Jeres bedste opskrift med kyllingefilet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
10 svar
15 synes godt om
20. april 2017

Mamalou

Hejsa

Jeg har taget kyllingefilet op af fryseren, og er lidt lost med hensyn til hvad jeg skal lave. Jeg laver næsten altid det samme. 

Så jeg søger inspiration. Vil I dele jeres bedste opskrift med kyllingefilet? 

På forhånd tak 

Mamalou -   stolt mor til Villads 16.05.11

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. april 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Mamalou skriver:

Hejsa

Jeg har taget kyllingefilet op af fryseren, og er lidt lost med hensyn til hvad jeg skal lave. Jeg laver næsten altid det samme. 

På forhånd tak 

Snit en lomme i fileterne, og fyld den op med pikantost. vikl' bacon rundt om fileten og smid dem i ovnen en halv time-3 kvarter (du kan også vende dem på panden først, så de får stegeskorpe)

her plejer vi at få hasselbagte kartofler, en god salat med dressing og hvis der endelig skal være sovs, så er det som regel bearnaise sovsen fra K-salat i bøtte som bliver serveret kold

Anmeld Citér

20. april 2017

Lucky05

Profilbillede for Lucky05
Mamalou skriver:

Hejsa

På forhånd tak 

Kyllinge salat med pasta

flute

wok, 

kylling i tern med et glas domio pastasovs, lidt fløde og så noget frisk pasta til (den nemme løsning)

noget af det vi laver 

Anmeld Citér

20. april 2017

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle

Junglekylling:

kyllingfiletter i strimler stegt på panden.

ærter og minimajs, blancheret

ris

karrysauce

ananas eller banan 

kokosmel

Namme-nam 

Anmeld Citér

20. april 2017

Nel

Profilbillede for Nel

Bacon

rød peberfrugt

porrer

Evt. anden grøntsag - broccoli, gulerod - hvad man kan lide.

madlavningsfløde

hvidvin

salt/peber

kylling

revet ost

pasta

Forvarm ovn til 200 grader

Hak porrer, rød peber og andre grøntsager

Steg bacon sprødt. Put grøntsager på panden sammen med bacon og svits i nogle minutter. Tilsæt hvidvin efter smag (plejer at hælde en god kop i), tilsæt madlavningsfløde og smag til med salt/peber.

Find et fad og hæld massen fra panden op i. Læg kyllingen oven på, drys krydderier på kyllingen efter smag, drys ost oven på kylling og den omkringliggende bacon/fløde/grøntsags masse.

Ind i ovnen i ca. 25 minutter.

Kan serveres med både pasta og ris. Vi plejer at spise det med frisk pasta til :-) Det smager SÅ godt.

Anmeld Citér

20. april 2017

Aristocats

Profilbillede for Aristocats

Steg kyllingen på panden med de krydderier du kan lide. Skær ud i tynde skiver når det er stegt 

Blend avocado, salt, peber, cayennepeber, limesaft og en lille smule frisk basilikum sammen i en foodprocessor så det bliver til en creme/pesto 

Bland avocadocremen med spelt spaghetti sammen med kyllingen. Lidt frisk limesaft over og eventuelt revet parmesan eller feta du laver til krummer i hånden. Hertil en sidesalat med mango skåret i tern, granatæblekerner og æble

SÅ lækkert 

Anmeld Citér

20. april 2017

heaven

Profilbillede for heaven
godt med en romtoddy og håndbold.....:- )

Lidt sent svar, men så har du ide til en anden gang...

snit en lomme langs helt fileten, læg 2 tynde skiver gedeost og noget friskt basilikum i og luk med en kødpålæg.... ca 15-20 min i ovnen på varmluft... se det er godt...

synes man skal passe på med at give kyllingefileter for meget, det bliver sååååå tørt. Det skal selvfølgelig være stegt igennem, men det er de lææænge før 45 min og hvad der ellers er skrevet... man tjekker jo inden man serverer��

Anmeld Citér

21. april 2017

Mamalou

Tak for jeres bud! Lækkert med forslag til en anden ret med kylling end vi plejer. Jeg blev overhalet indenom af kæresten, som havde handlet ind til en opskrift fra Madbanditten - Kylling i ovn med baconsauce - det var også lækkert! 

Mamalou -   stolt mor til Villads 16.05.11

Anmeld Citér

21. april 2017

Benjamins'mor

Mamalou skriver:

Hejsa

På forhånd tak 

Skær dem op og put smøreost (Philadelphia, buko etc) i, pacon omkring, i et fad og i ovnen. Dertil ris og bearnaise sovs og grønne asparges i ovn med bacon omkring. 

Anmeld Citér

21. april 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Enten skærer jeg dem i strimler og vikler bacon om eller også skærer jeg dem over på tværs så de bliver tyndere, banker dem let med en kødhammer og panerer dem med æg og revet parmesan/salt/peber.

Og så laver jeg tilbehør efter hvad jeg lige har lyst til eller hvad vi har i køleskabet.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.