Dreng 2 år - udtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
6 svar
6 synes godt om
17. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores dreng er netop fyldt 2 her i februar. Han forstår alt, og taler enormt meget, også små sætninger, synger osv. Men hans udtalelse er virkelig dårlig, man skal vist kende ham for at forstå hvad han siger. Der er flere bogstaver han ligesom ikke kan sige, og nogen hvor han konsekvent bytter om på dem.

Ved godt man ikke må sammenligne, men storesøster talte virkelig flot og tydeligt i den alder, så vi vil lige have tjekket hans ører. Han har altid sovet dårligt, så vi fik tjekket sidste forår og sommer, der var en smule væske, men ikke nok til at skabe de søvnproblemer vi oplevede.

Nogen der har haft en dreng med dårlig udtale, hvor det ikke var ørerne, men bare blev ok med tiden?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Kan lige give et eksempel: vi har fået pandekager til morgenmad, lige nu står han og hiver i mig for at få flere, og spørger "bærdære henne?"

Anmeld Citér

17. april 2017

Jullesnulle

Det er en dreng der lige er fyldt to... du kan ikke sammenligne med din pige. De fleste drenge jeg kender har været længere om sproget end pigerne. 

Hvis du decideret ved hvad det er for lyde han har svært ved kan du jo øve med ham at sige de lyde. Ved at spørge ham hvad et eller andet er der starter med den lyd og sp sige ... ja - PANDE kagerne er derovre. Altså overdrive udtalen  så han kan høre lyden.

Anmeld Citér

17. april 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Det er en dreng der lige er fyldt to... du kan ikke sammenligne med din pige. De fleste drenge jeg kender har været længere om sproget end pigerne. 

Hvis du decideret ved hvad det er for lyde han har svært ved kan du jo øve med ham at sige de lyde. Ved at spørge ham hvad et eller andet er der starter med den lyd og sp sige ... ja - PANDE kagerne er derovre. Altså overdrive udtalen  så han kan høre lyden.

Jeg har en på 3 år og 3 mnd der stadigvæk ikke taler flydende overhoved.

Anmeld Citér

17. april 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
Lomm skriver:

Vores dreng er netop fyldt 2 her i februar. Han forstår alt, og taler enormt meget, også små sætninger, synger osv. Men hans udtalelse er virkelig dårlig, man skal vist kende ham for at forstå hvad han siger. Der er flere bogstaver han ligesom ikke kan sige, og nogen hvor han konsekvent bytter om på dem.

Ved godt man ikke må sammenligne, men storesøster talte virkelig flot og tydeligt i den alder, så vi vil lige have tjekket hans ører. Han har altid sovet dårligt, så vi fik tjekket sidste forår og sommer, der var en smule væske, men ikke nok til at skabe de søvnproblemer vi oplevede.

Nogen der har haft en dreng med dårlig udtale, hvor det ikke var ørerne, men bare blev ok med tiden?

Min søn var også meget langsom til at lære at tale, den han var 14 måneder kunne han kun sige 4 små ord, men langsomt men sikkert kom det, idag hvor han er 3,5 taler han fuldstændig flydende og det har han gjort siden han var knap 3 år, idag taler han konstant og engang imellem savner jeg dengang han var meget mere stille 

Syntes bare du skal se tiden an.

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

18. april 2017

Tutter92

Profilbillede for Tutter92

Da min søn var 2 år var han også meget dårlig til at udtale korrekt.

Dagplejemor begyndte endda at tale om at han skulle have en talepædagog, men der satte jeg grænsen. Han er en dreng og han er kun 2 år, så det synes jeg bestemt ikke at han skulle. Jeg synes at han lige skulle have chancen for at vise at han bare skulle have tid. Da han så var 2 år og 3 måneder tog jeg sutten fra ham. Ugen efter det eksploderede hans sprog. Han blev ivrig efter at lære at sige ordene rigtigt. Og nu hvor han er 2 år og 5 måneder siger han noget nyt hver dag, og siger næsten alt rigtigt første gang. Så nu skal vi til at passe på med hvad vi siger, for han gentager det med det samme  Dagplejemoren synes det er helt vildt så meget han er rykket siden han ikke bruger sut mere. Så viber meget stolte herhjemme.

Giv bare din søn den tid han skal bruge, drenge er lidt langsommere end piger.

Anmeld Citér

18. april 2017

AnoMom

Lomm skriver:

Min dreng er 20 mdr. Han siger stadig kun enkelt ord her og der. Man skal kende ham for at forstå lydende og ordene. Men sp hsr sagt det er helt normalt og vuggestuen siger det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+