Hej
Jeg bor i Florida i USA på en lille vej (Amerika taget i betrakning
) og snakker løst om løst og fast med naboerne. og nu håber jeg i kan følge med.
jeg bor på hjørnet, på den ene vej bor der en familie med 3 børn, jeg snakker med faren i familien, ser sjældent moren, hun arbejder meget
på den anden gade bor en dame og hendes dyr, hun er lidt af en rappenskralde men ellers super sød og så er hun lesbisk.
overfor hende bor et ældre ægtepar, de er meget religiøse (fred vær med det) og kan ikke lide udtryk, som oh my god, jesus og andre "don't put the lords words in vain" ord.
jeg snakkede så med den lesbiske nabo (beklager udtrykket) om Danmark, og hun spurgte så ind til homosexuelle, jeg sagde vi ikke havde mange hate crimes og generelt støtter homosexuelle meget, i det vi er meget åbne og frisindede (i forhold til amerikaner på det område) og så sagde jeg at i nogle områder fandt man mere støtte til homosexuelle end religiøse mennesker.
Det overhører de Religiøse naboer så, og ser ud som om nogen har kastet et æg i hovedet på dem, og går pænt videre.
i går finder jeg så ud af at faren hos min nærmeste nabo, har hørt fra sin kone (i guder!) at de føler sig meget stødt af mig og føler jeg er fjendtlig.
jeg vil da som sådan gerne undskylde, og så alligvel ikke?
jeg står ved hvad jeg sagde om Danmark og jeg er stolt over den del af Danmark, men jeg vil jo heller ikke have de føler sig stødt?
da jeg var på gåtur med hunden tidligere, hilste de heller ikke.
Nogen gode råd?