Problemer med mandens fertilitet overses!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
9 svar
5 synes godt om
20. april 2017

Preben Christensen

Kære brugere af dette site!

Tænker I, at det altid er kvindens skyld, når graviditeten udebliver og manden har normal sædkvalitet?

Og hvis der overføres fine befrugtede æg, som ikke sætter sig fast. Kan det så kun skyldes et problem hos kvinden?

Eller hvis den positive graviditetstest ender med en spontan abort - kan man så udelukke, at det skyldes et problem med sæden?

Ved Fertilitets-messen i Bella Centeret i weekenden giver jeg et foredrag om mandens fertilitet. Der er mange gode nyheder til alle jer, som ønsker at opnå graviditet. Min baggrund er, at jeg har forsket i fertilitet siden 1992 og i 2006 var med til at stifte SPZ Lab, hvor vi laver en avanceret undersøgelse af sædceller.

Jeg håber, at I lægger vejen forbi Bella Centeret den kommende weekend og husker at tage jeres mand med, så han også kan høre, hvad han kan gøre for at forbedre fertiliteten.

Venlig hilsen

Preben Christensen
​SPZ Lab A/S

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2017

Tex

Hej Preben

Tak for information!

Hvis man bor i Jylland (og ikke lige kunne komme forbi messen, desværre), hvor kan man så finde mere information om det emne??

mvh

Anmeld Citér

24. april 2017

Preben Christensen

Kære Tex,

Jeg kan fortælle, at det var en god Fertilitets-Messe i Bella Centeret. Der var en masse par, som besøgte den og en masse gode samtaler. Vigtigt at få snakket om problemer med fertiliteten.

Jeg kommer nok til at holde et lignende foredrag igen - og vi deltager helt sikkert på Fertilitets-Messen i 2018, som kommer til at ligge den sidste weekend i februar.

Hvis du vil have lidt mere information omkring mandens fertilitet og hvordan den forbedres, kan du kigge på vores hjemmeside: www.spzlab.dk. Der er også en kort video, hvor jeg overordnet fortæller om mulighederne.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive her, hvis du vil dele samtale med andre. Du er også velkommen til at skrive til mig på pc@spzlab.com.

Venlig hilsen

Preben Christensen
SPZ Lab A/S

Anmeld Citér

24. april 2017

Tex

Hej Preben

Tak for svar.

Min kæreste og jeg har været igennem 7 ICSI pga. nedsat sædkvalitet. Kun motiliteten har været nedsat, mens morfologi, koncentration og total antal har været normal. Sædkvaliteten har svinget meget, og somme tider har den endda været normal. Han har fået målt et DFI-tal på 19.

Er DFI det samme som SDI?

Han er nu i behandling med Pergoveris (rekombinant FSH/LH) injektioner hver 2. dag. Har du nogen erfaringer eller holdninger til det?

Min kæreste og jeg er begge sunde og raske. Alle undersøgelser og blodprøver af os begge har været fuldstændigt normale.

Mvh

Tex

Anmeld Citér

26. april 2017

Preben Christensen

Kære Tex,

Den metode vi benytter, har vi givet navnet SDI-test. Skrevet helt ud: Sperm DNA Integrity test. 

Testen undersøger hvor robust DNA'et er i sædcellen. Resultatet beskrives ved en DFI (eller DFI-værdien), som er et tal der går fra 0 til 100. Det er bedst at have en lav værdi. Det betragtes som normalt, hvis det er under 15. Hvis tallet er mellem 15 og 25, har sædcellens DNA øget skrøbelighed. Hvis tallet er over 25, er skrøbeligheden høj.

Den test vi laver er baseret på en metode fra USA, som hedder SCSA. Der er også andre metoder til at undersøge DNA, hvor man refererer til DFI. Resultaterne er dog ikke helt ens fra metode til metode. Derfor er det lidt svært for mig at svare helt præcist på dit spørgsmål. Normalt ville jeg tænke, at 7 x ICSI behandling ikke hænger helt sammen med en DFI på 19...

Et spørgsmål fra mig er om DFI er bestemt før eller efter den behandling du nævner? Er formålet med behandlingen at opnå en laver DFI?

I SPZ Lab har vi stor succes med at opnå en lavere DFI og dermed forbedre mandens fertilitet. En af de klinikker vi arbejder sammen med er Galway Fertility i Irland. De offentliggjorde nogle resultater ved det Irske Fertilitetsmøde i 2014. Jeg har sat et link ind, så du kan se deres data.

http://www.spzlab.com/files/IFS2014-Galway-Fertility-poster.pdf

SPZ Lab har netop fået accepteret en undersøgelse på 96 mænd, som bliver præsenteret på det Europæiske Fertilitetsmøde (ESHRE 2017), som afholdes i juli. Cirka 3 ud af 4 mænd kan forbedre fertiliteten.

