Er han meget kræsen eller er der noget der generer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2017

Anonym trådstarter

Godaften �� Jeg har en søn på 1 år som altid har været glad for sine flasker og flydende mad som fx grønsagsmos, yoghurt, smoothies og mad i den stil. Han kan godt lide fx rugboller, fuldkornstoast og grovboller men han er virkelig meget kræbhalset. Han skal have virkelig, virkelig små stykker og ofte spytter han maden ud de første 2-3 gange indtil han får smagt ordentlig på det og så spiser det. Han er meget svær at få til at spise varieret og han går helt i selvsving hvis han ikke kan lide konsistensen af maden. Pt kan jeg kun få ham til at spise: grønsagsmos( der må gerne være lidt klumper i), grovboller, yoghurt, lidt ris, kogt spinat, supper, kartoffel med tzatziki og kylllige bryst stegt på panden. Ofte virker det som om han rent faktisk får kvalme hvis han fx får et stykke brød, som ikke er mini størrelse. Det ligner også det ind i mellem er svært for ham at synke. Han fik almindelig mad fra de 6 måneder men disse problemer har været der fra starten. Har bare håbet det ville blive bedre med tiden. Jeg har nok giver efter for hvilken slags mad han vil spise da han er ørebarn og har fået penicilin rigtig mange gange og derfor har haft brug for mad i maven. Andre der har oplevet lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2017

B&J

Vores er 7 han er begyndt at udvide sin smag for kød han spiser stadig ikke kartofler,

da han var barn spiste han meget sent havregrød fordi det skulle stå i blød en nat så det var helt udkogt. Og ellers små spisende med flasken og rugbrød var små bidder man han ville have meget blød rugbrød osv. 

Vi fik at vide med det hele så længe han fulgte sin egen kurve og vi havde i maven så han ikke følte vi presse ham så ville det komme Sille og roligt og tro mig vores dreng har udviklet sig sp meget

Anmeld Citér

3. maj 2017

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Vores er 7 han er begyndt at udvide sin smag for kød han spiser stadig ikke kartofler,

da han var barn spiste han meget sent havregrød fordi det skulle stå i blød en nat så det var helt udkogt. Og ellers små spisende med flasken og rugbrød var små bidder man han ville have meget blød rugbrød osv. 

Vi fik at vide med det hele så længe han fulgte sin egen kurve og vi havde i maven så han ikke følte vi presse ham så ville det komme Sille og roligt og tro mig vores dreng har udviklet sig sp meget

Åh hvor dejligt det er blevet bedre! Det er betryggende at høre. Du har sikkert ret i, at man ikke skal presse for meget, da det har den modsatte effekt. Min søn er fint med vægtmæssigt omkring de 13 kg, men vi har fornyeligt fjernet hans natflasker og jeg tænkte at han ville begynde at spise mere pga det, men det skete ikke rigtig, desværre.

Anmeld Citér

3. maj 2017

B&J

Anonym skriver:

Åh hvor dejligt det er blevet bedre! Det er betryggende at høre. Du har sikkert ret i, at man ikke skal presse for meget, da det har den modsatte effekt. Min søn er fint med vægtmæssigt omkring de 13 kg, men vi har fornyeligt fjernet hans natflasker og jeg tænkte at han ville begynde at spise mere pga det, men det skete ikke rigtig, desværre.

Nej det gjorde vores heller ikke men med tiden bliver det bedre. 

Første gang vores søn selv valgt at han vil spise karbonade sad vi jo med munden nede på gulvet 

men for hver dag overrasker han os helt vildt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.