Vil kun sove i arm og ingen sut.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg har to børn. En på knap 3år og en på 5 uger. Ham på 5 uger vil kun sove i arm. Hver gang enten mig eller far lægger ham fra os vågner han og falder først i søvn igen når han får et brydt i munden. Han vil under ingen omstændigheder have sut. Jeg ved godt at hans hængen på armen højst sandsynligt skyldes et behov for tryghed. Men det ville nu være dejligt at jeg kunne lægge ham fra mig uden at han vågner. Også så jeg kan være lidt mere sammen med den store. Nogle gode råd???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har to børn. En på knap 3år og en på 5 uger. Ham på 5 uger vil kun sove i arm. Hver gang enten mig eller far lægger ham fra os vågner han og falder først i søvn igen når han får et brydt i munden. Han vil under ingen omstændigheder have sut. Jeg ved godt at hans hængen på armen højst sandsynligt skyldes et behov for tryghed. Men det ville nu være dejligt at jeg kunne lægge ham fra mig uden at han vågner. Også så jeg kan være lidt mere sammen med den store. Nogle gode råd???

Jeg vil anbefale dig at skaffe et bæreredskab af en art. Enten en ergonomisk bæresele (Kig på ergobaby, manduca og beco. Gå uden om babybjørn, stokke og lignende med smalt sæde), eller en vikle. 

Når han ikke er ældre vil en strækvikle måske være en idé. Den er rimelig nem at lære at binde, og når du først har bundet den en gang kan du have den på hele dagen, og tage baby ind og ud efter behov. - Og han kan snildt sove i den. En fastvikle er lidt sværere at komme i gang med, men kan bruges meget længere. En ringslynge er ret nem og hurtig at tage af/på, men der bærer man kun på 1 skulder, så det kan godt være hårdt i længden. - Dog kan jeg stadig have min pige på 14 kg i ringslynge i kortere perioder, uden problemer.

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg vil anbefale dig at skaffe et bæreredskab af en art. Enten en ergonomisk bæresele (Kig på ergobaby, manduca og beco. Gå uden om babybjørn, stokke og lignende med smalt sæde), eller en vikle. 

Når han ikke er ældre vil en strækvikle måske være en idé. Den er rimelig nem at lære at binde, og når du først har bundet den en gang kan du have den på hele dagen, og tage baby ind og ud efter behov. - Og han kan snildt sove i den. En fastvikle er lidt sværere at komme i gang med, men kan bruges meget længere. En ringslynge er ret nem og hurtig at tage af/på, men der bærer man kun på 1 skulder, så det kan godt være hårdt i længden. - Dog kan jeg stadig have min pige på 14 kg i ringslynge i kortere perioder, uden problemer.

Tusind tak for rådet. Jeg har en strækvikle som jeg også bruger engang imellem. Jeg synes bare at den er ret besværlig da jeg fuldammer og ikke har ammenbluser, men alm. bluser. Hvilket betyder at viklen gør at jeg ikke kan få blusen op og brystet fri til at amme, men skal have viklen af først. Jeg bruger primært viklen frem og tilbage til institution med den ældste. 

Anmeld Citér

15. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tusind tak for rådet. Jeg har en strækvikle som jeg også bruger engang imellem. Jeg synes bare at den er ret besværlig da jeg fuldammer og ikke har ammenbluser, men alm. bluser. Hvilket betyder at viklen gør at jeg ikke kan få blusen op og brystet fri til at amme, men skal have viklen af først. Jeg bruger primært viklen frem og tilbage til institution med den ældste. 

Ah okay.

Jeg ved der er flere der ammer i vikle, men det er vidst oftest i fastvikle eller ringslynge. 

Tror faktisk en ringslynge kunne være et godt alternativ til dn strækvikle. Fordi den er så nem at tage af og på, at det ikke ville være super besværligt at tage den af for at amme, og du slipper for mange lag stof (strækvikler er ofte ret varme, og gerne for varme når vi nærmer os sommeren). 

Du kan evt melde dig ind i slyngegalleriet på facebook. - Der er rigtig mange der har knækket koden til at amme i vikle. - Også nogle uden decideret ammetøj. Tror dog mange af dem så vælger bluse de kan hive ned i, i stedet for at hive blusen op. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Mamalu

Hvad med en slyngevugge? Du beskriver nemlig lidt min lille dreng og da jeg også har en på 2 år så gikdet bare ikke at have den lille i favnen 24/7. Så vi købte en slyngevugge og den sover han rigtig godt i  

Anmeld Citér

17. april 2017

Muttitil1+1

Et lille obs herfra. Hold øje med om jeres barn bliver urolig/ked af det, når det lægges ned på ryggen. Ofte når man har barnet i arm et dets hoved lidt hævet. 

Jeg har en veninde hvis datter HELE tiden skulle være tæt på hende og helst med et bryst i munden. De kunne ikke sætte hende i autostol eller lægge hende i en barnevogn - hun skreg uafbrudt. De fandt ud af at hun havde refluks (den stille udgave), hvilket vil sige, at mavesyren kører op og ned i halsrøret, når barnet lægges ned.

Jeg siger ikke det er det, men vil bare lige nævne det, hvis problematikken ikke stopper ved andre tiltag. Håber I finder en løsning, der virker for jer

Anmeld Citér

17. april 2017

AnoMom

En slyngevugge er god men har fordele men bestemt også ulemper. 

Min dreng ville også kun sove i arm. Så sad op og sov i næsten 4 mdr. Fik en slyngevugge og han sov som en drøm deri. Ulempen er så bare at nu knap 2 år efter er han vænnet så meget til at falde i søvn i den så jeg kan ikke få ham til at sove andre steder end der. Så det bliver snart en kamp og et problem da han snart ikk kan være i den mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.