Godaften Jeg har en søn på 1 år som altid har været glad for sine flasker og flydende mad som fx grønsagsmos, yoghurt, smoothies og mad i den stil. Han kan godt lide fx rugboller, fuldkornstoast og grovboller men han er virkelig meget kræbhalset. Han skal have virkelig, virkelig små stykker og ofte spytter han maden ud de første 2-3 gange indtil han får smagt ordentlig på det og så spiser det. Han er meget svær at få til at spise varieret og han går helt i selvsving hvis han ikke kan lide konsistensen af maden. Pt kan jeg kun få ham til at spise: grønsagsmos( der må gerne være lidt klumper i), grovboller, yoghurt, lidt ris, kogt spinat, supper, kartoffel med tzatziki og kylllige bryst stegt på panden. Ofte virker det som om han rent faktisk får kvalme hvis han fx får et stykke brød, som ikke er mini størrelse. Det ligner også det ind i mellem er svært for ham at synke. Han fik almindelig mad fra de 6 måneder men disse problemer har været der fra starten. Har bare håbet det ville blive bedre med tiden. Jeg har nok giver efter for hvilken slags mad han vil spise da han er ørebarn og har fået penicilin rigtig mange gange og derfor har haft brug for mad i maven. Andre der har oplevet lignende?
Anmeld
Citér