Gået i stå..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2017

Mamalu

Profilbillede for Mamalu

Min dreng på 2,2 år har været lidt langsom om at snakke. Han begyndte for nogle mdr siden at sige nye ord næsten hver dag men det er gået næsten helt i stå her de sidste 2 uger. Hans læge sagde at han burde sige nye ord hver dag, men det gør han altså ik længere og det bekymre os lidt. Han har nogle gange sagt nye ord en eller to gange og så gentager han dem ikke igen. Kan de godt gå lidt i stå i perioder? Og hvornår begyndte jeres at snakke?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

23. april 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Mamalu skriver:

Min dreng på 2,2 år har været lidt langsom om at snakke. Han begyndte for nogle mdr siden at sige nye ord næsten hver dag men det er gået næsten helt i stå her de sidste 2 uger. Hans læge sagde at han burde sige nye ord hver dag, men det gør han altså ik længere og det bekymre os lidt. Han har nogle gange sagt nye ord en eller to gange og så gentager han dem ikke igen. Kan de godt gå lidt i stå i perioder? Og hvornår begyndte jeres at snakke?

Der behøver skam ikke komme nye ord hver eneste dag, det er da noget pjat. Børn er forskellige og lære i forskelligt tempo og nogle børn har fokus på forskellig læring i perioder. Din søn lyder da helt normal så ville ikke tænke nærmere over hvad lægen sagde. I kan få tjekket hans øre for at være sikre på at der ikke er noget med dem. Min venindes datter på 2 siger ikke ret meget men forstår alt. Hendes øre blev tjekket og der var ikke noget, men hun er lidt langsom til at tale, men er tilgængæld super god motorisk. Der kommer et par nye ord engang imellem, men slet ikke hver dag. Nogle vil gerne sætte børn ind i skemaer og kasser, hvilket giver anledning til unødig bekymring hos os forældre. Mon ikke det kommer igen at han får mere fokus på sproget igen

Anmeld Citér

23. april 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige
Mamalu skriver:

Det der med at de siger nye ord og så virker det som om de har glemt dem, det er meget normalt.  Det gjorde vores datter meget i starten med de nye ord. Også da hun begyndte at tælle. Den ene dag kunne hun tælle til 7 den næste til 3. 

Jeg ville ikke være så bekymret. De tager det meget i bidder. 

Hold lidt øje med det, men er næsten sikker på at inden længe går det stærkt igen

Anmeld Citér

24. april 2017

Mamalu

Profilbillede for Mamalu
SDD skriver:

Det der med at de siger nye ord og så virker det som om de har glemt dem, det er meget normalt.  Det gjorde vores datter meget i starten med de nye ord. Også da hun begyndte at tælle. Den ene dag kunne hun tælle til 7 den næste til 3. 

Jeg ville ikke være så bekymret. De tager det meget i bidder. 

Hold lidt øje med det, men er næsten sikker på at inden længe går det stærkt igen

Mmage tak for svaret, det er rigtig godt at høre! 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mamalu

Profilbillede for Mamalu
God-mor skriver:

Der behøver skam ikke komme nye ord hver eneste dag, det er da noget pjat. Børn er forskellige og lære i forskelligt tempo og nogle børn har fokus på forskellig læring i perioder. Din søn lyder da helt normal så ville ikke tænke nærmere over hvad lægen sagde. I kan få tjekket hans øre for at være sikre på at der ikke er noget med dem. Min venindes datter på 2 siger ikke ret meget men forstår alt. Hendes øre blev tjekket og der var ikke noget, men hun er lidt langsom til at tale, men er tilgængæld super god motorisk. Der kommer et par nye ord engang imellem, men slet ikke hver dag. Nogle vil gerne sætte børn ind i skemaer og kasser, hvilket giver anledning til unødig bekymring hos os forældre. Mon ikke det kommer igen at han får mere fokus på sproget igen

1000 tak for svaret  vi har også fået hans ører tjekket. Hørelsen fejler intet men han har lidt væske i ørerne. Godt at høre vi ikke er de eneste  synes også det virker lidt urealistisk at han skal sige nye ord hver dag  vi må se tiden an. 

Anmeld Citér

24. april 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Mamalu skriver:

1000 tak for svaret  vi har også fået hans ører tjekket. Hørelsen fejler intet men han har lidt væske i ørerne. Godt at høre vi ikke er de eneste  synes også det virker lidt urealistisk at han skal sige nye ord hver dag  vi må se tiden an. 

Det har jeg heller ikke hørt er en regel.  Det skal nok komme.

Anmeld Citér

24. april 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Min datter på 2.4 kommer også kun med nye ord i perioder, men så vælter de også frem i et par dage. Din dreng tager det bare i hans eget tempo 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mamalu

Profilbillede for Mamalu
Miti's mama skriver:

Min datter på 2.4 kommer også kun med nye ord i perioder, men så vælter de også frem i et par dage. Din dreng tager det bare i hans eget tempo 

Ja jeg synes også at for et mdr siden begyndte det at gå stærkt og lige pludselig holdt det op igen. Men det er rart at høre at i oplever det samme, tak for svaret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.