Har i været ude for noget lign.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi havde sat vores hus til salg og havde kigget på en andet som vi forelskede os i. 

Vi fik naturligvis et "ja" med fra banken og derfor lavede vi en "købsaftale med forbehold at vi får solgt først" .. sagen er nu den at vi har et køber til vores eget hus men at banken nu har trukket deres ja tilbage 

i købsaftalen står der at så snart vores salg er endeligt så hæfter vi for det nye hus meeen banken har jo sagt nej! 

Vi har kontaktet 2 andre banke, men på grund af påske så går tingene lidt langsommere!

har nogen prøvet noget lignende ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2017

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Noget må have ændret sig tænker jeg! Er jeres salgspris som forventet, job situation ændret, ny graviditet? Noget der kan påvirke den beregning som jeres huskøb er lavet udfra? Hvor gammel er den aftale i har lavet med banken?

Det sker desværre også at banker regner forkert - men uanset hvad skal i naturligvis have en forklaring på hvorfor det pludselig ikke vil. Kan i låne samme beløb i andre banker?

Håber det løser sig for jer - så i kan få "jeres" nye hus :-)

Anmeld Citér

11. april 2017

CBbaby

Ja, jeg har faktisk hørt om det i min gamle mødregruppe. De havde fået ja, også sagde banken pludseligt nej. Så gik de til en anden bank og fik et ja der, og skiftede så "bare" bank de fik det nye hus 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at vi havde sat vores hus til salg og havde kigget på en andet som vi forelskede os i. 

Vi fik naturligvis et "ja" med fra banken og derfor lavede vi en "købsaftale med forbehold at vi får solgt først" .. sagen er nu den at vi har et køber til vores eget hus men at banken nu har trukket deres ja tilbage 

i købsaftalen står der at så snart vores salg er endeligt så hæfter vi for det nye hus meeen banken har jo sagt nej! 

Vi har kontaktet 2 andre banke, men på grund af påske så går tingene lidt langsommere!

har nogen prøvet noget lignende ??

Vi oplevede at vores gamle bank sagde nej til overhoved at ville låne os til et hus - Jow vi kunne låne 1,3 og kun have en bil. Vi arbejder begge i Århus så det var slet ikke muligt for os. Vi kontaktede en stor bank og de regnede på det og ville låne os 2 millioner og det med begge biler. Vi fandt drømmehuset til 1,7 og der blev oveni købet råd til barn nr. 3 - så tjek lidt andre banker før i opgiver drømmen.. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym

Ikke helt det samme.

Men vi har oplevet at vi havde fået lov at tage lån i vores hus til at købe  nye døre og vinduer. Efter at vi havde aftalt med tømreren trak banken pludselig i land. Nu kunne vi ikke låne alligevel,  med mindre vi lavede det som forbrugslån med en højere rente. 

Min mand og jeg tænkte over sagen et par dage og da vi vendte tilbage til banken kunne vi pludselig heller ikke få forbrugslån. 

Intet i vores forhold havde ændret sig. Vi har alle dage betalt afdrag til tiden. Vi har begge fast arbejde og er ikke ustabile på nogen måde. Huset har vi ejet i 10 år.

Midt i alt dette blev et nært familiemedlem alvorligt syg og vi fik aldrig klaget til banken eller skiftet bank . Det ville jeg egentlig gerne have haft gjort. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvis i er bange for at i hæfter selvom i ikke har en bank bag jer vil jeg tage det roligt. For det første har sælger ingen interesse i at sælge til nogle der ikke har pengene og for det andet har i nok også et advokat forbehold. Det skal nok få jer ud. Men ærgerligt er det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.