Fertilitets behandling og nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
9 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2017

Anonym trådstarter

Hej alle  

min kæreste og jeg har været i fertilitetsbehandling siden januar hvor jeg er blevet stimuleret med pergotime og hjemmerul pga. PCO.

Jeg blev færdigudlært i februar og har nu været så heldig at få et vikariat på 1/5 år fra efter påske.

men jeg har rigtig mange bekymringer angående fertilitetsbehandling og nyt job! 

Jeg skal jo scannes jævnligt og diverse ting, hvilket jo oftest ligger i arbejdstiden. Jeg har ikke lyst til at min arbejdsgiver skal vide at jeg er i fertilitetsbehandling, så det er virkelig noget bøvl og virkelig frustrerende

er der nogle der har erfaring med dette? Haft det på samme måde som mig? Og hvordan håndterede i det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej alle  

min kæreste og jeg har været i fertilitetsbehandling siden januar hvor jeg er blevet stimuleret med pergotime og hjemmerul pga. PCO.

Jeg blev færdigudlært i februar og har nu været så heldig at få et vikariat på 1/5 år fra efter påske.

Jeg skal jo scannes jævnligt og diverse ting, hvilket jo oftest ligger i arbejdstiden. Jeg har ikke lyst til at min arbejdsgiver skal vide at jeg er i fertilitetsbehandling, så det er virkelig noget bøvl og virkelig frustrerende

er der nogle der har erfaring med dette? Haft det på samme måde som mig? Og hvordan håndterede i det ? 

Jeg synes du skal sige det. De kan hvis få refusion for de timer du er væk. 

Eller et andet alternativ kunne være at udskyde projektet nogle måneder, så du er ude over at skulle sige det 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg synes du skal sige det. De kan hvis få refusion for de timer du er væk. 

Eller et andet alternativ kunne være at udskyde projektet nogle måneder, så du er ude over at skulle sige det 

Ja men hvis jeg siger det, er jeg bare bange for at det ligesom udelukker min mulighed for en fastansættelse eller at de opsiger mig efter min 3 måneders prøve periode.

vi har snakket om at udskyde det, men det er noget vi begge gerne vil og vi tror aldrig der er noget godt tidspunkt at gøre det  

jeg skal nok bare sige det og håbe på det bedste. Jeg har jo bare Intet nævnt for dem og bum når de så ansætter mig, finder de ud af at jeg er i fertilitetsbehandling. Åh synes det er EB træls situation! 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym

Jeg valgte ikke at fortælle det. Jeg havde ventet i 8 måneder på den tid i behandling, så det skulle jeg altså ikke udskyde Jeg føler ikke man snyder nogen ved ikke at sige det, en ting er hvis du var gravid og tilbageholdt det. Men du aner jo ikke hvornår du har gevinst, så optimer dine chancer og lad vær med at sige det

Jeg fortalte, at jeg havde fået hudallergi/eksem og skulle til lægen et par gange om ugen og til løbende kontrol. Det er nemlig de færreste som spørger ind til hudeksemen

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg valgte ikke at fortælle det. Jeg havde ventet i 8 måneder på den tid i behandling, så det skulle jeg altså ikke udskyde Jeg føler ikke man snyder nogen ved ikke at sige det, en ting er hvis du var gravid og tilbageholdt det. Men du aner jo ikke hvornår du har gevinst, så optimer dine chancer og lad vær med at sige det

Jeg fortalte, at jeg havde fået hudallergi/eksem og skulle til lægen et par gange om ugen og til løbende kontrol. Det er nemlig de færreste som spørger ind til hudeksemen

Held og lykke med det hele.

Godt at høre at du fandt en løsning☺️ Må indrømme at jeg også har det bedst med ikke at sige det og stikke en lille hvid løgn☺️

Tak for gode råd! 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym

Nu er jeg tit med i ansættelsesudvalg og vi ansætter selvom folk fortæller at de er i fertilitetsbehandling. De kommer ko igen efter endt barsel. Nu er jeg også inde for et kvindefag hvor vi jo derfor tit ansætter kvinder i den fødedygtige alder og tror mig det er ikke et minus på min arbejdsplads at folk er i fertilitetsbehandling. Og som sagt får arbejdsgiver jo refusion når du er i fertilitetsbehandling og søger en paragraf 56. De får ikke refusion hvis du skal til lægen bare pga. hudeksem. Så jeg vil til enhver tid anbefale at sige det. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg tit med i ansættelsesudvalg og vi ansætter selvom folk fortæller at de er i fertilitetsbehandling. De kommer ko igen efter endt barsel. Nu er jeg også inde for et kvindefag hvor vi jo derfor tit ansætter kvinder i den fødedygtige alder og tror mig det er ikke et minus på min arbejdsplads at folk er i fertilitetsbehandling. Og som sagt får arbejdsgiver jo refusion når du er i fertilitetsbehandling og søger en paragraf 56. De får ikke refusion hvis du skal til lægen bare pga. hudeksem. Så jeg vil til enhver tid anbefale at sige det. 

Enig  Synes det er mest fair at fortælle sandheden til arbejdspladsen, netop fordi de kan få refusion  

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg nævnte det bare ikke til jobsamtalen og derfor har jeg det lidt skidt med at fortælle det nu hvor jeg er blevet ansat. Som nyuddannet i mit første arbejde, bil jeg jo gerne gøre et godt indtryk

jeg er også i et kvindefag, så det er helt sikkert en fordel. 

Tak for godt råd  

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle  

Jeg havde ikke været ansat i mit vikariat mere end én måned før vi startede i behandling, og det har ikke på noget tidspunkt været et problem - jeg fortalte det  

Langt de fleste steder ved jo godt, at når man ansætter kvinder er der en chance/risiko for, at der kommer en barsel på et tidspunkt 

Anmeld Citér

12. april 2017

Mortil2piger18

Jeg er desværre en af dem som ikke blev fastansat fordi jeg valgte at fortælle jeg var i behandling. Og ddt er også et kvindefag. De brugte mig med midlertidige kontrakter indtil de ikke kunne forlænge mig. Og da de så ikke måtte det mere fik jeg sparket. Det passede desværre også med at jeg lige var blevet gravid (det vidste de ikke) og jeg begyndte at abortere da de så fyrede mig. 

Jeg fik heldigvis job et andet sted en måned efter, der fortalte jeg IKKE at jeg var i behandling, så blev jeg sku gravid 4 mdr efter, altså en måned efter min prøvetid var ovre, jeg fortalte det da jeg var 12 uger hende. Og de passer SÅ godt på mig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.