"Snakker" jeres dyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.959 visninger
8 svar
11 synes godt om
3. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja måske et lidt skørt spørgsmål, men "snakker" jeres kæledyr??

Her har vi 2 indekatte på 14 år, de har 2 meget forskellige personligheder, de snakker en blanding af fynsk og jysk.

Og når jeg siger at de snakker, så mener jeg self, at vi "snakker" for dem. 

Når vi kommer hjem, sidder de foran døren og spørg ungerne "Hay hvor har i været henne??"

Når vi spiser sætter de sig ved siden af en af ungerne og sender hundeøjne, mens de siger "Psssdtt Alberte tab lige et stykke kød, ned i munden på mig"

Når Thea ska sove sniger Colombo sig med ind i sengen og siger " Nus mig, så spinder jeg en godnat sang for dig"

Da ungerne var mindre, ku misserene sig " Aaaargggg se lige min hale siger jeg blir sur på dig, hvis du er for vild. Og hvis ik du passer på, får du med klogen at bestille"

Nu er ungerne blevet så store, at de selv er begyndt at "snakke" for kattene, hvilket er ret så underholdene��

Jeg ved godt, vi er lidt skøre, men sådan nogle små snakhoveder er mega hyggelige!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2017

Tystys14

StineW79 skriver:

Ja måske et lidt skørt spørgsmål, men "snakker" jeres kæledyr??

Her har vi 2 indekatte på 14 år, de har 2 meget forskellige personligheder, de snakker en blanding af fynsk og jysk.

Og når jeg siger at de snakker, så mener jeg self, at vi "snakker" for dem. 

Når vi kommer hjem, sidder de foran døren og spørg ungerne "Hay hvor har i været henne??"

Når vi spiser sætter de sig ved siden af en af ungerne og sender hundeøjne, mens de siger "Psssdtt Alberte tab lige et stykke kød, ned i munden på mig"

Når Thea ska sove sniger Colombo sig med ind i sengen og siger " Nus mig, så spinder jeg en godnat sang for dig"

Da ungerne var mindre, ku misserene sig " Aaaargggg se lige min hale siger jeg blir sur på dig, hvis du er for vild. Og hvis ik du passer på, får du med klogen at bestille"

Nu er ungerne blevet så store, at de selv er begyndt at "snakke" for kattene, hvilket er ret så underholdene��

Jeg ved godt, vi er lidt skøre, men sådan nogle små snakhoveder er mega hyggelige!!

Vores hunde "snakker"  især med vores mindste datter pt. Men vores store pige har også være vant til det fra hun var lille, hvilket nu har resulteret i at hun fuldt ud tror på, at vi (far og jeg) forstår dyresprog hi hi. 

Hun spørger ofte, hvis en af hundene laver noget fjollet "mor hvad siger hunden nu?"  

Det både hyggeligt og sjovt. 

Anmeld Citér

4. maj 2017

StineW79

Tystys14 skriver:

Vores hunde "snakker"  især med vores mindste datter pt. Men vores store pige har også være vant til det fra hun var lille, hvilket nu har resulteret i at hun fuldt ud tror på, at vi (far og jeg) forstår dyresprog hi hi. 

Hun spørger ofte, hvis en af hundene laver noget fjollet "mor hvad siger hunden nu?"  

Det både hyggeligt og sjovt. 

Altså jeg vil våge at påstå at vi snakker 100 procent kat'sk��

Det er bare mega hyggeligt! Vh Stine 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Flomama

nej men min hund sladrer helt vildt 

hvis katten er på bordet, så kommer hunden  løbende hen til mig, hopper sådan rundt om sig selv men henimod katten mens hun gør, det ligner virkelig hun råber " MOOOOAR DEN DER PJUSKE HUND LIGGER PÅ BORDET, SEE!!!" det samme gør sig gældene når katten stjæler hendes mad eller ligger i hendes (selvudvalgte) hjørne. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

B&J

Hahah det gør vi også her hjemme hvis vores hund eller kat kommer hen til vores søn åh se jeg er såååå sød og dejligt og jeg vil så gerne smage bare en lille bid af din mad 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Bananaalice

Der var engang vi troede katten var DF'er, for han smilede hvergang der skete noget racistisk i fjernsynet eller hver gang Pia K snakkede. Med tiden tror jeg han er blevet klogere, for nu ligner han at han vender øjne i stedet og bare stirre på en sådan "det er jo ikke sjovt??".
Og så siger han godmorgen, han siger "nu skal I gå i seng!!"
Han kan sige kakaaao.. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

StineW79

Flomama skriver:

nej men min hund sladrer helt vildt 

hvis katten er på bordet, så kommer hunden  løbende hen til mig, hopper sådan rundt om sig selv men henimod katten mens hun gør, det ligner virkelig hun råber " MOOOOAR DEN DER PJUSKE HUND LIGGER PÅ BORDET, SEE!!!" det samme gør sig gældene når katten stjæler hendes mad eller ligger i hendes (selvudvalgte) hjørne. 

He He tosset hund og kloge kat!!

Var lige ved at blive bekymret for at vi var de eneste tosser, med "snakkende" kæledyr 

Anmeld Citér

5. maj 2017

StineW79

B&J skriver:

Hahah det gør vi også her hjemme hvis vores hund eller kat kommer hen til vores søn åh se jeg er såååå sød og dejligt og jeg vil så gerne smage bare en lille bid af din mad 

Vores kommer også altid op og siger HAYY nus mig lige her på maver, klø mig bag øret og gi mig din mad vh Stine 

Anmeld Citér

5. maj 2017

StineW79

Bananaalice skriver:

Der var engang vi troede katten var DF'er, for han smilede hvergang der skete noget racistisk i fjernsynet eller hver gang Pia K snakkede. Med tiden tror jeg han er blevet klogere, for nu ligner han at han vender øjne i stedet og bare stirre på en sådan "det er jo ikke sjovt??".
Og så siger han godmorgen, han siger "nu skal I gå i seng!!"
Han kan sige kakaaao.. 

HE HE godt den er blevet kloger!!

Vores den ene løber rundt i hele huset hver morgen, og hopper i alle sengene, mens den "råber" GODMORGEN stå nu op, vi ska lege, smøre madpakker og nusse inden i ska afsted.

Så snart jeg sætter mig i sofaen, kommer der en kat og lægger sig på hver side af mig og insistere på at blive kløet på maven. Så kigger de på hinanden og diskutere hvem der kom først og bliver de fleste gange enige om at så længe de får hver deres hånd, så er livet godt vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.