vores dreng (2 i februar) har altid hadet at få børstet tænder. Jeg synes vi har prøvet alt: ladet ham lege med tandbørsten, afprøvet mange forskellige slags børster og typer tandpasta, ladet ham selv vælge/købe en tandbørste, tandbørste der blinker, synge sange, lege vi børster tænder på "tigeren" osv
I lang tid var jeg nødt til at lægge ham ned og holde hans arme med mine ben, men efterhånden blev han for stærk, han skriger som en gal imens og er ved at blive kvalt i tandpasta. Så det gør jeg nu kun i nødstilfælde.
Min mand tog så over - han er klart bedre til diplomati end mig, men der er stadig dage som idag hvor han må give op. Det går efterhånden så nogenlunde med undermunden, men han går helt i spagat med tænderne i overmunden. Idag startede han med at skrige allerede da han skulle have nattøj på, og var så rasende bagefter at han bare lå på badeværelsesgulvet og skreg. Nægtede at læse historie, ville bare i seng.
Jeg er helt sikker på der ikke er noget i vejen, aftensmaden idag var rester, hvor han spiste et stort stykke pizza med tør/sej skorpe. Han gnavede på det med fortænderne, og tyggede lystigt med kindtænderne. Han har generelt en god appetit, og giver aldrig udtryk for ondt i tænderne.
Men formodentlig stammer det derfra - altså at han, mens han var igang med at få tænder, havde ondt. Nu er det så blevet til en slags fobi.
Nogen der har guldkorn...?
Anmeld
Citér