Jeg håber at dette besvarer nogle af dine spørgsmål. 

Venlig hilsen

Preben Christensen
SPZ Lab A/S

Anmeld Citér

9. august 2018

Fårfårfår

Vi har rigtig god erfaring med denne test! Min mands resultat afslørede en dårlig dna-kvalitet, og det skyltes højst sandsynligt, at vi i vores iver efter graviditet begge tog en hel masse kosttilskud og vitaminer - da han stoppede med sine og generelt prøvede at leve lidt sundere, blev tallet væsentligt forbedret i løbet af 3 måneder. Vi tog en ny test for at tjekke.

Og jeg blev da også gravid, men kan selvfølgelig ikke garantere, at det var årsagen 

Anmeld Citér

9. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Preben Christensen skriver:

Kære brugere af dette site!

Tænker I, at det altid er kvindens skyld, når graviditeten udebliver og manden har normal sædkvalitet?

Og hvis der overføres fine befrugtede æg, som ikke sætter sig fast. Kan det så kun skyldes et problem hos kvinden?

Eller hvis den positive graviditetstest ender med en spontan abort - kan man så udelukke, at det skyldes et problem med sæden?

Ved Fertilitets-messen i Bella Centeret i weekenden giver jeg et foredrag om mandens fertilitet. Der er mange gode nyheder til alle jer, som ønsker at opnå graviditet. Min baggrund er, at jeg har forsket i fertilitet siden 1992 og i 2006 var med til at stifte SPZ Lab, hvor vi laver en avanceret undersøgelse af sædceller.

Jeg håber, at I lægger vejen forbi Bella Centeret den kommende weekend og husker at tage jeres mand med, så han også kan høre, hvad han kan gøre for at forbedre fertiliteten.

Venlig hilsen

Preben Christensen
​SPZ Lab A/S

Kære Preben

Jeg undrer mig lidt over dine spørgsmål, som du formuleret i formen ala “hvad tænker I, kære kvinder”?

Men det er jo ikke holdningsspørgsmål du formulerer - det er videnskabelige spørgsmål, for hvilke der ved flere af dem findes glimrende evidens? Når du selv forsker på området, er du utvivlsomt bekendt hermed - og derved får dit indlæg mere karakter af indpakket reklame, et forsøg på at starte en “falsk” dialog, for at tiltrække opmærksomhed på din opstartede virksomhed og fertilitetsmessen?

Anyway, det er jo helt sikkert ikke din hensigt, men måske du vil redegøre lidt nærmere for dit ærinde... videnskabeligt er det vel næppe?

Venligste hilsner 

Signe 

Anmeld Citér

9. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære Preben

Jeg undrer mig lidt over dine spørgsmål, som du formuleret i formen ala “hvad tænker I, kære kvinder”?

Men det er jo ikke holdningsspørgsmål du formulerer - det er videnskabelige spørgsmål, for hvilke der ved flere af dem findes glimrende evidens? Når du selv forsker på området, er du utvivlsomt bekendt hermed - og derved får dit indlæg mere karakter af indpakket reklame, et forsøg på at starte en “falsk” dialog, for at tiltrække opmærksomhed på din opstartede virksomhed og fertilitetsmessen?

Anyway, det er jo helt sikkert ikke din hensigt, men måske du vil redegøre lidt nærmere for dit ærinde... videnskabeligt er det vel næppe?

Venligste hilsner 

Signe 

Tråden er fra april 17 og Preben ser ud til at have slettet sin profil  

Anmeld Citér

9. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Fårfårfår skriver:

Vi har rigtig god erfaring med denne test! Min mands resultat afslørede en dårlig dna-kvalitet, og det skyltes højst sandsynligt, at vi i vores iver efter graviditet begge tog en hel masse kosttilskud og vitaminer - da han stoppede med sine og generelt prøvede at leve lidt sundere, blev tallet væsentligt forbedret i løbet af 3 måneder. Vi tog en ny test for at tjekke.

Og jeg blev da også gravid, men kan selvfølgelig ikke garantere, at det var årsagen 

Du får svaret i flere temmelig gamle tråde. Kig evt på dato for oprettelse inden du hiver dem op fra graven

Anmeld Citér

9. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Mor11 skriver:

Tråden er fra april 17 og Preben ser ud til at have slettet sin profil  

Årh ... så kan jeg da også lære at se mig for  Så blot at seneste besked i tråden var ny ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.