Gode ideer til putteritual...sove på samme værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
2 svar
1 synes godt om
24. april 2017

Enirt

Hej derude

Håber på at i vil kaste alverden gode ideer og erfaringer med putning af søskende der sover på samme værelse

Vores børn skal i næste weekend flytte på værelse sammen vores dreng er ca. 4½ år og lillesøster er 9 mdr. 

De plejer at blive puttet samtidi omkring kl 18.45. Vores drengs putteritual er pt på ca. 30 min inkl nattøj på, børste tænder og på toilet. Lillesøster bliver bare puttet i nattøj og så sagt godnat til og puttet i seng. 

Grundet hyppige luftvejsinfiktioner og meget bøvl med tænder, har jeg ofte siddet med lillesøster og vugget hende i søvn, fordi hun ellers havde meget svært ved at overgive sig til søvnen og fik kørt sig selv helt op i en spids.

Så her var lidt om hvordan det har været hidtil, nu håber jeg på masser inspiration til hvordan vi kan gøre det når de skal sove sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Rockertand

Enirt skriver:

Hej derude

Håber på at i vil kaste alverden gode ideer og erfaringer med putning af søskende der sover på samme værelse

Vores børn skal i næste weekend flytte på værelse sammen vores dreng er ca. 4½ år og lillesøster er 9 mdr. 

De plejer at blive puttet samtidi omkring kl 18.45. Vores drengs putteritual er pt på ca. 30 min inkl nattøj på, børste tænder og på toilet. Lillesøster bliver bare puttet i nattøj og så sagt godnat til og puttet i seng. 

Grundet hyppige luftvejsinfiktioner og meget bøvl med tænder, har jeg ofte siddet med lillesøster og vugget hende i søvn, fordi hun ellers havde meget svært ved at overgive sig til søvnen og fik kørt sig selv helt op i en spids.

Så her var lidt om hvordan det har været hidtil, nu håber jeg på masser inspiration til hvordan vi kan gøre det når de skal sove sammen

Lad være med at overtænke det.

Vi har værelser nok, men 3 af børnene har valgt at sove sammen, her er det samme ritual og så godnat, ganske kort. De vænner sig hurtigt til det.

Anmeld Citér

24. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg putter mine samtidig. Vi ordner nattøj og tænder, ligget dem i seng og kysser godnat. Sætter mig på gulvet og synger 3-4 sange og siger nu er det sovetid og går ud. Nogengange ligger de og snakker i 10min andre gange ikke. Den store falder oftest i søvn mens jeg synger. 

Hvis den lille har brug for vug, ville jeg bare gøre det mens jeg sang stille, men de begge kunne høre det.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.