Boligsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
7 svar
23 synes godt om
5. maj 2017

Anonym trådstarter

Hejsa!

Min kæreste og jeg skal flytte fra hinanden (gå fra hinanden) og jeg er derfor opnoteret i vores boliselskab under fleksibel ordning. Der kan gå op til 1 år. Puha bare tanken... men det er jo sådan det må være. Jeg har jo ikke rigtig andre muligheder. Lejligheder hænger jo ikke på træerne. Vi er ikke uvenner og ungerne ved ikke noget og får ikke noget af vide foreløbig. Det er der ingen grund til. 

Andre som har været under fleksibel ordning igennem boligselskab og som fik anvist en bolig forholdsvis hurtigt? 

Jeg er bare så nervøs for at få anvist en bolig, som er for dyr. 

Nogle gode råd? 

Tænker at tale med kommunen. 

Jeg er på sygedagpenge som udløber sidst på året... og hvad der kommer til at ske efterfølgende ved jeg ikke. Så føler mig noget presset økonomisk og følelsesmæssigt også! 

God dag til jer alle. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. maj 2017

ErDetSnartNU

Profilbillede for ErDetSnartNU

Jeg kan godt forstå at det er en træls situation for dig, men hvad forventer du at kommunen skal gøre?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det simpelthen ikke kan være kommunens problem eller ansvar at finde boliger til folk, der går fra deres kæreste. 

Kommunens ressourcer skal i mine øjne kun bruges i nødstilfælde. Hvis man vil trække på kommunens ressourcer fordi man går gennem et fredeligt brud og "bare" synes det er træls at dele bolig med sin eks mens man venter på en anden, så kan jeg godt forstå hvorfor pengekassen er ved at være tom. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi

Hvad er du sygemeldt for? 

Jeg syntes du selv skal prøve at finde et sted at bo, skriv dig op i flere boligselskaber, søg hos private udlejere, hæng sedler op i diverse dagligvarebutikker, der er mange ting man selv kan gære uden at blande kommunen ind i det.

Man tager et ansvar for sit eget liv. 

Hvilken kommune bor du i? 

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Selvfølgelig tager jeg ansvar for mit eget liv. Jeg ønsker ikke at oplyse hvilken kommune jeg bor i men der er altså en ordning der hedder fleksibel ordning hvis man har boet i kommunen i over 2 år så kan man komme på en fleksibel ventliste. 

Selvfølgelig har jeg skrevet mig op i boligselskaber. 

Jeg har en kronisk sygdom der gør jeg ikke har det store overskud. Er sygemeldt og er i arbejdsprøvning. Bruddet med kæresten er hårdt trods vi kan enes. 

Pas på ikke at døm på forhånd ik?

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg kan godt forstå at det er en træls situation for dig, men hvad forventer du at kommunen skal gøre?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det simpelthen ikke kan være kommunens problem eller ansvar at finde boliger til folk, der går fra deres kæreste. 

Kommunens ressourcer skal i mine øjne kun bruges i nødstilfælde. Hvis man vil trække på kommunens ressourcer fordi man går gennem et fredeligt brud og "bare" synes det er træls at dele bolig med sin eks mens man venter på en anden, så kan jeg godt forstå hvorfor pengekassen er ved at være tom. 

Grunden til jeg ville kontakte kommunen var faktisk for at vide hvor meget støtte osv jeg kan få. For jeg vil jo ikke takke ja til en lejlighed jeg ikke kan sidde i. Lejeboliger er skam dyre (desværre) Og jeg aner ikke hvor jeg står økonomisk fra november af. 

Derfor ville jeg kontakte kommunen. Ærgeligt at jeg ikke fik skrevet det. Så havde I nok ikke været så hurtige til at dømme! Jeg er ikke ude på at malke kommunen eller kræve alt muligt. 

Jeg ønsker et overblik. 

Mit spørgsmål var om andre har været skrevet op i fleksibel udlejning som evt havde erfaringer/råd.

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Hvad er du sygemeldt for? 

Jeg syntes du selv skal prøve at finde et sted at bo, skriv dig op i flere boligselskaber, søg hos private udlejere, hæng sedler op i diverse dagligvarebutikker, der er mange ting man selv kan gære uden at blande kommunen ind i det.

Man tager et ansvar for sit eget liv. 

Hvilken kommune bor du i? 

Og det tror du ikke jeg gør eller hvad? 

Anmeld Citér

6. maj 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Øv øv en træls situation at stå i 

Tror desværre ikke der er meget at gøre ud over at tjekke nettet tyndt dagligt efter  lejligheder prøv evt boligpotalen 

Og ja så er det nok en rigtig god ide at snakke med kommunen om hvilken støtte og ydelser du kan få du kan jo få børne penge fra faren og ekstra børnepenge hver 3 mdr og så kan du gå ind og beregne din boligstøtte på borger.dk 

Men husk vis du ryger på kontanthjælp er der et loft på hvor meget du kan få. 

Og så ønsker jeg dig virkelig held og lykke med fremtiden håber snart du finder en bolig 

Anmeld Citér

22. januar

Anonym trådstarter

En lille opdatering:

Jeg kontaktede kommunen og de godkendte mig ift akut bolig. I oktober mdr. fik jeg tilbudt en bolig (3 værelses) som jeg selvfølgelig takkede ja til (anvist af kommunen) 

Jeg har været i kommunens "hænder" siden 2016 hvor jeg blev sygemeldt. Har været i arbejdsprøvninger mm. 

Jeg er nu flyttet og der er så småt ved at være styr på det. 

Jeg er taknemmelig for at kommunen kunne hjælpe mig med at finde en bolig så hurtigt.

Og jeg vil da i den grad mene jeg har taget ansvar for mit liv og mine børn også selvom jeg måtte få hjælp fra kommunen.

God dag til alle.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+