Fødselsdepression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2017

Anonym trådstarter

Hejsa kvinder 

Jeg har en dejlig datter på 2 måneder, men er desværre bange for at have fået en fødselsdepression. 

Jeg har kigget på nettet med den her screening test og her scorer jeg nok til at have en. 

Hvornår blicer man screenet af læge eller jordmoder? 

Og hvad sker der hvis man har det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Hejsa kvinder 

Jeg har en dejlig datter på 2 måneder, men er desværre bange for at have fået en fødselsdepression. 

Jeg har kigget på nettet med den her screening test og her scorer jeg nok til at have en. 

Ring til din sundhedplejeske. Så hjælper hun dig videre. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym trådstarter

Ai sha skriver:

Ring til din sundhedplejeske. Så hjælper hun dig videre. 

Jeg har det bare så svært ved aktivt at bede om hjælp og føler det er et nederlag og jeg er en dårlig mor.. 

Jeg er også bare bange for at tage kontakt og det så er ingenting.. 

Har en god sundhedsplejerske, men har det bare stadig svært med det

Anmeld Citér

24. april 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Jeg har det bare så svært ved aktivt at bede om hjælp og føler det er et nederlag og jeg er en dårlig mor.. 

Jeg er også bare bange for at tage kontakt og det så er ingenting.. 

Har en god sundhedsplejerske, men har det bare stadig svært med det

Det forstår jeg godt. 

Men sådan som du har det nu kan du ikke have det. Du fortjener en dejlig barsel hvor du kan nyde din baby.

Men det kræver at du gør noget.

Sundhedplejesken har med garenti hørt det før.

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym

Har lige haft besøg af sundhedsplejersken i dag, min pige er 10 uger. Og ved dette besøg havde hun et ark med nogle spørgsmål på som netop er med til at vurdere hvordan man går og har det. Og man evt. Skal have noget hjælp i form af flere samtaler. Jeg har selv gået og været trist og ked, og ud fra mine svar syntes hun jeg skulle tage en snak med min læge. I første omgang kommer hun dog forbi igen om en to ugers tid.

Jeg bor i Århus området, og ved ikke om det er standard procedure med det skema alle steder, men hvis det er så syntes jeg det er oplagt for dig  så kommer sundhedsplejersken selv ind på emnet, hvis man har svært ved selv at tage det op - min sundhedsplejerske nævnte allerede skemaet sidst hun var her, noget du har hørt om ?

lige et kram i din retning. Jeg ved hvor hårdt det kan være!

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har lige haft besøg af sundhedsplejersken i dag, min pige er 10 uger. Og ved dette besøg havde hun et ark med nogle spørgsmål på som netop er med til at vurdere hvordan man går og har det. Og man evt. Skal have noget hjælp i form af flere samtaler. Jeg har selv gået og været trist og ked, og ud fra mine svar syntes hun jeg skulle tage en snak med min læge. I første omgang kommer hun dog forbi igen om en to ugers tid.

Jeg bor i Århus området, og ved ikke om det er standard procedure med det skema alle steder, men hvis det er så syntes jeg det er oplagt for dig  så kommer sundhedsplejersken selv ind på emnet, hvis man har svært ved selv at tage det op - min sundhedsplejerske nævnte allerede skemaet sidst hun var her, noget du har hørt om ?

lige et kram i din retning. Jeg ved hvor hårdt det kan være!

Mange tak for kram og et til dig også

Jeg var lige inde og kigge på min datters sundheds journal, hvor der står at man tilbydes dette ved 2 måneders besøg. 

Jeg skal have besøg af hende på onsdag, så håber hun selv bringer det op. 

Fortalte hun hvor mange point du kom op på? 

Jeg kom op på 16 på den på nettet.. 

Det er bare mærkeligt for har altid troet at fik man en fødselsdepression ville man være ked af at have fået sit barn eller lign. Men elsker hende overalt på jprden og fortryder ikke, selvom det er hårdt. Jeg tuder bare hele tiden lige nu og føler alle er ude efter mig aom om jeg gør alt forkert.. Stakkels min mand

Anmeld Citér

24. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg var lige inde og kigge på min datters sundheds journal, hvor der står at man tilbydes dette ved 2 måneders besøg. 

Det er bare mærkeligt for har altid troet at fik man en fødselsdepression ville man være ked af at have fået sit barn eller lign. Men elsker hende overalt på jprden og fortryder ikke, selvom det er hårdt. Jeg tuder bare hele tiden lige nu og føler alle er ude efter mig aom om jeg gør alt forkert.. Stakkels min mand

Din sp har arket med på onsdag og vil tilbyde dig at udfylde det. Når det så er udfyldt så tæller hun pointsammen og i taler om tingen 

jeg scorede også højt (21 point) og blev sendt til psykolog gennem kommunen. Der gik jeg 1 gang om ugen i 2 mdr ca 

Anmeld Citér

24. april 2017

k&k&k&k

Anonym skriver:

Hejsa kvinder 

Vi blev screenet af sp'en da hun var til 4 eller 6 mdr undersøgelsen. 

Vi skulle svare på et spørgeskema og så ud fra en score fik vi at vide hvilken gruppe vi lå i. 

Så ring du bare til din SP. Det er noget der skal tages hånd om! 

Min mand havde det da vi fik vores datter og jeg da vi fik vores søn. 

Anmeld Citér

24. april 2017

naj88

Jeg blev screenet af sundhedsplejersken efter 8 uger med min datter og det var rigtig dejligt at kunne tale ærligt om, hvordan jeg havde det. Jeg fik lige under grænsen og fik derfor "bare" nogle ekstra besøg fra sundhedsplejersken. Hun sagde at hvis jeg havde scoret højere ville hun tilmelde mig en gruppe for personer med fødselsdepression. 

Det var i Københavns kommune. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik 12 point i testen, det var egentlig kun lige på grænsen. Men det føltes så godt at få snakket om det med hende! Og spørgsmålene hjælper med at få taget hul på tingene.

Ved mig har jeg haft svært ved at rumme min datter når hun blev ked af det, og det har jeg haft massiv skyldfølelse over! Heldigvis er jeg kommet i en kanon mødregruppe, og det giver man et skud positiv energi! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.