med patienter, der bare har fået fjernet barnet - og for evigt lever de med besættelsen af, om barnet var levende, hvordan det så ud osv.

Man skal aldrig negligere psyken!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+