Pludselig vægtstigning i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
5 svar
7 synes godt om
3. maj 2017

voreslillemus

Hej alle 

Jeg tabte mig 10 kg. fra 2 år tilbage fra de der 68 kg til 58 kg. I den forbindelse lærte jeg utrolig meget om kost, kcal osv. 

Jeg er lykkelig gravid og er 20+5 i dag. Jeg har selvfølglig spist hvad jeg skal, ingen kur eller lign.   men undrer mig over min vægt. Har taget lige så stille på, men pludselig i de sidste 3 uger har jeg taget næsten 1 kg. På om ugen  og jeg spiser altså den samme mængde som i de andre uger, så forstår det ikke rigtigt

er det ikke alt for tidligt at tage så meget på? Har nu taget de der 5,3 kg. på i alt i hele graviditeten..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2017

Baby2017

voreslillemus skriver:

Hej alle 

Jeg tabte mig 10 kg. fra 2 år tilbage fra de der 68 kg til 58 kg. I den forbindelse lærte jeg utrolig meget om kost, kcal osv. 

Jeg er lykkelig gravid og er 20+5 i dag. Jeg har selvfølglig spist hvad jeg skal, ingen kur eller lign.   men undrer mig over min vægt. Har taget lige så stille på, men pludselig i de sidste 3 uger har jeg taget næsten 1 kg. På om ugen  og jeg spiser altså den samme mængde som i de andre uger, så forstår det ikke rigtigt

er det ikke alt for tidligt at tage så meget på? Har nu taget de der 5,3 kg. på i alt i hele graviditeten..

Da jeg var omkring 20 uger tog jeg også 1 kg. På om ugen. Ved ikke om det er normalt eller ej. 

Omkring uge 30 begyndte det så at stå stille igen og tog omkring 0,5 kg. På om ugen. 

De sidste 3 uger gik det så godt nok stærkt, men der blev jeg også propfyldt med vand i kroppen. 

Endte på +23 kg. Fra 55 til 78.. Nu her 2 måneder efter fødslen siger den - 19 kg. Og har de sidste 4 der driller, men ens krop er også fuldstændig ændret og tror ikke jeg når helt ned

Hvis bare du er opmærksom på din kost kan du ikke gøre så meget andet

Jeg havde f. Eks. MEGET fostervand og en kæmpe moderkage. Det kan man ikke kadere sig imod

Anmeld Citér

3. maj 2017

Nel

Det lyder nu ganske normalt i mine ører. Ofte kan man tage lidt på i intervaller i graviditeten, så man i en periode tager mere på end ellers. Det er en super fin vægtøgning du har, og jeg tror du skal "passe på" med at have nogle bestemte forventninger til hvor meget/lidt du ender med at tage på i graviditeten, da det kan være svært at styre - bortset fra at spise sundt og fornuftigt, som du allerede gør. Lige pludselig kan du få vand i kroppen eller en bækkenløsning kan gøre det svært at motionere.

Anmeld Citér

3. maj 2017

Pianisten

Jeg er 36+6 og har taget lige knap 14 kg på i alt - de første 10 kg kom fra jeg blev gravid og frem til uge 22  så tror også det er meget normalt at man kører i sådan nogle ryk

Anmeld Citér

3. maj 2017

Miti's mama

Det er meget normalt. Indtil nu har baby brugt mest energi på at udvikle nervesystemet, knogler, hud, organer, mv, men her ved 20 uger begynder baby at bruge mere og mere energi på bare at vokse sig større. Jeg lå selv en del under kurven med vægtøgning, men ved omkring 21 uger lå den pludselig over midten. Det sker i ryk. 

Anmeld Citér

3. maj 2017

voreslillemus

Ihhh mange gange tak for alle jeres svar dejlig kvinder !  

Det er skønt at høre at det er normalt at det kan ske i ryk   Tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.