Hvad er normen gaver skal man give dem tilbage ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
10 svar
22 synes godt om
24. april 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Vi har fået et gynge får i dåbs gave til min ældste datter hun er 3 år nu  

Det fylder og vi bruger det ikke det er bare stillet væk vi snakkede om at tage det med på mors bazar her på søndag og sælge det men.. 

Min bror har selv lige fået en søn og ved ikke om jeg skal tilbyde ham det til deres søn nu vi jo har fået det af dem hvad er normen ??  

Vil ikke træde nogen over tæerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

I ka da sagtens høre om de evt er interesseret i at få den, når nu i er færdig med at bruge den.

Siger de nej tak, ka i sagtens tillade jer at sælge den videre, så det ik står og fylder. Vh Stine. 

Anmeld Citér

24. april 2017

anna111

StineW79 skriver:

I ka da sagtens høre om de evt er interesseret i at få den, når nu i er færdig med at bruge den.

Siger de nej tak, ka i sagtens tillade jer at sælge den videre, så det ik står og fylder. Vh Stine. 

Tak ja det er jo nok det rigtige at gøre  

Anmeld Citér

24. april 2017

xStinepigen

Synes ikke der er noget der er mere rigtigt end det andet. Det er jeres får, i bestemmer helt selv hvad i vil gøre med den

Anmeld Citér

24. april 2017

anna111

xStinepigen skriver:

Synes ikke der er noget der er mere rigtigt end det andet. Det er jeres får, i bestemmer helt selv hvad i vil gøre med den

Tak har tilbudt min bror det så må vi se om han vil have det. 

Ville gerne have solgt det og så fundet noget andet fint til min datter men min bror og nevø er vigtigere og gider ikke risikere de bliver fornærmet over det vis de nu gerne vil have det 

Anmeld Citér

24. april 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Når det er noget man har fået i gave så har man fuldstændig ret til at sælge det videre uden at spørge giveren og han/hun vil have det tilbage. Hvis det er en ting man har lånt giver man det tilbage til den man har lånt det af og sælger det selvfølgelig ikke med mindre den man har lånt det af ikke vil have det.

må nok indrømme at det aldrig ville falde mig ind at spørge om folk vil have ting de har givet mig i gave tilbage, nogen gange smider jeg også gaver ud hvis de har udtjent deres værnepligt og jeg ikke synes det er noget værd mere, så spørger jeg heller ikke om giveren vil have det inden. 

Anmeld Citér

25. april 2017

FruK

Det er helt op til jer - det er jer, der har fået det.

Vil dog sige at vi altid spørger min mands søster, som har mindre barn end os, før vi sælger børneting. Uanset hvor det kommer fra. Hvis de kan bruge det, kan de lige så godt få glæde af det i stedet for nogle vi ikke kender. Vi tjener så ikke på det - men slipper til gengæld for besværet med at få det solgt. Og det ville da være tåbeligt at sælge en eller anden dims, og så skal hun måske ud og købe tilsvarende fra ny kort efter.

Anmeld Citér

25. april 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Medmindre min økonomi sejlede helt vildt, ville jeg altid spørge min bror først. 

Familie og gode gerninger er vigtigere end penge.

Anmeld Citér

25. april 2017

Thea14

Nej, man skal ikke give gaver tilbage. Når du har fået en gave er den din til at gøre med hvad du vil.

Dog ville jeg altid spørge familie og omgangskreds om de evt kunne bruge ting inden jeg sælger dem - især børneting. 

At du tilbyder den til din bror syntes jeg er en rigtig fin ting, og jeg ville have gjort det samme uanset om jeg havde fået den af ham eller ej  

Anmeld Citér

25. april 2017

Soonmom

Gør hvad i vil med det, det er jeres. I kunne brænde det i haven, hvis I havde lyst, det er noget I har fået og dermed selv bestemmer over  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.