Graviditet efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. april 2017

Anonym trådstarter

Min fødsel endte desværre med kejsersnit. Min mand og jeg vil gerne have vores børn tæt på hinanden grundet vores alder. Men er der nogen herinde, der ved, hvor længe der skal gå efter et kejsersnit, før man må blive gravid igen???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Min fødsel endte desværre med kejsersnit. Min mand og jeg vil gerne have vores børn tæt på hinanden grundet vores alder. Men er der nogen herinde, der ved, hvor længe der skal gå efter et kejsersnit, før man må blive gravid igen???

Min veninde blev gravid 6 mdr efter kejsersnit det var der ingen problemer med og hun fødte selv 2. gang

Anmeld Citér

24. april 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg fik at vide at der skulle gå 18 mdr hvis jeg ville føde selv 2 gang 

Anmeld Citér

24. april 2017

Drwhosaidthat

Normalt siger man 24 mdr mellem fødslerne.

Anmeld Citér

24. april 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg fik akut kejsersnit første gang, blev gravid et år efter første fødsel og fik lov at forsøge normal fødsel, som desværre endte i kejsersnit også. Dvs. 21 måneder mellem mine 2 kejsersnit. Ingen problemer eller komplikationer og et meget lille og fint ar

Anmeld Citér

24. april 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Vist nok 2 år - for at minimere risikoen for alvorlige komplikationer, som at der går hul på livmoderen ved gamle ar.

Anmeld Citér

24. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Anbefalingen går på minimum 18-24 mdr (lidt forskelligt hvem man snakker med) fra Ks til næste fødsel. For at arret er helet stærkt nok til at klare veerne  

Anmeld Citér

24. april 2017

Mamalu

Jeg fik at vide at der skal gå mindst et år efter jeg havde født. Jeg fik min første ved kejsersnit feb 2015 og feb 2016 blev jeg gravid igen og fødte ved kejsersnit igen okt 2016. Men jeg kender en som valgte ikke at tage imod lægernes råd og blev gravid inden der var gået et år og der var ingen komplikationer men det er en risiko at tage vil jeg tro siden man bliver anbefalet at vente. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.