Taske til forældre og baby ved fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2017

Anonym trådstarter

Hej mødre og kommende mødre

Jeg skal til at pakke tasker til fødslen. Jeg har pakket følgende i tasken til baby

Nusseklud, bleer, skumklude, stofbleer, tøj i str 50, tøj i str 56, tæppe, dyne. Hvad mangler jeg her? Synes hurtigt man stiger sig blind 

Hvad har i pakket til jer selv og partner?

Jeg skal føde på Hjørring sygehus, hvis nogle af jer kender til, hvad man "får" af ting der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2017

migxher

Jeg har født i esbjerg begge gange og der har de det meste. Så jeg havde bare tøj til hjemturen, kamera, mobil+oplader.lidt snacks til under fødslen. Mon ikke dit hospital har en ønskeliste det har de som regel på deres hjemmeside. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Jems

Til baby ser det fint ud medmindre i skal blive der 1 overnatning burde du overveje at pakke lidt mere tøj ☺ 

Jeg har pakket dette da jeg får en overnatning

Snacks plus drikke 

Toilettaske: hårbørste, tandbørste, tandpasta, læbepomade, håndcreme, Ammeindlæg, 

Løst tøj + skifte t-shirt til far

Vandrejournalen + sygesikringsbevis 

Ammepude 

Oplader + powerbank 

Der tror jeg var det ☺ 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym trådstarter

Jems skriver:

Til baby ser det fint ud medmindre i skal blive der 1 overnatning burde du overveje at pakke lidt mere tøj ☺ 

Jeg har pakket dette da jeg får en overnatning

Snacks plus drikke 

Toilettaske: hårbørste, tandbørste, tandpasta, læbepomade, håndcreme, Ammeindlæg, 

Løst tøj + skifte t-shirt til far

Vandrejournalen + sygesikringsbevis 

Ammepude 

Oplader + powerbank 

Der tror jeg var det ☺ 

Mener vi får lov at blive 3 dage, så har pakket en 4-5 sæt i hver str. til den bette, da fokus er meget hud mod hud kontakt 

Anmeld Citér

17. april 2017

Mamalou

Anonym skriver:

Mener vi får lov at blive 3 dage, så har pakket en 4-5 sæt i hver str. til den bette, da fokus er meget hud mod hud kontakt 

Hvis der er behov for mere tøj, så har sygehuset også. Da jeg fødte min søn for snart 6 år siden var vi indlagt pga. Komplikationer hos mig og der brugte vi sygehusets babytøj = mindre tøjvask da vi kom hjem. Det er selvfølgelig en smagssag Dengang var der også gratis bleer. 

Jeg kan ikke huske hvad jeg pakkede den gang, så jeg låner din liste Eneste tilføjelse er at pakke snacks. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Sprit25

Mamalou skriver:

Hvis der er behov for mere tøj, så har sygehuset også. Da jeg fødte min søn for snart 6 år siden var vi indlagt pga. Komplikationer hos mig og der brugte vi sygehusets babytøj = mindre tøjvask da vi kom hjem. Det er selvfølgelig en smagssag Dengang var der også gratis bleer. 

Jeg kan ikke huske hvad jeg pakkede den gang, så jeg låner din liste Eneste tilføjelse er at pakke snacks. 

Det er kun hvis du bliver indlagt Hvis du bare kommer på barselshotel får du intet

Anmeld Citér

17. april 2017

Mamalou

Sprit25 skriver:

Det er kun hvis du bliver indlagt Hvis du bare kommer på barselshotel får du intet

Der kan man bare se. Vi var indlagt - der er åbenbart andre goder

Anmeld Citér

17. april 2017

vissevasse

Sprit25 skriver:

Da vi var på barselshotel i sep. 16 havde de bleer, skumklude og tøj til den bette. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Sprit25

vissevasse skriver:

Da vi var på barselshotel i sep. 16 havde de bleer, skumklude og tøj til den bette. 

Luksus! Da jeg var på hotellet i Aalborg i 14 havde de kun bleer

Anmeld Citér

17. april 2017

Pianisten

Jeg står til at skulle føde på OUH, og jeg har af min jordemoder fået følgende huskeseddel:

vandrejournal, madpakke, snacks/frugt/chokolade/whatever works til fødslen, hårelastikker, læbepomade, kamera, mobiltelefon (med svigermors telefonnummer indkodet så manden hurtigt kan holde hende opdateret ), læsestof/underholdning til manden, tykke sokker/hjemmesko, behageligt tøj til efter fødslen, fødebind, amme-bh'er, ammeindlæg, toiletsager (undgå for meget parfume), bleer og engangsvaskeklude, babyvatpinde, tøj til baby: undertøj, sparkedragter, bluser, små huer, stofbleer. Tæppe/svøb til barnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.