Stor bekymring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. april 2017

ZeynepArican

Hejsa alle i skønne mødre derude.

Jeg har en prinsesse på 9.5 mdr og gør absolut ingenting for, at kravle og møve sig frem.

så snart hun bliver lagt om på maven ender vi ud i skrig og skrål. Intet hjælper har også været til en kiropraktor for behandling af en låsning i nakken.

min sp var på besøg igår og der blev sagt meget kort og kontant, at hun altså snart skal til at kravle, meeen hun nægter det simpelthen, hun hverken kravler, kommer op på fire og hun møver sig heller ikke nogen steder :-(

hun vil helst sidde på rumpen og have meget lange arme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja... børn er forskellige. Og hun er blevet tjekker ved en kiropraktor. I kan få en ergoterapeut ud og give øvelser til at træne, men tvinge dem til udvikling kan man altså ikke  

desuden synes jeg det er ret tidligt at din sp bekymre sig så voldsomt!! Min datter skubbede sig højst baglæns i den alder. Stod ikke på alle 4! Det gjorde hun først ved 12mdr!! Indtil da møvede hun på maven og først lige efter hendes fødselsdag kom hun op og kravlede. Hun gik da hun var 14-15mdr. Helt normalt. 

Hvis jeg var dig, ville jeg bare øve noget mere på maven. Ja hun bliver sur fordi de er mere rart at sidde på numsen og kunne nå ting, men så må mor gøre en stor indsats for at det også bliver hyggeligt at ligge på maven. Rul hende rundt, skub lidt på fødderne så hun stemmer imod og  får en fornemmelse af at hun kan komme frem, måske hun så vil prøve selv på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

26. april 2017

Vivienne

Hej

Min søn har ALDRIG kravlet. Han skreg hver gang vi lagde ham på maven. 

Jeg har heller aldrig kravlet som baby. 

Nogle børn kravler bare ikke og sådan er det. 

Du skal til gengæld forberede dig på at hun nok kommer til at bruge lidt ekstra tid på at lære at gå. 

Anmeld Citér

26. april 2017

Soonmom

Min søn har lige lært at kravle og han er lige blevet 14 måneder. Børn udvikler sig forskelligt og jeg ville ikke være urolig, så længe barnet er i trivsel og udvikler sig på andre områder 

Anmeld Citér

26. april 2017

Enitst86

Åh hvor det lyder bekendt.. Vores datter kunne sidde stabilt selv da hun var 5 mdr. Og hver gang vi lagde hende på maven var der skrig og skrål til vi hjalp hende op igen.. Det resulterede i at hun rumpede sig hen over gulvet på numsen i stedet for at kravle.. Da hun først havde fundet en måde at komme frem på blev det ikke nemmere at motivere hende til at kravle.. Hvad skulle hun det for..?? Syntes hun at tænke.. Hendes mål var at komme frem og det havde hun jo allerede en metode til.. Hun kravlede da hun var 1 år ved intensiv træning hvor vi holdt hende i kravlestilling og hjalp hende fremad i 2 ugers tid.. Men når det skulle gå stærkt med at komme frem røg hun tilbage i sin rumpe-tur.. Hun gik da hun var halvandet og sp havde givet hende en deadline 9. Juni der SKULLE hun gå ellers var der noget galt med hende (er sikker på der står i lærebogen at børn skal gå når de er 15 mdr.) vi valgte altså i samråd med dagplejemor at ignorere det da hun var i rivende udvikling selv om hun ikke gik der i juni men først august/september da hun var halvandet.. Nu er hun to år og løber rundt og øver sig i at hoppe.. Selvom dit barn ikke passer ind i diverse kasser så er det ikke ensbetydende med at der er noget rivende galt.. Hvis der ingen udvikling er at se over tid bør der selvfølgelig gøres noget i forhold til ergo eller fys eller lignende, men ingen ko på isen bare fordi dit barn er længere tid om motorikken end gennemsnittet..

Anmeld Citér

26. april 2017

alenemor42

Det noget fis at de skal kunne kravle. Så snart de er oppe at gå og sikre i motorikken kan de kravle 

Jeg har 3 børn 1 har kravlet normalt, 1 har aldrig kravlet og den sidste krøb og gik først som 17 mdr gammel. 

De 2 første er voksne nu og har aldrig haft problemer med motorikken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.