Jeg er 23 og mor til et barn på snart 4 år.
Min graviditet var ikke planlagt, og min mor var meget imod at jeg gennemførte den. Dog valgte hun at støtte mig da jeg var noget over abortgrænsen, og der alligevel ikke kunne gøres noget i den henseende. - Og nu er mit barn på overnatning hos mormor en gang om ugen, efter mormors ønske (og barnets selvfølgelig).
Jeg og faren gik så fra hinanden lidt over et halvt år efter fødslen, men har opbygget et rigtig godt samarbejde, og er rigtig gode venner (igen) i dag. Laver gerne ting samme alle 3, spiser sammen, og besøger også hinandens forældre (sammen).
Nu er vi så, så småt ved at planlægge et barn mere sammen. - Uden at bo sammen. Vi boede heller ikke sammen før, selvom vi dengang var kærester. Økonomien, pladsen, og andre praktiske ting er der helt styr på.
Men alligevel er jeg en smule nervøs for min mors reaktion, når jeg (på et tidspunkt) kommer og fortæller hende at jeg er gravid igen. Er nervøs for om hun bliver vred/skuffet/synes jeg er komplet åndssvag og (igen) vil presse mig imod en abort..
Ved ikke om det blev for roddet...
Har I mon nogle gode råd?
Anmeld
Citér